Το Green NCAP δημοσίευσε τα πρώτα αποτελέσματα του 2024 και η χρονιά ξεκινά με εντυπωσιακά Green Stars στις Μεγάλες και Μικρές Οικογενειακές κατηγορίες.
Όπως και το 2023, τα κινεζικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προηγούνται, με υψηλές βαθμολογίες περιβαλλοντικών επιδόσεων. Σε αυτήν την έκδοση, το Green NCAP αξιολόγησε τα ηλεκτρικά Hyundai IONIQ 6, BMW i4, BYD DOLPHIN, MG 4, smart #3 και την βενζινοκίνητη ήπια υβριδική BMW Σειρά 2 Active Tourer.
Όσοι επέλεξαν το εμβληματικό ηλεκτρικό Hyundai IONIQ 6, θα αισθάνονται δικαιωμένοι με την απόδοση πέντε αστέρων του νοτιοκορεάτικου αυτοκινήτου και τον συνολικό μέσο όρο περιβαλλοντικής αξιολόγησης 98% του Green NCAP. Παρά τα 2.000 κιλά του, οι εξαιρετικές επιδόσεις του οφείλονται στο αεροδυναμικό του σχήμα, το αποδοτικό σύστημα κίνησης και το σύστημα θέρμανσης για ψυχρές συνθήκες, που διαθέτει συνδυασμό θέρμανσης PTC, αντλίας θερμότητας και ανάκτησης αποβαλλόμενης θερμότητας.
Ο ανταγωνιστής του IONIQ 6 στην κατηγορία Μεγάλων Οικογενειακών Αυτοκινήτων, το ηλεκτρικό RWD BMW i4 διαθέτει ισχύ και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, με μέση πράσινη αξιολόγηση NCAP 96% και πέντε αστέρια, με λογική κατανάλωση και καλή θερμική άνεση για τους επιβάτες. Και τα δύο αυτοκίνητα ανταγωνίζονται δημοφιλείς αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla.
Σε αυτήν την έκδοση, το Green NCAP αξιολόγησε επίσης μια άλλη BMW, την ήπια υβριδική έκδοση της BMW Σειράς 2 Active Tourer, ξεχωριστό MPV στην κατηγορία μικρών οικογενειακών. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει στις οικογένειες, με την άνετη οδήγηση, τον χειρισμό και το άρτια εξοπλισμένο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο λαμβάνει τρία αστέρια και μέσο όρο βαθμολογίας 51% και δεν πρέπει να υποτιμάται έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας. Το σύστημα εξάτμισης ελαχιστοποιεί τους ρύπους και το σύστημα κίνησης έχει μειωμένες εκπομπές CO2.
Τα υπόλοιπα οχήματα που αξιολογήθηκαν ανήκουν στα μικρά αμιγώς ηλεκτρικά οικογενειακά, κινεζικής κατασκευής. Πρώτο κατατάσσεται το BYD DOLPHIN της BYD, που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Το ελκυστικής τιμής ηλεκτρικό hatchback επιτυγχάνει βαθμολογία πέντε αστέρων και μέση βαθμολογία αξιολόγησης Green NCAP 98%. Διαθέτει ίδιο σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού με του ATTO 3 (το οποίο δοκιμάστηκε προσφάτως από το Green NCAP). Επιτυγχάνει χαμηλή κατανάλωση υπό διάφορες οδικές και καιρικές συνθήκες.
Το MG 4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας SAIC Motor υπό τη βρετανική μάρκα MG, παρόμοιου μεγέθους με το DOLPHIN και εξίσου ελκυστικές τιμές. Έχει καλή κατανάλωση και αυτονομία, τόσο σε κανονικές, όσο και σε χειμερινές θερμοκρασίες και λαμβάνει πέντε Πράσινα Αστέρια και 95% Μέση Βαθμολογία. Σε ψυχρές συνθήκες, το σύστημα θέρμανσης PTC παρέχει άνετο περιβάλλον.
Το τελευταίο αυτοκίνητο της αξιολόγησης είναι το smart #3, η έκδοση κουπέ του ηλεκτρικού SUV smart #1, με κομψότερη γραμμή οροφής και λίγο μακρύτερο και φαρδύτερο από τα πιο συμπαγή μοντέλα της γκάμας. Το αεροδυναμικό αυτοκίνητο προσφέρει αξιόλογες τιμές κατανάλωσης, με σύστημα κίνησης μέγιστης ισχύος 200 kW και μπαταρία 65 kWh. Το όχημα προσφέρει άνεση στους επιβάτες σε ψυχρό και θερμό περιβάλλον με την προεπιλεγμένη λειτουργία «άνεσης». Θερμαίνεται με σύστημα θέρμανσης PTC, ενώ οι πλούσιες εκδόσεις διαθέτουν πρόσθετη αντλία θερμότητας. Συνολικά, λαμβάνει πέντε Πράσινα Αστέρια και μέση βαθμολογία 95%.
«Αυτή η έκδοση δίνει μια εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς και παρουσιάζει τις πολλές διαθέσιμες επιλογές για τις σύγχρονες οικογένειες που επιθυμούν να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον. Είναι γεγονός ότι πολλά από τα οχήματα είναι κινεζικά με ανταγωνιστικές τιμές, αλλά οι καθιερωμένοι κατασκευαστές εξακολουθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους με παραδοσιακές μάρκες όπως η Hyundai και η BMW, προσφέροντας οχήματα που προκαλούν την επιθυμία των καταναλωτών και ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που ορίζει το Green NCAP» δήλωσε ο Δρ. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP.