Το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, IAA 2019, θα αποτελέσει τη σκηνή της μεγάλης προώθησης μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά οι ημέρες των plug-in υβριδικών (PHEV) κάθε άλλο παρά τελείωσαν. Ιδού επτά νέα υβριδικά plug-in που θα παρουσιασθούν στη Φρανκφούρτη.
Audi Q5 TFSI e quattro
Σε αντίθεση με το Audi e-tron που δοκιμάσαμε πριν από λίγους μήνες, το Audi Q5 TFSI e quattro διαθέτει μηχανή καύσης. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 2 λίτρων αποδίδει ισχύ 185kW και 370Nm ροπής και συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 105kW και 350Nm. Συνδυαστικά, αποδίδουν 270kW και 500Nm. Η επιτάχυνση στα 100 χλμ / ώρα απαιτεί μόνο 5,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 239 χλμ / ώρα.
Σε ηλεκτροκίνητη λειτουργία, το plug-in υβριδικό Q5 διαθέτει εμβέλεια 40χλμ. Η μικτή κατανάλωση καυσίμου είναι 2,4-2,1λ / 100χλμ και οι εκπομπές CO2 είναι κατά μέσο όρο 53-46γρ / χλμ.
Είναι πολύ δύσκολο να διακρίνει κάποιος το PHEV Q5 από ένα μοντέλο ICE. Εκτός από την επιπλέον θύρα φόρτισης και το σήμα του μοντέλου, είναι όντως όμοια.
BMW X5 xDrive45e
Αυτή η BMW μπορεί να φέρει μια διακριτική ονομασία μικρότερη από του Audi, διαθέτει όμως μια ηλεκτρική εμβέλεια σχεδόν δύο φορές μεγαλύτερη: μεταξύ 67 και 87χλμ. Αυτό οφείλεται σε ένα υβριδικό σύστημα 24kWh, το οποίο σε συνδυασμό με έναν κινητήρα 3 λίτρων, αποδίδει 290kW και 600Nm.
Η μετάβαση στα 100χλμ / ώ απαιτεί 5,6 δευτερόλεπτα και η BMW ξεπερνά τα 235χλμ / ώ. Η μικτή κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 2,0-1,7 λ / 100χλμ.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα ηχητικό σύστημα προστασίας πεζών που εκπέμπει ήχο όταν κινείται σε χαμηλές ταχύτητες σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, προς προειδοποίηση των πεζών.
Ford Kuga PHEV
Εάν πρόκειται για PHEV, ας το ονομάσουμε PHEV, φαίνεται πως αποφάσισαν στο αρχηγείο της Ford και τους επικροτούμε για τη σαφήνεια.
Το Kuga PHEV χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και συστοιχία μπαταριών 14,4kWh που εγγυάται μια εμβέλεια EV μεγαλύτερη των 50χλμ. Πάνω από τα 100χλμ, καταναλώνει 1,2λ βενζίνης με μέσο όρο εκπομπών CO2 στα 29γρ / χλμ.
Η φόρτιση της μπαταρίας του Kuga διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες, με χρήση συμβατικής πρίζας.
Kia XCeed PHEV
Η Kia επέλεξε επίσης μια σαφή ονομασία για το crossover XCeed. Διαθέτει συστοιχία μπαταριών 8,9kWh, ηλεκτροκινητήρα 44,5 kW και βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων. Από κοινού αποδίδουν 104kW και ροπή 265Nm.
Το XCeed PHEV λανσάρεται παράλληλα με το Ceed Sportswagon και αμφότερα θα διαθέτουν τους ίδιους κινητήρες. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν νέα κλειστή εμπρόσθια μάσκα κλειστού τύπου, που βελτιώνει την αεροδυναμική.
Η Kia ανακοινώνει τη λειτουργία μιας υπηρεσίας τηλεματικής που θα βοηθά τους οδηγούς να εντοπίζουν τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης. Το σύστημα οθόνης αφής του αυτοκινήτου επιτρέπει επίσης στους οδηγούς να προγραμματίσουν τον χρόνο επαναφόρτισης του οχήματος και να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες χρεώσεις ενέργειας σε ώρες εκτός αιχμής.
Mini Cooper SE Countryman ALL4
Άλλη μια περίπλοκη ονομασία. Το Mini υπόσχεται μια ηλεκτρική εμβέλεια μεγαλύτερη κατά 30% γι’ αυτό το νέο Countryman, με μέγιστο τα 55-57 χιλιόμετρα.
Το Cooper S E Countryman ALL4 διαθέτει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, που παράγουν συνδυασμένη ισχύ 165 kW. Ένα ειδικό υβριδικό σύστημα τετρακίνησης κινεί τους εμπρόσθιους και οπίσθιους τροχούς ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση (γι’ αυτό και το ALL4 της ονομασίας).
Αυτό το Mini έχει μικτή κατανάλωση καυσίμου μεταξύ 2,1-1,9 λ / 100χλμ μικτή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13,9 – 13,5 kWh / 100 χλμ, και εκπέμπει 47 – 43 γρ / χλμ.
Opel Grandland X Hybrid4
Το 4 δεν είναι αριθμός έκδοσης, αναφέρεται στην τετρακίνηση του αυτοκινήτου. Ο βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων (147 kW) συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 80 kW.
Σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία το Grandland X Hybrid4 διαθέτει εμβέλεια 52 χλμ. Η φόρτιση της συστοιχίας μπαταριών 13,2kW δεν διαρκεί περισσότερο από 1:50, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτετε τον δικό σας εξωτερικό σταθμό φόρτισης.
Το Grandland X Hybrid4 καταναλώνει 1.6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 37 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Seat Tarraco PHEV
Αυτό το πρώτο ηλεκτροκίνητο Seat συγγενεύει φυσικά με το Volkswagen Tiguan Allspace και το Skoda Kodiaq. Διαθέτει βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων (110kW) σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 85kW και είναι το ισχυρότερο Tarraco της σειράς.
Η συστοιχία μπαταριών 13kWh προσφέρει ηλεκτρική εμβέλεια άνω των 50χλμ και μειωμένες εκπομπές κάτω των 50γρ / χλμ.
Το Tarraco PHEV αποτελεί απλά το πρώτο βήμα της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση. Μέχρι το 2021, η Seat και η σπορ μάρκα της, Cupra, θα διαθέτουν συνολικά έξι ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.