FLEETNEWS #170

03.10.22 #170 13 Η Volvo Trucks διεξάγει δοκιμές ηλεκτρικών φορτηγών με κυψέλες καυσίμου που εκπέμπουν μόνο υδρατμούς και έχουν εμβέλεια λειτουργίας συγκρίσιμη με τα φορτηγά ντίζελ, έως και 1.000 χιλιόμετρα. Μια δεύτερη πιλοτική φάση θα ακολουθήσει σε λίγα χρόνια και θα περιλαμβάνει δοκιμές πελατών σε δημόσιους δρόμους. Οι δοκιμές των ηλεκτρικών φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στην εμπορική κυκλοφορία θα ξεκινήσουν το 2025 με επιλεγμένους πελάτες στη Βόρεια Ευρώπη, ενώ θα ακολουθήσουν επιπλέον φορτηγά σε περισσότερες χώρες τα επόμενα χρόνια. Τα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου που κινούνται με υδρογόνο θα είναι κατάλληλα για μεγάλες αποστάσεις και βαριές, απαιτητικές σε ενέργεια, αποστολές. Θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν μια επιλογή σε χώρες όπου οι δυνατότητες φόρτισης των μπαταριών είναι περιορισμένες. «Πιστεύω ότι οι πιλοτικές δοκιμές θα αναδείξουν τις δυνατότητες των ηλεκτρικών φορτηγών με κυψέλες καυσίμου. Οι δοκιμές θα διεξαχθούν σε ένα απαιτητικό, σκληρό κλίμα και θα μας δώσουν επίσης μια μεγάλη ευκαιρία για οδήγηση με βαριά φορτία έως 65 τόνους», λέει η Jessica Sandström, SvP Global Product Management της Volvo Trucks. Στόχος των πιλοτικών δοκιμών θα είναι να εξεταστούν όλες οι διαφορετικές πτυχές της λειτουργίας του φορτηγού, συμπεριλαμβανομένων των εξαρτημάτων λειτουργίας, του χειρισμού και της εμπειρίας του οδηγού. Μια κυψέλη καυσίμου παράγει τη δική της ηλεκτρική ενέργεια από το υδρογόνο που υπάρχει στο όχημα αντί να φορτίζεται από εξωτερική πηγή. Το μόνο παράγωγο που εκπέμπεται είναι οι υδρατμοί. Τα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo θα χρησιμοποιούν δύο κυψέλες καυσίμου, με ικανότητα παραγωγής ισχύος 300 kW και θα έχουν χρόνο ανεφοδιασμού λιγότερο από 15 λεπτά. «Αναμένουμε ότι η προμήθεια πράσινου υδρογόνου θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς πολλές βιομηχανίες θα εξαρτώνται από αυτό για τη μείωση του CO2. Τα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου θα είναι σημαντικά για μεγαλύτερες και βαρύτερες μεταφορές σε μερικά χρόνια από τώρα», λέει η Jessica Sandström. Οι κυψέλες καυσίμου θα προμηθεύονται από τη Cellcentric, την κοινοπραξία μεταξύ του ομίλου Volvo και της Daimler Truck AG. Η Cellcentric θα κατασκευάσει μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις παραγωγής σειράς στην Ευρώπη για κυψέλες καυσίμου, ειδικά σχεδιασμένες για βαρέα οχήματα. VOLVO TRUCKS Δοκιμές φορτηγών με κυψέλες καυσίμου σε πελάτες το 2025 ΝΕΟΣ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗ VOLVO TRUCKS Η Volvo Trucks παρουσίασε έναν εντελώς νέο, πλήρως ηλεκτρικό πίσω άξονα στην έκθεση μεταφορών IAA στο Ανόβερο. Απελευθερώνοντας χώρο για περισσότερες μπαταρίες, ο νέος ηλεκτρονικός άξονας σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια για τα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo. Η Volvo Trucks διαθέτει την ευρύτερη προσφορά ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία στον κλάδο, με έξι διαφορετικά μοντέλα σε σειριακή παραγωγή. Ο νέος ηλεκτρονικός άξονας επιτρέπει την τοποθέτηση ακόμη περισσότερων μπαταριών στο φορτηγό, ενσωματώνοντας τους ηλεκτροκινητήρες και το κιβώτιο ταχυτήτων στον πίσω άξονα. Περισσότερες μπαταρίες σημαίνουν μεγαλύτερη αυτονομία, γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Στα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου, που θα παρουσιαστούν στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, ο επιπλέον χώρος είναι χρήσιμος για την εγκατάσταση άλλων εξαρτημάτων. «Πρόκειται για μια σημαντική ανακάλυψη για τα ηλεκτρικά φορτηγά και ένα σαφές μήνυμα ότι θα υπάρξει τεράστια ζήτηση για δημόσιους ταχυφορτιστές για βαρέα φορτηγά στο άμεσο μέλλον, τουλάχιστον για τους αυτοκινητόδρομους», λέει η Jessica Sandström, SvP Global Product Management τ η ς V o l v o Trucks.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=