FLEETNEWS #154

09.05.22 #154 14 Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics για 27 ευρωπαϊκές αγορές, ο συνολικός όγκος πωλήσεων τον Μάρτιο του 2022 μειώθηκε κατά 19% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, με ταξινομήσεις 1.116.419 νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Παρόλο που οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 33% έναντι του Μαρτίου 2020, η αγορά δεν έχει ακόμα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, υπολειπόμενη τουΜαρτίου 2019 κατά 37%. Λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τη διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων και των επιπτώσεων της εισβολής στην Ουκρανία, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν αγοράζουν αυτοκίνητα όπως προηγουμένως. Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Αν και η Ουκρανία δεν αποτελεί μεγάλη αγορά για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αυτοκινήτων ανάλογα με τον πληθυσμό της, παραμένει σημαντική πηγή ανταλλακτικών οχημάτων για τους μεγάλους Ευρωπαίους κατασκευαστές». Πέρυσι, η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ουκρανία έφτασε στις 103.300 μονάδες, καθιστώντας την 20ή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας. Ως αποτέλεσμα, τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2022 ήταν χειρότερα από αυτά που σημειώθηκαν προ δύο ετών, όταν η Ευρώπη επλήγη από την πανδημία, καθώς ο όγκος μειώθηκε κατά 10% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, στα 2,73 εκατομμύρια μονάδες – τις λιγότερες από το 1985. ΤΑ ΟΧΉΜΑΤΑ ΧΑΜΗΛΏΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΞΕΠΕΡΝΟΎΝ ΤΑ ΝΤΊΖΕΛ Τον Μάρτιο, η δημοτικότητα των οχημάτων χαμηλών εκπομπών συνέχισε να αυξάνεται. Τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV και BEV) ξεπέρασαν τα ντίζελ, με 244.801 νέες ταξινομήσεις έναντι 202.113 μονάδων ντίζελ. Για τα BEV και τα PHEV, αυτό ισοδυναμεί με αύξηση όγκου 10%, ενώ για τα ντίζελ μείωση κατά 39%. Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Όλο και περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα εισέρχονται στην αγορά. Και με την υποστήριξη καλών προσφορών, κινήτρων και μικρότερων χρόνων αναμονής σε σύγκριση με τα οχήματα ICE, είναι ευκολότερο για τους καταναλωτές να αποδεχθούν τα EV». Η στροφή υπέρ των οχημάτων χαμηλών εκπομπών είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε χώρες όπως η Ελβετία (με 28% μερίδιο αγοράς EV έναντι 14% μεριδίου αγοράς ντίζελ), το Ηνωμένο Βασίλειο (23% έναντι 10%), η Γαλλία (21% έναντι 16%) και το Βέλγιο (24% έναντι 19%), πέραν των καθιερωμένων τάσεων που παρατηρούνται στη Νορβηγία, τη Σουηδία, την Ολλανδία και τη Δανία. Τα BEV κάλυψαν σχεδόν το 62% των ταξινομήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών τον Μάρτιο, με αύξηση όγκου 46%. Αντιθέτως, τα plug-in υβριδικά σημείωσαν πτώση 22% κατά τη διάρκεια του μηνός, με ταξινομήσεις 93.100 μονάδων. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Επειδή τα PHEV διαθέτουν σύστημα κίνησης ICE, δεν επωφελούνται των κυβερνητικών κινήτρων που παρέχονται στα BEV. Παράλληλα, η ανάπτυΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΖΉΤΗΣΗ BEV ΚΑΙ PHEV ΤΟΝΜΆΡΤΙΟ ΤΟΥ 2022 ΞΕΠΕΡΝΑ ΑΥΤΗ ΤΩΝΝΤΙΖΕΛ Η ανάλυση της JATO Dynamics ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ - ΕΥΡΏΠΗ-27 vs Μαρτίου 2021 vs Μαρτίου 2020 Εκατ. μονάδες ΕΥΡΏΠΗ-27 - ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ (%) Μάρτιος ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ - ΕΥΡΏΠΗ-27 ΕΞΈΛΙΞΗ ΜΕΡΙΔΊΟΥ ΑΓΟΡΆΣ ΑΝΆ ΤΎΠΟ ΚΑΥΣΊΜΟΥ Q1 Μάρτιος Βενζίνη Ντίζελ BEV+PHEV Ιαν-19 Φεβ-19 Μαρ-19 Απρ-19 Μαϊ-19 Ιουν-19 Ιουλ-19 Αυγ-19 Σεπ-19 Οκτ-19 Νοε-19 Δεκ-19 Ιαν-20 Φεβ-20 Μαρ-20 Απρ-20 Μαϊ-20 Ιουν-20 Ιουλ-20 Αυγ-20 Σεπ-20 Οκτ-20 Νοε-20 Δεκ-20 Ιαν-21 Φεβ-21 Μαρ-21 Απρ-21 Μαϊ-21 Ιουν-21 Ιουλ-21 Αυγ-21 Σεπ-21 Οκτ-21 Νοε-21 Δεκ-21 Ιαν-22 Φεβ-22 Μαρ-22 70% 60% 50% 40% 30% 20% 10% 0%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=