FLEETNEWS #154

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΜΑΪΟΥ 2022 #154 Ό Λ Α Ό Σ Α Π Ρ Έ Π Ε Ι Ν Α Γ Ν Ω Ρ Ί Ζ Ο Υ Ν Ο Ι F L E E T Κ Α Ι M O B I L I T Y M A N A G E R S Ο δείκτης ετοιμότητας EV 2022 Δύσκολη αγορά και πολλές ευκαιρίες στα μεταχειρισμένα Οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων

09.05.22 #154 2 info@fleetnews.gr Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘYΝΤΡΙΑ EΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr BUSINESS UNITMANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΚΑΡΙΟΥ imakariou@direction.gr ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 Η Fisker παρουσίασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τη μορφή του τρίτου της EV, του Project Ronin, που φιλοδοξεί να είναι το σπορ EV με τη μεγαλύτερη αυτονομία. Η αναγγελία του Project Ronin πριν ακόμα ξεκινήσει η κατασκευή του crossover Ocean, τον Νοέμβριο, δείχνει την επιθυμία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να επιταχύνει την επέκτασή της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Η Fisker επιδιώκει αυτονομία 885 χλμ. και υπερβαίνει την αυτονομία του Lucid Air, η οποία ανέρχεται στα 835 χλμ. Η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή του Project Ronin στα μέσα του 2024, μετά την παρουσίαση του προτύπου τον Αύγουστο του 2023. Η τιμή του Ronin προβλέπεται να ανέρχεται περίπου στα 200.000 δολάρια. Η Fisker παρουσίασε το Ocean για πρώτη φορά στην Ευρώπη τον Νοέμβριο, στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV εμφανίστηκε ως άμεσος ανταγωνιστής των Audi E-Tron και BMW iX, με δύο επιλογές συστοιχιών μπαταριών. Φημολογείται πως η Fisker χρησιμοποιεί στο Ronin συστοιχία μπαταριών η οποία πολύ πιθανόν να διαθέτει την ικανότητα Powerbank των μπαταριών του Ocean και να τροφοδοτεί με ρεύμα άλλα EV και εξωτερικές συσκευές. FISKER RONIN Η Tonale, το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Alfa Romeo που παράλληλα συμβολίζει και τη μεταμόρφωση της μάρκας, κάνει την πρώτη επίσημη παρουσία της στους δρόμους του Κόμο, την πόλη όπου ο Alessandro Volta εφηύρε την πρώτη μπαταρία, τη συσκευή που αποτελεί την καρδιά των σύγχρονων εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων. Τα νέα υβριδικά σύνολα των 48V, που περιλαμβάνουν και το αποκλειστικό για την Alfa Romeo σύνολο 160hp VGT (Variable Geometry Turbo), δίνουν τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά, προσφέροντας κορυφαία αποδοτικότητα και την ίδια στιγμή δυναμικό χαρακτήρα. Η οδική συμπεριφορά προσφέρει μια αυθεντική εμπειρία Alfa Romeo, χάρη σε μια σειρά τεχνικών επιλογών όπως: το πιο άμεσο τιμόνι στην κατηγορία, το σύστημα πέδησης brake-bywire, το σύστημα κατανομής της ροπής “Dynamic Torque Vectoring” και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση “Alfa Active Suspension”. Τα πλέον σύγχρονα συστήματα τεχνολογίας και συνδεσιμότητας επιτρέπουν στον οδηγό και τους επιβάτες να απολαύσουν στον μέγιστο βαθμό τις μετακινήσεις τους. Η αρχιτεκτονική λογισμικού νέας γενιάς επιτρέπει στα συστήματα του αυτοκινήτου να αναβαθμίζονται ασύρματα μέσω διαδικτύου, ενώ οι προεγκατεστημένες εφαρμογές όπως εκείνη της Alexa, επιτρέπουν την επικοινωνία με το αυτοκίνητο ακόμα και ενώ ο χρήστης βρίσκεται στο σπίτι του. Η Tonale είναι η πιο τεχνολογικά προηγμένη Alfa Romeo που κατασκευάστηκε ποτέ, αποτελώντας παράλληλα και το πρώτο όχημα στον κόσμο που εφοδιάζεται με το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT (Non-FungibleToken). Η νέα Alfa Romeo Tonale θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Super, Sprint, Ti, Veloce και την ειδική έκδοση λανσαρίσματος “Edizione Speciale”. Στην Ελλάδα, οι παραγγελίες της Tonale θα ξεκινήσουν μέσα στον Μάιο, με χρηματοδότηση μέσω της FCA Bank και του προγράμματος “Drive Now” και μηνιαία δόση από 274 ευρώ/μήνα. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟΠΡΩΤΟ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΟΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ALFA ROMEO Alfa Romeo Tonale hybrid

09.05.22 #154 3 Το νέο Skoda FABIA κέρδισε φέτος, για τρίτη φορά στη ιστορία του, το διάσημο Red Dot Award για εξαιρετική σχεδίαση προϊόντων, μετά το 2008 και το 2015. Αυτό τοποθετεί την τέταρτη γενιά του FABIA στο ίδιο επίπεδο με την OCTAVIA, το εμβληματικό μοντέλο της μάρκας. Τα μοντέλα της Skoda έχουν πλέον κερδίσει 17 βραβεία στην κατηγορία σχεδίασης προϊόντων του διάσημου διαγωνισμού σχεδιασμού. Η διεθνής κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε από τον ξεχωριστό σχεδιασμό, την ευρυχωρία και το ισορροπημένο πακέτο του FABIA συνολικά. Στην αιτιολόγηση της απόφασής τους, τα μέλη της κριτικής επιτροπής του βραβείου Red Dot τόνισαν: «Η FABIA μεταφέρει μια σπορ αλλά και αρεστή εντύπωση μέσω της εξωτερικής της σχεδίασης. Το εσωτερικό έχει μια εκπληκτικά γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας». Ο συμμετρικά σχεδιασμένος πίνακας οργάνων μαζί με την ανεξάρτητη κεντρική οθόνη και την οριζόντια διακοσμητική επένδυση τονίζουν το πλάτος του εσωτερικού και ενισχύουν την αίσθηση ευρυχωρίας της FABIA. Περισσότερα στο fleetnews.gr Το Abarth 131 Rally, το αυτοκίνητο που εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους θρύλους των αγώνων ράλι, αποτελεί την πηγή έμπνευσης για τη νέα, εξαιρετικά συλλεκτική έκδοση της Abarth, που θα παραχθεί σε μόλις 695 μονάδες. Το Abarth 695 Tributo 131 Rally εφοδιάζεται με το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.4 T-jet απόδοσης 180 ίππων και 250 Nm ροπής. Πρόκειται για την ισχυρότερη εκδοχή του συγκεκριμένου κινητήρα, η οποία εφοδιάζει και τα μονοθέσια στα πρωταθλήματα της Formula 4 σε Ιταλία, Γερμανία, Ην. Βασίλειο και Ισπανία. Με το συγκεκριμένο σύνολο το Abarth 695 Tributo 131 Rally επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 225χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 6,7δλ. Το τεχνικό πακέτο της έκδοσης περιλαμβάνει επίσης αμορτισέρ Koni FSD και στους δύο άξονες, αλλά και αποκλειστικό σύστημα πέδησης της Brembo με 4πιστονες δαγκάνες εμπρός και αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς (305 χλστ. εμπρός και 240 χλστ. πίσω). Την εικόνα ενός αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε με γνώμονα την οδηγική απόλαυση συμπληρώνουν οι τροχοί ελαφρού κράματος των 17 ιντσών μαύρου χρώματος και το σύστημα εξαγωγής “RecordMonza Sovrapposto” με τις τέσσερις κάθετες απολήξεις. Τέλος, το εντυπωσιακό “Spoiler ad Assetto Variabile”, η πίσω αεροτομή που μπορεί να ρυθμιστεί σε 12 θέσεις, από 0° έως 60°, βελτιώνει την ευστάθεια, έχοντας τη δυνατότητα να παράγει αεροδυναμικό φορτίο έως 42kg στα 200χλμ./ώρα. Το νέο Abarth 695 131 Tributo Rally είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά με τιμή 32.000 ευρώ, ενώ όπως και όλα τα μοντέλα της μάρκας, καλύπτεται από 4 ετή εργοστασιακή εγγύηση, με ισχύ έως 160.000 χλμ. και αντίστοιχης ισχύος υπηρεσία οδικής βοήθειας. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΝΈΟ ABARTH 695 Tributo 131 Rally Η TATA ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΤΥΠΟ EV AVINYA Η Tata Passenger Electric Mobility (TPEM) παρουσίασε το νέο Avinya Concept, που βασίζεται στην αρχιτεκτονική Gen 3 της εταιρείας. Το νέο πρότυπο Avinya αντικατοπτρίζει το μελλοντικό όραμα της ινδικής βιομηχανίας EV, που συνοδεύεται από αναβαθμίσεις λογισμικού και τεχνητής νοημοσύνης προς βελτίωση της οδήγησης. Η γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της TPEMθα λανσαριστεί το 2025. Το αυτοκίνητο θα έχει δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης, φτάνοντας τα 500 χλμ σε 30 λεπτά. Η παγκόσμια πλατφόρμα της TPEM στοχεύει σε υψηλότερη ασφάλεια και απόδοση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς, με προηγμένη συνδεσιμότητα και συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS). Η Tata Motors, ηγέτιδα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας, καλύπτει σήμερα το 90% των πωλήσεων EV, σύμφωνα με το Asia Financial. Ενισχυμένη από τα κυβερνητικά κίνητρα και τις υψηλές τιμές που κρατούν τους ξένους ανταγωνιστές σε απόσταση, η Tata προχώρησε με οικονομικά προσιτή στρατηγική EV. Η τιμή των 19.000 δολαρίων του Nexon ενίσχυσε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων προ διετίας, με μπαταρία λιθίου-σιδήρου μικρής αυτονομίας. Μετά από σειρά επενδύσεων, η δραστηριότητα EV της Tata αποτιμάται στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Φέτος, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να φτάσει τις 80.000 μονάδες παραγωγής EV και να λανσάρει 10 μοντέλα EV έως το 2026. RED DOT AWARD ΣΤΟ ΝΕΟ SKODA FABIA

09.05.22 #154 4 Η Volvo Cars ανακοίνωσε σταθερό οικονομικό αποτέλεσμα για το πρώτο τρίμηνο του 2022, με βαθμιαίες επιπτώσεις από την αναταραχή της αγοράς που προκλήθηκε εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία και των lockdown που επιβλήθηκαν λόγω του Covid-19 στην Ασία. Τα έσοδα της Volvo Cars ανήλθαν σε 74,3 δισ. SEK (7,148 δισ. ευρώ), από 68,6 δισ. SEK (6,599 δισ. ευρώ) την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα λειτουργικά κέρδη για τις βασικές δραστηριότητες της Volvo ήταν 5,9 δισ. SEK (568 εκατ. ευρώ), με περιθώριο κέρδους 7,9%, και τα συνολικά λειτουργικά κέρδη ήταν 6,0 δισ. SEK (580 εκατ. ευρώ), με περιθώριο κέρδους 8,1%. Το πρώτο τρίμηνο, η Volvo Cars διέθεσε συνολικά 148.295 αυτοκίνητα, καθώς οι περιορισμοί στην αλυσίδα εφοδιασμού που επηρεάζουν την εταιρεία συνέχισαν να εξομαλύνονται με βραδύ ρυθμό. Ωστόσο, στο τέλος του τριμήνου η εταιρεία επλήγη από έλλειψη ενός συγκεκριμένου εξαρτήματος, το οποίο επηρέασε την παραγωγή και στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου. Η Volvo Cars θεωρεί ότι πρόκειται για προσωρινό πρόβλημα και αναμένει βελτίωση στις εφοδιαστικές αλυσίδες κατά το δεύτερο ήμισυ του έτους. Η εταιρεία προσβλέπει σε οριακή αύξηση των πωλήσεών της για το σύνολο του 2022, σε σύγκριση με το 2021, παρόλο που το περιβάλλον είναι ευμετάβλητο. Η σειρά των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Recharge της Volvo Cars παρέμεινε δημοφιλής, με το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων να συνεχίζει να αυξάνεται. Κατά το πρώτο τρίμηνο, το μερίδιο της σειράς Recharge στο σύνολο των πωλήσεων ήταν 34%, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ανήλθε σε 8%, έχοντας διπλασιαστεί στο διάστημα των δύο τελευταίων τρίμηνων. Το εν λόγω μερίδιο θα συνεχίσει να διευρύνεται, καθώς η ετήσια παραγωγική ικανότητα της εταιρείας για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξηθεί στις 150.000 μονάδες μετά το καλοκαίρι. Για το σύνολο του 2022, η Volvo Cars αναμένει συνεχή αύξηση πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Ο αριθμός των ενεργών συνδρομητών το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 174% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η άνοδος οφείλεται στην αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με τη διευρυμένη προσφορά, καθώς λανσαρίστηκαν οι online εταιρικές πωλήσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην Ισπανία. Στο πρώτο τρίμηνο, οι online πωλήσεις ανήλθαν στο 13% των συνολικών πωλήσεων στις κύριες αγορές. Οι προσπάθειες της Volvo Cars να μειώσει το αποτύπωμα CO2 ανά αυτοκίνητο εντείνονται, όπως προβλέπει το σχετικό πλάνο. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι εκπομπές CO2 ήταν 13,4% χαμηλότερες σε σχέση με το 2018, ενισχύοντας την προσπάθεια επίτευξης του στόχου για το 2025, που προβλέπει 40% μείωση εκπομπών CO2 ανά αυτοκίνητο. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΑΣΤΑΘΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το α’ τρίμηνο της Volvo Cars Ο CEO της Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε στους Financial Times πως τα μοντέλα EV της εταιρείας εξαντλήθηκαν για το 2022. Σύμφωνα με τους FT, τα διάφορα μοντέλα EV που κατασκευάζονται από το Volkswagen Group δεν θα είναι διαθέσιμα μέχρι το 2023 στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Το χειρότερο είναι πως οι κρατήσεις για EV αυξάνονται από σημαντικό αριθμό πελατών που επιθυμούν ηλεκτρικό όχημα. Η κάλυψη της ζήτησης μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη για το Volkswagen Group, όπως και για πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η καθυστέρηση παραγωγής λόγω έλλειψης ημιαγωγών επιδεινώνεται από τους αυστηρούς περιορισμούς Covid-19 στην Κίνα. Αυτά τα δύο προβλήματα ανάγκασαν αρκετούς κατασκευαστές EV να μειώσουν ή να σταματήσουν την παραγωγή, συμπεριλαμβανομένων της Tesla και των κινεζικών BYD και SAIC. Από την άλλη, η Ford ανακοίνωσε πρόσφατα πως το F-150 δεν είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελίες λιανικής. Σύμφωνα με τα στοιχεία των FT, η VW πούλησε περίπου 100.000 EV το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η Volkswagen ήταν από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που κάλυψαν την ζήτηση EV στην Ευρώπη, μαζί με τις Tesla, Hyundai και KIA. Η VW απέκτησε μερίδιο 17,6% στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) το α΄ τρίμηνο, καθώς η ζήτηση για το Volkswagen ID.4 αυξήθηκε κατά 591% τον Φεβρουάριο του 2022, σε ετήσια βάση. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ EV ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

09.05.22 #154 6 „Καθαρά έσοδα 41,5 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 12% έναντι των 37,0 δισ. ευρώ του πρώτου τριμήνου 2021, αντανακλώντας την ισχυρή τιμολόγηση και το μείγμα οχημάτων, καθώς και τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες „Συνολικές παραδόσεις 1.374 χιλ. μονάδων, μειωμένες κατά 12% έναντι του α’ τριμήνου 2021, κυρίως λόγω μειωμένων παραδόσεων ημιαγωγών „Συνολικό απόθεμα 807.000 νέων οχημάτων την 31η Μαρτίου 2022. Εταιρικό απόθεμα 179.000 μονάδων. „Τακτικό μέρισμα 1,04 ευρώ ανά μετοχή, με έγκριση της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης, το οποίο καταβλήθηκε στους μετόχους τον Απρίλιο του 2022 «Τα καθαρά έσοδα πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 12% χάρη στην ισχυρή καθαρή τιμολόγηση, το σωστό μείγμα οχημάτων και τις θετικές συναλλαγματικές ισοτιμίες, ενώ οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 12%. Η πρόβλεψή μας για το σύνολο του έτους για διψήφια προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα, περιθώριo κέρδους και θετικές ταμειακές ροές επιβεβαιώνεται, παρά τις δυσκολίες προμηθειών και τις πληθωριστικές τάσεις, καθώς η καλή δυναμική προϊόντων και οι στρατηγικές συνεργασίες μας συνεχίζουν να αποδίδουν», δήλωσε ο Richard Palmer, CFO της εταιρείας. Τα οικονομικά αποτελέσματα της επιτυχούς εκστρατείας προϊόντων και τεχνολογίας καταδεικνύουν την ικανότητα της Stellantis να ξεπερνά τις δυσκολίες, ολοκληρώνοντας παράλληλα το τολμηρό στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030 για την επόμενη δεκαετία. Τα έσοδα πρώτου τριμήνου 2022 της Stellantis δείχνουν τη δυναμική των νέων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των Jeep Grand Cherokee L και Wagoneer/Grand Wagoneer στη Βόρεια Αμερική, των DS4, νέο Fiat 500, Opel Mokka και της γκάμας ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη διευρυμένη Ευρώπη, των Jeep Grand Cherokee, Peugeot 3008 και Citroën C4 στη Μέση Ανατολή και Αφρική, ενώ τα Fiat Pulse, Jeep Compass, Peugeot 208 και Fiat Cronos συνέβαλαν σημαντικά στην ηγετική θέση στην αγορά της Νότιας Αμερικής. Εν τω μεταξύ, η δυναμική των οχημάτων χαμηλών εκπομπών της Stellantis συνεχίζεται, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων BEV στη διευρυμένη Ευρώπη πάνω από 50% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία σημείωσε επίσης σημαντική πρόοδο στο πρόγραμμα μπαταριών χωρητικότητας 400 GWh έως το 2030, με στρατηγικές συνεργασίες στο α’ τρίμηνο 2022 με την LG Energy Solution και την Automotive Cells Company (ACC), που θα δημιουργήσουν το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου μεγάλης κλίμακας στον Καναδά (Windsor) και τις νέες εγκαταστάσεις μπαταριών στο εργοστάσιο Termoli (Ιταλία), αντιστοίχως. Σε έναν άλλο βασικό τομέα του σχεδίου Dare Forward 2030, που θέτει σταθερή πορεία για ένα βιώσιμο μέλλον, η Stellantis συνήψε στρατηγικές συνεργασίες με την Amazon και τη Foxconn σε θέματα λογισμικού. DAIMLER BUSES: ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΑΝΘΡΑΚΑ ΕΩΣ ΤΟ 2030 Η Daimler Buses στοχεύει να προσφέρει οχήματα μπαταρίας και υδρογόνου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε κάθε κατηγορία έως το 2030. Αρχικά, η έμφαση θα δοθεί στις βασικές αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. Έως το 2039, στις βασικές αγορές της Ευρώπης θα πωλούνται μόνο καινούργια οχήματα, τα οποία έχουν τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Στην κατηγορία των αστικών λεωφορείων, αυτό θα ισχύσει από το 2030 για την Ευρώπη. Πέραν της επέκτασης του χαρτοφυλακίου οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, η Daimler Buses διευρύνει επίσης και τις υπηρεσίες της ως πάροχος ολοκληρωμένων υπηρεσιών για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις των πελατών της. Αυτό ανακοίνωσε ο Till Oberwörder, Επικεφαλής της Daimler Buses, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μάνχαϊμ. Ομιλητές ήταν, μεταξύ άλλων, ο Martin Daum, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck, και ο δρ Volker Wissing, ομοσπονδιακός υπουργός Ψηφιοποίησης και Μεταφορών. Στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό της μεταφοράς επιβατών παγκοσμίως, η Daimler Buses σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό υπεραστικό λεωφορείο της το 2025 και τουριστικά με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου από τα τέλη της δεκαετίας. Ακολουθώντας τη διττή στρατηγική της μητρικής εταιρείας Daimler Truck, η Daimler Buses επικεντρώνεται στις τεχνολογίες ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης μπαταρίας και υδρογόνου ταυτόχρονα - επειδή αυτός είναι ο μόνος τρόπος να παρέχει εξατομικευμένες λύσεις μηδενικών εκπομπών για τις ποικίλες ανάγκες των πελατών της. Αναλυτικά στο fleetnews.gr STELLANTIS Aύξηση 12%στα καθαρά έσοδα α’ τριμήνου

09.05.22 #154 7 Το BMW Group απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο, μέσω του επενδυτικού του βραχίονα BMW i Ventures, στην εταιρεία τεχνολογίας Kinexon, με την οποία συνεργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια, με στόχο την προώθηση της ολοκληρωμένης ψηφιοποίησης του δικτύου παραγωγής του. Προκειμένου να βελτιωθεί ο συντονισμός εξαιρετικά περίπλοκων διαδικασιών στην παραγωγή αυτοκινήτων, αναπτύχθηκε η ολοκληρωμένη πλατφόρμα λογισμικού IPS-i IPS-i σε συνεργασία με την Kinexon. Η πλατφόρμα αυτή μπορεί να καταγράφει μία ευρεία ποικιλία δεδομένων θέσης (RFID, UWB, RTLS, GPS) και να τα μεταφέρει σε ένα εικονικό μοντέλο ή ψηφιακό δίδυμο όπως αποκαλείται (digital twin). Σε αυτή την εικονική βάση, το λογισμικό αναγνωρίζει, παρατηρεί και αυτοματοποιεί μία ευρεία ποικιλία διαδικασιών παραγωγής και logistics με απόλυτη ακρίβεια. Ως εκ τούτου, η πρωτοποριακή πλατφόρμα διευκολύνει την ψηφιακή επισκόπηση εξαιρετικά περίπλοκων διαδικασιών. Στην παραγωγή αυτοκινήτων, μερικές δεκάδες χιλιάδες εξαρτήματα πρέπει να διατίθενται ακριβώς στην κατάλληλη θέση της γραμμής παραγωγής, ακριβώς δίπλα στα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν - και όλα αυτά στην ώρα τους. Το νέο, προηγμένο λειτουργικό σύστημα ενορχηστρώνει αναλόγως την λεπτό προς λεπτό υλοποίηση. Τα συστήματα εντοπισμού υψηλής ακρίβειας σε πραγματικό χρόνο της Kinexon, είναι επίσης σχεδιασμένα για χρήση σε ανταγωνιστικά αθλήματα και χρησιμοποιούνται από πολυάριθμους αθλητικούς συλλόγους της FiFA και του NBA, που καταγράφουν τα δεδομένα κίνησης των αθλητών και του εξοπλισμού τους μέσω φορητών συσκευών. Αυτό επιτρέπει την ανάλυση των δεδομένων θέσης, της τακτικής, των μοτίβων κίνησης και της απόδοσης κορυφαίων αθλητών και ολόκληρων ομάδων, καθώς και την εισαγωγή στοχευμένων μέτρων για τη βελτίωσή τους. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΑΠΟΚΤΗΣΗΜΕΙΟΨΗΦΙΚΟΥ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ Το BMWGroup στην Kinexon GmbH Με τον Jean-Michel Billig ως νέο Chief Technology Officer (CTO) και τον CEO της Opel Uwe Hochgeschurtz να διευθύνει, ως πρόσθετο καθήκον, την διαδικασία εμπορευματοποίησης οχημάτων κυψελών καυσίμου, η Stellantis αξιοποιεί τον τομέα υδρογόνου. Ο κ. Billig υπήρξε διευθύνων σύμβουλος του Naval Group, κορυφαίου ευρωπαϊκού ομίλου ναυτικών αμυντικών συστημάτων και αναλαμβάνει CTO κυψελών καυσίμου στις 27 Ιουνίου 2022. Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, σχολίασε: «Η εκτενής εμπειρία του Michel σε αεροσκάφη, αεροδιαστημική, συστήματα αυτοκίνησης και ναυτικά συστήματα θα συμβάλει στην ενίσχυση των επιδιώξεων της Stellantis για πωλήσεις κυψελών καυσίμου υδρογόνου και στην αντιμετώπιση των ευρύτερων απαιτήσεων κινητικότητας μηδενικών εκπομπών». Νέες ευθύνες συνοδεύουν τη μετακίνηση του κ. Billig στον τομέα του υδρογόνου για τον CEO της μάρκας Opel, Uwe Hochschurtz. Στο δελτίο τύπου, η Stellantis αναφέρει ότι «θα ηγηθεί ειδικής ομάδας για την ενίσχυση της εμπορικής εκστρατείας της εταιρείας, με ιδιαίτερη εστίαση στην ευρωπαϊκή αγορά αρχικά». Η τοποθέτηση του κ. Hochgeschurtz αποτελεί μάλλον έκπληξη, καθώς σε προηγούμενες περιπτώσεις αντιτάχθηκε στις κυψέλες καυσίμου για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι η Stellantis θα συνεχίσει να επιδιώκει την τεχνολογία κυρίως για τα βαν. Ως τώρα, η Stellantis αναπτύσσει κυψέλες καυσίμου, σε υβριδικό συνδυασμό με μπαταρίες, μόνο σε LCV. Διαθέτει δοκιμαστικά οχήματα με το Suez Group (Citroën ë-Jumpy) και τη Siemens (Opel e-Vivaro Hydrogen). Τα αρχικά ευρήματα είναι θετικά. Ιδιαίτερα στην βελτιστοποίηση του χρόνου χρήσης. Σε αντίθεση με τα LCV που λειτουργούν με μπαταρία, μια δεξαμενή υδρογόνου χρειάζεται μόνο λίγα λεπτά για να ξαναγεμίσει, ενώ το ωφέλιμο φορτίο επηρεάζεται πολύ λιγότερο. Η STELLANTIS ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ J.-M. Billig

09.05.22 #154 8 Ο Jose Munoz, Πρόεδρος & COO της Hyundai Motor Company (HMC), εντάχθηκε στο ΔΣ της HMC. Στο νέο του ρόλο, θα είναι υπεύθυνος βελτίωσης των επιδόσεων σε βασικές στρατηγικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Ινδίας και της Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Επίσης, ο κ. Muñoz θα προίσταται των παγκόσμιων προσλήψεων και της διαχείρισης και διατήρησηςβασικών ταλέντων σε νέες τεχνολογικές δραστηριότητες. Για να επιταχύνει και να μεγιστοποιήσει την παγκόσμια λειτουργική απόδοση, θα ηγηθεί των παγκόσμιων πωλήσεων, υπηρεσιών και σχεδιασμού προϊόντων του Τομέα Παγκόσμιας Επιχειρηματικής Δραστηριότητας. Θα δημιουργήσει επίσης την νέα παγκόσμια Υπηρεσία Διαχείρισης και Διεύθυνσης Προϊόντων. Θα παραμείνει Πρόεδρος και CEO των Hyundai και Genesis Motor North America και Hyundai Motor America. Ο κ. Muñoz θα είναι μέλος του ΔΣ της Motional, της κοινοπραξίας της εξειδικευμένης στην τεχνολογία αυτοκινήτων εταιρείας Aptiv και του Hyundai Motor Group, από τις 10 Μαΐου 2022. Θα καταστεί επίσης μέλος του ΔΣ της Hyundai Motor Company, μετά την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων, τον Μάρτιο του 2023. Από την ένταξή του στην Hyundai το 2019, ο κ. Muñoz αύξησε σημαντικά την κερδοφορία και το μερίδιο αγοράς της Hyundai και της Genesis. Πραγματοποίησε επί μήνες ρεκόρ πωλήσεων και κερδών και για τις δύο μάρκες, παρά τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και την πανδημία COVID-19. Πέτυχε δραστική ανάκαμψη των πωλήσεων, ενισχύοντας τις δραστηριότητες και τα δίκτυα αντιπροσώπων της Βόρειας, Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Η εστίασή του στις πωλήσεις, την κερδοφορία και την πρόσληψη ταλέντων βελτίωσε την συνολική ανταγωνιστικότητα της Hyundai και της Genesis. «Ο Jose είναι αποδεδειγμένα ηγέτης και αναμένουμε ο διευρυμένος ρόλος του να ενισχύσει σημαντικά την παγκόσμια λειτουργική μας αριστεία», δήλωσε ο Jaehoon Chang, Πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Company. ΘΑ ΕΔΡΕΎΕΙ ΣΤΙΣ ΗΝΩΜΈΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΊΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΝΌΤΙΑ ΚΟΡΈΑ Πριν την ένταξή του στη Hyundai, ο κ. Muñoz χρημάτισε Chief Performance Officer της Nissan Motor Corporation και Πρόεδρος της Nissan Κίνας και Βόρειας Αμερικής. Κατά τη διάρκεια της 15ετούς θητείας του, πέτυχε σημαντική αύξηση κερδών και ρεκόρ πωλήσεων. Κάλυψε επίσης διάφορα διοικητικά καθήκοντα στην ToyotaMotor Europe. Ο κ. Muñoz, 56 ετών, Ισπανικής καταγωγής, διαθέτει διδακτορικό πυρηνικής μηχανικής του Πολυτεχνείου της Μαδρίτης και Executive MBA του IE Business School της Μαδρίτης. Έχει επίσης ολοκληρώσει προγράμματα διοίκησης στελεχών στο Cranfield School of Management του Ηνωμένου Βασιλείου και του INSEAD Business School της Γαλλίας. Μιλάει άπταιστα Αγγλικά, Ισπανικά και Γαλλικά. ΗHYUNDAI MOTOR COMPANY Και νέες αρμοδιότητες στον José Muñoz Η Hertz ανακοίνωσε την ένταξη του Ned Ryan ως επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων, από τις 9 Μαΐου. Ο κ. Ryan θα είναι υπεύθυνος συνδεδεμένων προϊόντων και τεχνολογίας προς βελτίωση της εμπειρίας πελατών, καθώς η Hertz αναβαθμίζει τις υπηρεσίες σύγχρονης κινητικότητας. «Η φιλοδοξία πρωτοπορίας μας στην κινητικότητα στηρίζεται στην επένδυση στην τεχνολογία και την καινοτομία και ο Ned είναι το ιδανικό στέλεχος για την προώθηση των περαιτέρω ψηφιακών μας επιδιώξεων», δήλωσε ο CEO της Hertz, Stephen Scherr. «Ο Ned διαθέτει εμπειρία στην καινοτομία, ως ιδρυτής και CEO διαφόρων επιχειρήσεων startup, συμπεριλαμβανομένων δύο επιτυχημένων εταιρειών κινητικότητας και πιο πρόσφατα στην Ford. Ο Ned θα συνεργαστεί στενά με τον Tim LangleyHawthorne, Chief Information Officer και την ομάδα μηχανικών ανάπτυξης τεχνολογικών λύσεων παγκόσμιας κλάσης, που καθιστούν την Hertz βασικό παράγοντα των μετακινήσεων και της αυτοκινητοβιομηχανίας». Ο κ. Ryan διαθέτει επιχειρηματικό πνεύμα και είναι παθιασμένος με τη δημιουργία προϊόντων και ομάδων με επίκεντρο την κινητικότητα. Το 2013, λανσάρισε την Breeze, την πρώτη ευέλικτη πλατφόρμα χρηματοδότησης