Η Ιταλία θα προσφέρει επιδοτήσεις έως και 6.000 ευρώ στους αγοραστές νέων οχημάτων χαμηλών εκπομπών, ενώ θα επιβάλει φόρο για την αγορά οχημάτων υγρών καυσίμων. Τα μέτρα αυτά εγκρίθηκαν από το κοινοβούλιο της χώρας και περιλαμβάνονταν στον προϋπολογισμό της Ιταλίας για το 2019, που εγκρίθηκε από την Άνω Βουλή παρά τις επικρίσεις που επέσυραν από την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας και τους συνδικαλιστές.
Συγκεκριμένα, συνδικάτα και ενώσεις αυτοκινήτου είχαν προειδοποιήσει από τον Δεκέμβριο, όταν προτάθηκε ο νέος αυτός φόρος για την αγορά μεγαλύτερων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, ότι θα μπορούσε να βλάψει όχι μόνον τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού και να κοστίσει θέσεις εργασίας.
Στη νέα μορφή τους, οι φόροι για τα αυτοκίνητα που κινούνται με παραδοσιακά καύσιμα δεν θα ισχύουν πλέον για τα μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά μόνον για τα μεγαλύτερα οχήματα μεγάλης ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των SUV.
Ένας φόρος 1.100 ευρώ θα επιβαρύνει την αγορά νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που εκπέμπουν 161-175 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Θα αυξάνεται στα 1.600 ευρώ για εκπομπές 176-200g / km και σε 2.000 ευρώ για εκπομπές 201-250 g / km. Παράλληλα, τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων θα διαφέρουν ανάλογα με τις εκπομπές και δεν θα ισχύουν για μοντέλα που κοστίζουν περισσότερα από 50.000 ευρώ.
Τα νέα μέτρα, τα οποία πρέπει ακόμη να εγκριθούν από την Κάτω Βουλή, θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Μαρτίου και θα ισχύουν έως το τέλος του 2021. Ας σημειωθεί ότι ηλεκτρικά, υβριδικά και αερίου αυτοκίνητα αποτελούν συνολικά σήμερα περίπου το 7% μόνο των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ιταλία.
Η Fiat Chrysler Automobiles (FCA), η οποία επί του παρόντος δεν διαθέτει ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, είχε ανακοινώσει στο τέλος Νοεμβρίου ότι σχεδίαζε να δαπανήσει περισσότερα από 5 δισ. ευρώ για νέα μοντέλα και κινητήρες στην Ιταλία μεταξύ 2019-2021.
Τον Δεκέμβριο, αντιδρώντας στα αρχικά μέτρα, όπως ανέφερε το Bloomberg, η FCA δήλωσε ότι θα μπορούσε να αναθεωρήσει αυτό το επενδυτικό της σχέδιο αν η Ρώμη έθετε φόρους στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα. Μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις.