
Μικρή άνοδο 2,1% κατέγραψε η εγχώρια αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο, μετά την σημαντική πτώση της τάξης του 14,3% τον αμέσως προηγούμενο μήνα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων τον τρίτο μήνα του 2025 ανήλθαν σε 12.465 μονάδες έναντι 12.727 μονάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2024.
Έτσι, το φετινό πρώτο τρίμηνο οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 36.668 μονάδες, καταγράφοντας πτώση 9,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Οι κατηγορίες: Από τις επιμέρους καταγραφές προκύπτει ότι στην περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου διαμορφώνεται ακόμη πιο ξεκάθαρη τάση. Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης (Segment A) σημείωσε μικρή πτώση στη ζήτηση, ενώ η κατηγορία των B-SUV γνώρισε αύξηση, κάτι που βεβαιώνει τη στροφή των προτιμήσεων των καταναλωτών προς τα μικρά SUV. Αξιοσημείωτη άνοδο παρουσίασε και πάλι η κατηγορία C-SUV, ενώ στον αντίποδα οι μεγαλύτερες κατηγορίες (D, E και F-G) διατηρούν μικρά μερίδια αγοράς με σχετικές αυξομειώσεις σε ετήσια βάση.
Kαύσιμα-Ενέργεια: Για άλλη μια φορά σταθερά παρατηρούμε να μειώνονται τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να ανεβαίνουν τα εξηλεκτρισμένα (ΒEV, HEV και PHEV). Ειδικότερα, τα βενζινοκίνητα οχήματα κατέγραψαν μείωση (σε μονάδες μεριδίου) της τάξης του 6,1% στις ταξινομήσεις του Μαρτίου και τα πετρελαιοκίνητα 4,1%. Τα υβριδικά οχήματα (HEV) παρουσίασαν άνοδο 10,1%, διαμορφώνοντας μερίδιο 47,5% στην εγχώρια αγορά. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) είχαν ελάχιστη μείωση 0,3% και τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) αύξηση 1,7%.