FLEETNEWS #170

03.10.22 #170 15 ροχο εάν δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους. Η έρευνα δείχνει επίσης σαφή σύνδεση μεταξύ των μελλοντικών επιχειρηματικών τους ευκαιριών και των επιλογών μεταφοράς χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το 60% των εταιρειών πιστεύει ότι κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, εάν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση των πελατών τους για παραδόσεις με μικρές ή μηδενικές εκπομπές CO2. «Είναι πολύ θετικό να βλέπουμε αυτήν τη μεγάλη ώθηση για μεταφορές φορτηγών χωρίς ορυκτά. Σημαίνει ότι θα δούμε μια μαζική αλλαγή στον κλάδο τα επόμενα χρόνια. Πιστεύουμε ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο βασικός μοχλός προς την κατεύθυνση των οδικών μεταφορών με μηδενικές εκπομπές και είμαστε υπερήφανοι που ήδη προσφέρουμε εναλλακτικές λύσεις για αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά για τις περισσότερες αποστολές. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες», δήλωσε ο Roger Alm, πρόεδρος της Volvo Trucks. Η Volvo Trucks έχει θέσει έναν παγκόσμιο στόχο, σύμφωνα με τον οποίο το 2030, το 50% όλων των νέων φορτηγών που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά μπαταρίας ή κυψελών καυσίμου. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται με πρωτοπόρους την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου οι στόχοι είναι ακόμη υψηλότεροι. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη η φιλοδοξία της εταιρείας αυτήν τη στιγμή είναι περίπου 70% για όλα τα νέα φορτηγά που θα πωληθούν το 2030. Να σημειωθεί πως η έρευνα διεξήχθη τον Ιούνιο του 2022 και περιελάμβανε συνεντεύξεις με 100 επαγγελματίες ανώτερου επιπέδου, υπεύθυνους για τις προμήθειες, τα logistics, την εφοδιαστική αλυσίδα ή/ και τη βιωσιμότητα. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ Πηγή: VOLVO Οι μεταφορείς προβλέπουν αύξηση επιχειρηματικού κινδύνου απώλειας πελατών εάν δεν επιτύχουν τη μεταφορά αγαθών με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές CO2, όπως απαιτείται από την αγορά. Έξι στους δέκα θεωρούν τον κίνδυνο υψηλό ή μετρίως υψηλό. 4% 6% 2% 21% 13% 25% 24% 21% 27% 40% 36% 43% 29% 23% 32% 20% 23% 18% 35% 36% 34% 10% 13% 7% 8% 13% 6% 9% 15% 7% Σήμερα Σύνολο (n=100) Διανομείς/ Μεταπωλητές (n=47) Τελικοί πελάτες (n=68) Κατά την επόμενη τριετία Σύνολο (n=100) Διανομείς/ Μεταπωλητές (n=47) Τελικοί πελάτες (n=68) ■ Ναι, μεγάλος επιχειρηματικός κίνδυνος ■ Ναι, μέτριος κίνδυνος ■ Ναι, μικρός κίνδυνος ■ Κανένας κίνδυνος ■ Δεν γνωρίζω Ερώτηση: Προβλέπετε επιχειρηματικό κίνδυνο, δηλαδή ότι κινδυνεύετε να χάσετε πελάτες, εάν δεν μπορείτε να μεταφέρετε τα αγαθά σας με ελάχιστες ή εκπομπές στον βαθμό που απαιτεί η αγορά; ΠΡΟΘΥΜΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ Η ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 Πηγή: VOLVO Οι μεταφορές με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές CO2 θα κοστίζουν περισσότερο. Οκτώ στους δέκα διατίθενται να καταβάλουν περισσότερα, 1 στους 3 διατίθενται να πληρώσουν επιπλέον 5%. 14% 44% 28% 6% 8% Πρόθυμοι να πληρώσουν για μεταφορές με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές CO2 ■ Δεν προτίθεμαι να πληρώσω περισσότερο ■ 1-4% ■ 5-10% ■ 11-20% ■ Δεν γνωρίζω Ερώτηση: Πόσο περισσότερο είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για μεταφορές με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές CO2; ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΠΑΡΟΧΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Πηγή: VOLVO Το 85% των μεταφορέων ισχυρίζεται πως είναι πιθανό να αλλάξουν πάροχο υπηρεσιών μεταφορών εάν δεν ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μικρών ή μηδενικών εκπομπών CO2. 13% 47% 38% 2% Πιθανότητα αλλαγής παρόχου υπηρεσιών μεταφορών εάν δεν καταφέρουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις σας για μεταφορές με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές CO2 ■ Καθόλου πιθανό ■ Πιθανό ■ Πολύ πιθανό ■ Δεν γνωρίζω Ερώτηση: Πόσο πιθανό είναι να αλλάξετε πάροχο υπηρεσιών μεταφορών εάν δεν ανταποκριθεί στις απαιτήσεις σας για μεταφορές με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές CO2;

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=