rideshare, η οποία εξαγοράστηκε από την Ford το 2016. Ίδρυσε επίσης την Canvas, συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων που εξαγοράστηκε από την Fair.com στα τέλη του 2019. Πρόσφατα εκτελούσε ανώτερα καθήκοντα στην Ford, σε νέες, ψηφιακά συνδεδεμένες δραστηριότητες κινητικότητας. «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που θα συμμετάσχω στην ομάδα της Hertz, σε μια σημαντική στιγμή στην ιστορία της εταιρείας», δήλωσε ο Ned Ryan. «Επιθυμώ να δημιουργήσω προϊόντα παγκόσμιας κλάσης για τους πελάτες και τους συνεργάτες μας και ανυπομονώ να ξεκινήσω». ΝΕΟΣ CHIEF PRODUCT DEVELOPMENT OFFICER ΤΗΣ HERTZ Ο NED RYAN Jose Munoz Ned Ryan Πρόσωπα

09.05.22 #154 9 Η Free2move ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας για την εξαγορά της εταιρείας διαμοιρασμού αυτοκινήτων Share Now, της κοινοπραξίας των Mercedes-Benz Mobility Group και BMWGroup. Η Share Now ιδρύθηκε το 2019 από τους πρωτοπόρους του free-floating car sharing συνδυάζοντας το DNA του car2go, της πρώης Daimler AG και του DriveNow του BMWGroup. Οι τρεις εταιρείες (Mercedes-Benz Mobility, BMWGroup και Stellantis) υπέγραψαν πρόσφατα τη σχετική συμφωνία χωρίς να αποκαλύψουν τις λεπτομέρειες της συναλλαγής. Αυτή η συμφωνία καθιστά την Free2move κορυφαία παγκόσμια εταιρεία κινητικότητας, προσθέτοντας 14 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και 10.000 οχήματα στον υπάρχοντα στόλο διαμοιρασμού 2.500 αυτοκινήτων της. Η Free2move έχει σχεδιάσει ένα καινοτόμο μοντέλο υπηρεσιών κινητικότητας που προσαρμόζεται στους πελάτες της. Αυτή η λύση, που ήδη λειτουργεί στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, επιτρέπει στον πελάτη να χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο για λίγα λεπτά ή λίγες ώρες. Εάν ο πελάτης επιθυμεί το όχημα περισσότερο χρόνο, μπορεί να διατηρήσει το ίδιο αυτοκίνητο χωρίς να αλλάξει το συμβόλαιο - η τιμολόγηση της Free2move προσαρμόζεται αυτομάτως. «Η ενσωμάτωση της ισχυρής θέσης της Share Now στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις θα επιτρέψει στους πελάτες μας μεγαλύτερη πρόσβαση σε ευρύτερο φάσμα υπηρεσιών για τις ποικίλες ανάγκες μετακίνησης τους», δήλωσε η Brigitte Courtehoux, CEO της Free2move. «Είναι εξίσου σημαντικό πως αυτή η εξαγορά θα επιταχύνει και την ανάπτυξη της κερδοφορίας μας. Είμαστε πλέον ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου επέκτασης της παγκόσμιας παρουσίας της Free2move σε 15 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες έως το 2030». Αξιοποιώντας την οικονομική πειθαρχία και την ικανότητα της Free2move να διαχειρίζεται μια κερδοφόρα επιχείρηση, αυτή η εξαγορά θα ενισχύσει περαιτέρω τις οικονομίες κλίμακας και τις συνέργειες, συμβάλλοντας στο στόχο Dare Forward 2030 για αύξηση της κερδοφόρας υπηρεσίας κινητικότητας σε επίπεδο καθαρών εσόδων 2,8 δισ. ευρώ, με πρώτο βήμα έσοδα 700 εκατ. ευρώ το 2025. Η Free2move ανακοίνωσε πρόσφατα την εξαγορά της Opel Rent, επιταχύνοντας τη στρατηγική ανάπτυξής της στη Γερμανία και την Αυστρία και τον μετασχηματισμό της σε πάροχο κινητικότητας. Εν τω μεταξύ, επιτάχυνε την επέκτασή της στον διαμοιρασμό αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, με υπηρεσίες και στις πόλεις Ουάσιγκτον, DC, Πόρτλαντ, Όρεγκον, Ντένβερ, Κολοράντο, Κολόμπους, Οχάιο και Ώστιν. Η Free2move παρέχει επίσης υπηρεσίες διαμοιρασμού στην Ευρώπη (Παρίσι και Μαδρίτη). Η ολοκλήρωση της εξαγοράς υπόκειται στους συνήθεις όρους, συμπεριλαμβανομένων των αντιμονοπωλιακών απαιτήσεων. STELLANTIS H Free2move εξαγοράζει την Share Now Η πώληση της θυγατρικής εταιρείας car-sharing Share Now στην Stellantis συμβάλλει στην ανακατάταξη των κοινοπραξιών κινητικότητας των δύο εταιρειών. Στο μέλλον, οι μέτοχοι στοχεύουν να επικεντρωθούν σε δύο κεντρικούς επιχειρηματικούς τομείς με υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης: ψηφιακό multi-mobility (Free Now) και ψηφιακές υπηρεσίες σχετικές με τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (Charge Now). Ο Gero Götzenberger, Διευθυντής Στρατηγικής & Επενδύσεων της Mercedes-Benz Mobility, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που έχουμε ιδρύσει την free-floating υπηρεσία κοινοχρησίας οχημάτων με την car2go. Αν και η Mercedes-Benz θα εστιάσει πιο έντονα στη βασική της δραστηριότητα στην πολυτελή κατηγορία, το car sharing θα