Αναύση της T&E για τη μείωση της φορολογίας καυσίμων

Σχεδόν 9 δισ. ευρώ θα κοστίσει στους ευρωπαίους φορολογούμενους η μείωση της φορολογίας καυσίμων αυτοκίνησης, σύμφωνα με νέα ανάλυση της T&E.

Οι πλουσιότεροι οδηγοί θα λάβουν οκτώ φορές περισσότερη δημόσια επιδότηση από τους φτωχότερους, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τη μελέτη της Transport & Environment (T&E),η οποία ανέφερε πως οι κυβερνήσεις πρέπει να επιβάλουν σημαντικούς εισαγωγικούς δασμούς στο ρωσικό πετρέλαιο για να αυξήσουν τα έσοδα οικονομικής στήριξης νοικοκυριών χαμηλού εισοδήματος και να ενισχύσουν την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.

Ο Griffin Carpenter, αναλυτής αυτοκινήτων της T&E, δήλωσε: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ ισχυρίζονται πως υποστηρίζουν την Ουκρανία, αλλά αντί να φορολογούν το ρωσικό πετρέλαιο, το επιδοτούν με 9 δισ. ευρώ από τα χρήματα των φορολογουμένων. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι υποστήριξης του κόσμου. Θα μπορούσαμε να επιβάλουμε αμέσως δασμούς ή φόρο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Αντί να επιδοτούνται οι εύποροι οδηγοί ενεργοβόρων αυτοκινήτων, η οικονομική υποστήριξη θα μπορούσε να διανεμηθεί δικαιότερα σε οικογένειες που την χρειάζονται πραγματικά».

Το πλουσιότερο 10% των οδηγών θα λάβει οκτώ φορές περισσότερες μειώσεις φόρου καυσίμων από τους φτωχότερους, κατά μέσο όρο, επειδή καταναλώνουν πολύ περισσότερα καύσιμα, όπως διαπιστώνει η έκθεση. Οι πλουσιότεροι αυτοκινητιστές οδηγούν περισσότερο, συχνά μόνοι τους και με μεγαλύτερα, πιο ρυπογόνα οχήματα. Για παράδειγμα, η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων κατά 15 λεπτά για ένα εξάμηνο θα μειώσει τον λογαριασμό του οδηγού μιας BMW X5 κατά 300 ευρώ, έναντι 85 ευρώ για έναν οδηγό Citroën C3. Εν τω μεταξύ, όσοι χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς δεν λαμβάνουν τίποτα.

Οι χώρες της ΕΕ θα μπορούσαν να αντλήσουν 27 δισ. ευρώ φέτος, από εισαγωγικό δασμό 25 δολαρίων ανά βαρέλι ρωσικού πετρελαίου, διαπιστώνει επίσης η ανάλυση. Ο κλάδος πετρελαίου της Ρωσίας θα αναγκαζόταν να απορροφήσει το κόστος, καθώς δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις πώλησης στην ευρωπαϊκή αγορά βραχυπρόθεσμα.

Μέχρι σήμερα, δεν έχουν ληφθεί μέτρα μείωσης της ζήτησης πετρελαίου στην Ευρώπη και οι κυβερνήσεις επικεντρώνονται αποκλειστικά στη μείωση των φόρων καυσίμων, όπως διαπιστώνει η μελέτη. Έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, επισημαίνει πως εάν όλες οι προηγμένες οικονομίες λάβουν 10 έκτακτα μέτρα, μπορούν να μειώσουν γρήγορα την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου κατά 2,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως, κάτι που ισοδυναμεί με τη ζήτηση πετρελαίου όλων των αυτοκινήτων στην Κίνα.

Ο Griffin Carpenter δήλωσε: «Ο ευκολότερος τρόπος αποφυγής υψηλών τιμών πετρελαίου είναι να μπορεί ο κόσμος να οδηγεί λιγότερο. Οι κυβερνήσεις πρέπει να καταστήσουν την κατ’ οίκον εργασία δικαίωμα και να μειώσουν προσωρινά τους ναύλους των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εάν οι κυβερνήσεις επιθυμούν να υποστηρίξουν τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος που εξαρτώνται από αυτοκίνητα, πρέπει να μειώσουν τους φόρους εισοδήματος, να αυξήσουν τα επιδόματα κινητικότητας ή απλώς να δώσουν επιταγές μετρητών σε όσους το χρειάζονται».

Φωτογραφία: Transport & Environment

Προηγούμενο άρθρο10 βήματα για μείωση των λογαριασμών καυσίμων στόλου
Επόμενο άρθροH Ford και η τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών