FLEETNEWS #154

09.05.22 #154 12 Εάν είστε επαγγελματίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και χρειάζεστε σημαντικά στατιστικά στοιχεία και γνώσεις ειδικών, το Remarketing Expert Track του Fleet Europe, είναι το (διαδικτυακό) μέρος που πρέπει να επισκεφθείτε, όπως αποδείχθηκε για άλλη μια φορά, στο εικονικό συνέδριο, με μερικές εκατοντάδες συμμετοχές και θέμα: Περιορισμένη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: Θα αλλάξει ποτέ; Δεν μπορείς να διασχίσεις το ίδιο ποτάμι δύο φορές, όπως γνώριζαν οι Αρχαίοι Έλληνες: το νερό αλλάζει, το ίδιο κι εμείς. Κάτι παρόμοιο ισχύει πανευρωπαϊκά στον κλάδο remarketing. Μετά από δύο χρόνια κρίσης, φαίνεται πλέον πως η διαθεσιμότητα οχημάτων δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Αλλά ούτε και οι remarketers. ΡΕΚΌΡ ΚΕΡΔΏΝ Στην πρώτη ενότητα, ο Marc Odinius (CEO της Dataforce) ανέλυσε το εάν και πόσο δραστικά έχουν αλλάξει οι δίαυλοι πωλήσεων στην Ευρώπη. Μερικές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις: „Παρά την πληθώρα κρίσεων, «οι κατασκευαστές τα πάνε πολύ καλά, σημειώνοντας κέρδη ρεκόρ». „Στις περισσότερες αγορές, τα SUV είναι πλέον η κυρίαρχη κατηγορία. Αυτό έχει συνέπειες στο μείγμα οχημάτων, καθώς «οι κατασκευαστές τείνουν να εντάσσουν περισσότερα μοντέλα EV στην κατηγορία με τις καλύτερες πωλήσεις». „Η κατηγορία οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων είναι πολύ ανθεκτική. Μετά την παραδοσιακή πρωτοχρονιάτικη πτώση, ανέκαμψαν στο 32% τον Μάρτιο, σημειώνοντας αύξηση 9,1 ποσοστιαίων μονάδων έναντι του ίδιου περυσινού μηνός. „Μία ακόμα ένδειξη για την πορεία της αγοράς: «Το 2017, υπήρχαν μόλις 8 μοντέλα BEV με πωλήσεις άνω των 5.000 μονάδων στην Ευρώπη. Το 2021, υπήρχαν 40. Συνολικά, πουλήθηκαν περισσότερα από 1 εκατομμύριο BEV». «Μόλις τα BEV και τα PHEV καταστούν ο κανόνας, η διαθεσιμότητα θα επανακάμψει. Δεν πιστεύω να χρειαστούν πέντε χρόνια», κατέληξε ο κ. Odinius. ΤΟ ΈΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΖΉΣΕΙ Στη συνέχεια, ο Steve Young (διευθύνων σύμβουλος της ICDP), ανέφερε τις βασικές αλλαγές του επιχειρηματικού προτύπου των κατασκευαστών. Υποστηρίζοντας τον κ. Odinius -και τον Harold Macmillan- είπε πως η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «ποτέ δεν πήγαινε τόσο καλά». «Οι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποι διανύουν καλή περίοδο, και αυτό σίγουρα δεν το περίμενε κανείς πριν από δύο χρόνια», είπε. Ο κ. Young θέτει μακροπρόθεσμο πλαίσιο στις σημερινές προσπάθειες εξισορρόπησης διαθεσιμότητας και ζήτησης αυτοκινήτων. «Το έχουμε ξαναζήσει, στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Αλλά τα διδάγματα που αποκομίσαμε ξεχάστηκαν όταν το χρήμα έγινε και πάλι φθηνό». Κατά την άποψη του κ. Young, υπάρχουν καλύτερες προοπτικές για διαχείριση της διαθεσιμότητας και ζήτησης νέων οχημάτων, παρά για αύξηση της παραγωγής. Μια άλλη σχετική παρατήρηση, που έρχεται σε αντίθεση με ό,τι γνωρίζουμε: «Άνω του 90% των πελατών επιθυμεί να απευθυνθεί σε αντιπροσώπους σε κάποιες περιπτώσεις - ακόμα και σε διαφορετικά στάδια. Πράγμα που σημαίνει ότι τα διαδικτυακά κανάλια πώλησης χάνουν μεγάλο μερίδιο αγοράς». ΠΕΡΙΟΡΊΣΟΥ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΤΌΤΗΤΈΣ ΣΟΥ To leasing, σε διάφορες μορφές, θα σημειώσει τεράστια αύξηση και μεταξύ των ιδιωτών. «Αυτό σημαίνει πως οι πελάτες θα επιδρούν ελάχιστα σε θέματα όπως η συντήρηση ή το remarketing. Και θα αυξηθεί η πίεση στους κατασκευαστές να «περιοριστούν στις δυνατότητές τους», με άλλα λόγια να προβαίνουν σε remarketing των οχημάτων που πούλησαν». Είναι αυτονόητο (αλλά πρέπει να επισημανθεί) πως αυτή η εξέλιξη προμηνύεται άσχημη για τους ανεξάρτητους αντιπροσώπους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ο Philip Nothard, Insight & Strategy Director της Cox Automotive International, έθεσε την ερώτηση: Πώς θα επηρεάσουν αυτές οι αλλαγές τη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων; Επεσήμανε πως «έχουν παραχθεί άνω των 31 εκατομμυρίων λιγότερα οχήματα από το 2018. Πιστεύουμε ότι η διαθεσιμότητα θα βελτιωθεί, αλλά αυτά τα 31 εκατομμύρια δεν θα επανέλθουν ποτέ. Θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τον κλάδο remarketing τα επόμενα χρόνια». „Ενδιαφέρον στοιχείο: «Το 2020, υπήρχαν 330 εκατομμύρια μεταχειρισμένα οχήματα στην Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο, εκ των οποίων 300 περίπου εκατομμύρια μεταχειρισμένα επιβατικά και 30 εκατομμύρια μεταχειρισμένα LCV». „Ενδιαφέρουσα εξέλιξη: «Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων καθίστανται πλέον σημαντικοί αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». „Ενδιαφέρουσα πρόβλεψη: «Πιστεύω πως θα υπάρξει αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και υδρογόνου, όπως ακριβώς υπήρξε αγορά ντίζελ και βενζίνης». Τόσο ο κ. Nothard, όσο και μία από τις πολλές διαδικτυακές έρευνες που ΔΥΣΚΟΛΗ ΑΓΟΡΑ, ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Έλλειψη μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Marc Odinius Steve Young Philip Nothard

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=