Το τέταρτο τρίμηνο του 2018, το μερίδιο αγοράς των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε από 41,2% σε 34,1%, ενώ της βενζίνης εξακολούθησε να αυξάνει περαιτέρω καταγράφοντας μερίδιο 57,2%, από 52,3% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 2,7% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018, ενώ όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν συνδυαστικά το 8,6% της αγοράς.

Συνολικά, το 2018, πάνω από το ήμισυ του συνόλου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ κυκλοφορούσαν με βενζίνη (56,7% έναντι 50,3% το 2017), ενώ το ντίζελ αντιπροσώπευε το 35,9% και μόνο το 2,0% των νέων αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά (ECV).


Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα
Η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ στην ΕΕ μειώθηκε κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2018. Στην αγορά των συμβατικών αυτοκινήτων, ο αριθμός των μονάδων ντίζελ μειώθηκε κατά 23,6% κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους. Όλες οι αγορές επιβατικών αυτοκινήτων στην περιοχή παρουσίασαν έντονες μειώσεις, συμπεριλαμβανομένων των πέντε μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ.
Αν και οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 272.798 μονάδες (7,9%) κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018, ο αριθμός των νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 0,8% σε σύγκριση με το 2017, γεγονός που μεταφράζεται σε περαιτέρω αύξηση του μεριδίου της βενζίνης στην αγορά της ΕΕ κατά 5%. Οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν σε κάθε μία από τις πέντε μεγάλες αγορές της ΕΕ, εκτός από τη Γερμανία (-9,9%). Στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο είχαμε αύξηση των βενζινοκίνητων κατά 22% και στο έτος κατά 33,1%.


Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Το τέταρτο τρίμηνο του 2018, οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων με εναλλακτική ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν σημαντικά (+ 21,1%). Η αύξηση αυτή (+ 33,1%), οφείλεται κυρίως λόγω στην άνοδο των οχημάτων μπαταρίας-ηλεκτρικών (+ 88,7%), αλλά οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών σημείωσαν την πρώτη τους πτώση από το 2016 (-7,9%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) παρουσίασαν επίσης πολύ καλή εικόνα (+ 31,1%) κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ όλων των ταξινομήσεων APV. Αντίθετα, η ζήτηση για οχήματα LPG και NGV (αερίου) μειώθηκε κατά 13,8% το τέταρτο τρίμηνο – σημειώνοντας σημαντική μείωση στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων φυσικού αερίου.

Προηγούμενο άρθροΤο Volvo V60 Cross Country στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροCitroën Winter Smile Days