Οι Laurent Queinec, Florent Heitzmann, Guillaume Heron και Pascal Serres της Experteye θα βρίσκονται στο Fleet Europe Summit, στο Δουβλίνο, παρουσιάζοντας τον Δείκτη Leasing Αυτοκινήτων (Car Leasing Index), που ανέπτυξαν από τον Ιανουάριο του 2021, βάσει των τιμών καταλόγου μεγάλων εταιρειών leasing.
Ο Car Leasing Index αναπαριστά ικανοποιητικά τις τάσεις, με τουλάχιστον 10.000 διαφορετικές τιμές ανά μήνα και ανά χώρα. Επί του παρόντος, ο δείκτης καλύπτει τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία και θα επεκταθεί σύντομα στην Ισπανία, την Ιταλία και τις χώρες Benelux. Δυστυχώς δεν προβλέπεται να συμπεριλάβει τη χώρα μας, ωστόσο είναι αρκετά διαφωτιστικός γι’ αυτό και παρουσιάζουμε εδώ κάποια βασικά σημεία. Ο δείκτης περιλαμβάνει χρηματοδότηση και βασικές υπηρεσίες, όπως συντήρηση και οδική βοήθεια.
Ως εκ τούτου, παρουσιάζει συνδυασμό τιμών νέων αυτοκινήτων, εκπτώσεων, υπολειμματικών αξιών, κόστους μετά την πώληση και διακυμάνσεων επιτοκίων. Οι λεπτομέρειες της βάσης δεδομένων επιτρέπουν ανάλυση σε επίπεδο μάρκας, μοντέλου και εταιρείας leasing.
Το 2021, οι τιμές leasing μειώθηκαν 1,7% κατά μέσο όρο στη Γαλλία, ενώ αυξήθηκαν κατά 17,5% το πρώτο εννεάμηνο του 2022. Στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι μισθώσεις αυξήθηκαν κατά 14,1% και 8,1% αντίστοιχα φέτος. Αυτοί οι αριθμοί αξίζουν ανάλυσης προς κατανόηση της αγοράς και λήψη σωστών αποφάσεων.
Ο Car Leasing Index είναι χρήσιμο εργαλείο λήψης αποφάσεων τιμολογιακής πολιτικής για κατασκευαστές και εταιρείες leasing ή επιλογής αυτοκινήτων για υπεύθυνους στόλου.
Στη Γαλλία, οι τιμολογιακές πολιτικές ευνοούν την ηλεκτροκίνηση
Στο γράφημα 2, συγκρίνεται ο πληθωρισμός ανά τύπο ενέργειας στη Γαλλία από τον Ιανουάριο του 2021.
Οι εταιρείες Leasing και οι κατασκευαστές προτιμούν σαφώς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και βενζίνης έναντι των ντίζελ. Έχουν προσαρμόσει τις τιμές τους στις απαιτήσεις της αγοράς και είναι πιο αισιόδοξοι για το μελλοντικό κόστος (υπολειμματική αξία, συντήρηση). Η κατάσταση εκπλήσσει όσον αφορά στα υβριδικά αυτοκίνητα και απαιτεί λεπτομερή ανάλυση σε επίπεδο μάρκας προς κατανόηση της εξέλιξης. Η αγορά έχει εκφράσει αμφιβολίες για την τεχνολογία και την αποτελεσματικότητα της μείωσης εκπομπών CO2, ενώ οι μάρκες έχουν αυξήσει σημαντικά τις τιμές τους για τα συγκεκριμένα μοντέλα.
Οι αυξήσεις των επιτοκίων και οι πληθωριστικές τιμές αυτοκινήτων αντισταθμίζονται ελαφρώς από τις εταιρείες leasing
Το τετραετές IRS (interest rate swap) του ευρώ αυξήθηκε από 0% τον Ιανουάριο σε 3% τον Οκτώβριο. Αντανακλά τη διακύμανση του κόστους χρηματοδότησης των εταιρειών leasing. Η εξέταση της αγοράς και οι συνεντεύξεις καταδεικνύουν πως οι εταιρείες leasing, ως συνήθως, έχουν μεταφέρει ένα μόνον μέρος της αύξησης των επιτοκίων τους (2%). Μια αύξηση επιτοκίου 2% επηρεάζει κατά 10,4% μια μίσθωση (όταν όλες οι άλλες παράμετροι – διάρκεια και υπολειμματική αξία) παραμένουν αμετάβλητες.
Το επιτόκιο συμβάλλει κατά 10% στο 13% της αύξησης τιμής μίσθωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων. Ο συνδυασμός αύξησης τιμών καταλόγου και μειωμένης έκπτωσης προσθέτει 4%. Αυτό μπορείτε να παρατηρήσετε στο γράφημα 3 για τα ηλεκτρικά οχήματα στη Γαλλία.
- Το μωβ αντιπροσωπεύει τον αντίκτυπο των τιμών καταλόγου (+2%),
- το ροζ την μείωση των εκπτώσεων (2%)
- και το γκρίζο την επίπτωση των επιτοκίων (+10%).
- η μαύρη γραμμή είναι η εξέλιξη της μίσθωσης και δείχνει μείωση 2% άλλων στοιχείων (πιθανότατα η υπολειμματική αξία ή η συντήρηση).
Στο μέλλον αναμένεται περαιτέρω επιδείνωση του κόστους χρηματοδότησης, καθώς οι εταιρείες χρηματοδότησης ανακτούν τα περιθώρια κέρδους τους. Θα υπάρξει όμως κάποια αντιστάθμιση με αύξηση των υπολειμματικών αξιών λόγω πληθωρισμού. Από την άλλη, το κόστος ασφάλισης και συντήρησης θα αυξηθεί λόγω πληθωρισμού (εκτός εάν αντισταθμιστούν λόγω τηλεματικής).
Για άλλους τύπους καυσίμων/ενέργειας, η αύξηση της μίσθωσης (η οποία είναι μεγαλύτερη εκείνης των ηλεκτρικών οχημάτων) οφείλεται στις τιμολογιακές πολιτικές των κατασκευαστών αυτοκινήτων (8%, 7% και 6% αντιστοίχως για ντίζελ, βενζίνη και PHEV).