![Man charging electric car](https://fleetnews.gr/wp-content/uploads/2025/02/12-PHEV-696x392.jpg)
Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) , που έχουν, ήδη, δεχτεί πυρά από περιβαλλοντικές ομάδες, αντιμετωπίζουν μια νέα πρόκληση φέτος.
Την αναθεωρημένη μεθοδολογία μέτρησης εκπομπών, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα διπλάσια ή και παραπάνω ποσοστά CO2. Η μέτρηση, που ονομάζεται «συντελεστής χρησιμότητας», αντικατοπτρίζει την αναμενόμενη ποσόστωση στο σύνολο των εκπομπών ενός PHEV όταν αυτό θα κινείται μόνο ηλεκτρικά και θα χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό των αξιολογήσεων εκπομπών WLTP.
Από την 1η Ιανουαρίου, ήδη, όλα τα νέα μοντέλα υπόκεινται σε αναθεώρηση της καμπύλης συντελεστών χρησιμότητας, σύμφωνα με το πρότυπο εκπομπών Euro 6e-bis, σε μια προσπάθεια ακριβέστερης μέτρησης της χρήσης στην καθημερινότητα. Τα υπάρχοντα μοντέλα θα πρέπει να επαναπιστοποιηθούν έως την 1η Ιανουαρίου 2026. Μια περαιτέρω προσαρμογή θα πραγματοποιηθεί το 2027-2028.
Στην προαναγγελία των νέων μετρήσεων πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλέστηκε την «αναντιστοιχία μεταξύ του συντελεστή χρησιμότητας που χρησιμοποιείται κατά την έγκριση τύπου και των πραγματικών προτύπων φόρτισης και οδήγησης του οχήματος».
Μελέτες δεδομένων εντός του αυτοκινήτου που διεξήχθησαν από την ΕΕ κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πολλοί οδηγοί δεν φορτίζουν τις μπαταρίες PHEV όσο θα μπορούσαν, επομένως έχουν πολύ υψηλότερες εκπομπές – έως και 3,5 φορές πάνω από τις εργοστασιακές τιμές – στην πραγματική χρήση.