παραμείνει ένα σημαντικό κομμάτι της αστικής κινητικότητας και απαραίτητο στοιχείο στην προσφορά κινητικότητας στην Free Now. Με τις Free Now και Charge Now, εστιάζουμε σε δύο τομείς ανάπτυξης που θα εξακολουθήσουν να προσφέρουν στους πελάτες μας μελλοντικά ολόκληρη γκάμα υπηρεσιών κινητικότητας και θα υποστηρίξουν την επέκταση της ηλεκτρικής κινητικότητας». Ο Rainer Feurer, Επικεφαλής Εταιρικών Επενδύσεων του BMWGroup, πρόσθεσε: «Οι κοινοπραξίες κινητικότητας ήταν πρωτοπόρες στην Ευρώπη - η Free Now και η Charge Now σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στη δημιουργία πλατφόρμας λογισμικού για όσο το δυνατόν περισσότερους "παίκτες" στις αντίστοιχες κατηγορίες τους. Με τα apps της Free Now και της Charge Now, θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες ολοκληρωμένη και ευρεία γκάμα ψηφιακών υπηρεσιών. Ο νέος προσανατολισμός, μας επιτρέπει να κλιμακώσουμε τις δραστηριότητές μας ταχύτερα και ως εκ τούτου να πετύχουμε περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξη σε μικρότερο χρονικό διάστημα». Το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι κοινοπραξίες κινητικότητας συνέχισαν να εξελίσσουν τα προϊόντα τους, ενώ προχώρησαν και σε άλλες συνεργασίες. Με 42,3 εκατομμύρια, οι συναλλαγές σημείωσαν άνοδο 30% από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο (32,6 εκατ. συναλλαγές). Περισσότερα στο fleetnews.gr ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ BMW GROUP ΚΑΙ MERCEDES-BENZ MOBILITY

09.05.22 #154 10 Τα EV είναι πιο προσιτά και πιο δημοφιλή από ποτέ, σύμφωνα με τον EV Readiness Index 2022 της LeasePlan. Αλλά η έκθεση δείχνει επίσης την ανατροπή αυτής της τάσης: οι υποδομές υστερούν, δημιουργώντας έλλειψη φόρτισης - και ένα πιθανό εμπόδιο για περαιτέρω ηλεκτροκίνηση. Ο ετήσιος δείκτης ετοιμότητας EV της LeasePlan αναλύει την ετοιμότητα διαφόρων ευρωπαϊκών αγορών για την επανάσταση των EV. Ο πιο πρόσφατος δείκτης ερευνά 22 χώρες, χρησιμοποιώντας ως κριτήριο τρεις βασικούς παράγοντες: τις ταξινομήσεις EV, την ωριμότητα της υποδομής EV και την αποτελεσματικότητα των κινήτρων υπέρ των EV σε διάφορες χώρες. Βασικά ευρήματα του δείκτη του 2022, όσον αφορά την κατάταξη: „Οι τρεις πρώτες χώρες παρέμειναν σε αμετάβλητη θέση στην κατάταξη σε σχέση με πέρυσι: Νορβηγία (42 βαθμοί από 50), Ολλανδία (37) και Ηνωμένο Βασίλειο (35). „Οι πιο ώριμες αγορές (Νορβηγία και Ολλανδία) παρουσιάζουν μικρή αύξηση της κρατικής φορολογίας, η οποία θα μπορούσε να βλάψει τη βαθμολογία τους τα επόμενα χρόνια. „Η Αυστρία ανέβηκε σημαντικά (από 29 το 2021) και μοιράζεται την τρίτη θέση, κυρίως χάρη στις βελτιώσεις στο δίκτυο φόρτισης και στις υψηλότερες ταξινομήσεις EV. „Η Σουηδία (+5 βαθμοί) και το Βέλγιο (+4 βαθμοί) αύξησαν σημαντικά τη βαθμολογία τους, χάρη στη βελτιωμένη υποδομή φόρτισης και στα ευνοϊκότερα κρατικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα. „Η Ελλάδα έχει την πιο βελτιωμένη βαθμολογία (16 το 2021, 23 το 2022), λόγω του αυξανόμενου μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων. „Η Τσεχία βελτιώθηκε κατά έναν βαθμό και η Πολωνία έχασε δύο. Και οι δύο βρίσκονται πλέον στη χαμηλότερη κατάταξη (αμφότερες 13). Όσον αφορά τις τάσεις: „Η απορρόφηση των EV έχει αυξηθεί σημαντικά σχεδόν σε όλες τις αγορές. Αυτό αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς περισσότερα μοντέλα γίνονται διαθέσιμα σε κάθε τμήμα „Η υποδομή φόρτισης εξακολουθεί να καθυστερεί, δημιουργώντας έλλειψη φόρτισης, καθώς οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται ραγδαία. Αυτό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη να επενδύσουν οι κυβερνήσεις σε μια ισχυρή και αξιόπιστη δημόσια υποδομή φόρτισης σε όλη την Ευρώπη ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΕΙΚΤΗ ΤΗΣ LEASEPLAN Δείκτης ετοιμότητας EV 2022 Η Ελλάδα έχει την πιο βελτιωμένη βαθμολογία (23 από 16), λόγω του αυξανόμενου μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων Νορβηγία Ολλανδία Ην. Βασίλειο Αυστρία Σουηδία Βέλγιο Φινλανδία Γερμανία Λουξεμβούργο Ιρλανδία Δανία Γαλλία Πορτογαλία Ελβετία Ελλάδα Ιταλία Ουγγαρία Ισπανία Ρουμανία Σλοβακία Τσεχία Πολωνία Χώρα 1. Ωριμότητα EV 2. Ωριμότητα Φόρτισης 3. Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας/χρήσης Κατάταξη 2021 Βαθμολογία 2021 Συνολική βαθμολογία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=