Η Stellantis ανακοίνωσε σχέδια για κλιμάκωση της βιομηχανικής παραγωγής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Η εταιρεία κάνει επενδύσεις στο εργοστάσιο του Hordain στη Γαλλία για να κατασκευάσει τις εκδόσεις κυψελών καυσίμου των Peugeot Expert, Citroen Jumpy και Opel Vivaro από το 2023. Το εργοστάσιο θα μπορεί να συναρμολογεί 5.000 LCV κυψελών καυσίμου ετησίως.
Το υδρογόνο θεωρείται λύση μηδενικών εκπομπών για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και λεωφορεία και εφόσον οι ηλεκτροκινητήρες μπαταρίας δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες των εταιρειών διαχείρισης στόλων, είτε λόγω αυτονομίας είτε λόγω χρόνου επαναφόρτισης, η Stellantis είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που δεσμεύεται για μαζική παραγωγή LCV υδρογόνου.
Η Stellantis προορίζει τα οχήματα κυψελών καυσίμου για εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων μεγάλων αποστάσεων που απαιτούν μεγάλη αυτονομία (400 χλμ), γρήγορο χρόνο φόρτισης (3 λεπτά) και ικανή χωρητικότητα φορτίου (1000 κιλά ωφέλιμου φορτίου), αλλά υπάρχουν και άλλες εφαρμογές στόλου.
Νωρίτερα φέτος, η Miele, εταιρεία κατασκευής οικιακών συσκευών, παρέλαβε το πρώτο της βαν Opel Vivaro-e HYDROGEN της Stellantis, που κατασκευάστηκε πιλοτικά στο Russelsheim της Γερμανίας.
Ο Hans Krug, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Προμηθειών του Miele Group, δήλωσε: «Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη το υδρογόνο, παράδειγμα ο στόλος μας».
Πρόσθεσε ότι η τεχνολογία κυψελών καυσίμου παρέχει φιλική προς το περιβάλλον λύση για τους τεχνικούς σέρβις που πρέπει να σταθμεύουν την νύχτα τα οχήματά τους στο δρόμο και δεν διαθέτουν πρόσβαση σε δικό τους σταθμό φόρτισης.
«Αυτή η τεχνολογία συμπληρώνει το κενό μεταξύ των οχημάτων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών plug-in οχημάτων και αποτελεί ενδιαφέρουσα λύση, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις», δήλωσε ο Krug.
Τα οχήματα κυψελών καυσίμου θα συναρμολογηθούν στην ίδια εργοστασιακή γραμμή που παράγει τις ηλεκτρικές και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των βαν Expert/Jumpy/Vivaro, με ομάδα ειδικών που θα εγκαθιστά τις δεξαμενές υδρογόνου, τις μπαταρίες και τις κυψέλες καυσίμου.