Υποχωρούν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Υποχωρούν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, εξαιτίας των προβλημάτων στην παραγωγή.

Όπως είναι γνωστό, τον Ιούλιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων υπέστη σημαντική οπισθοδρόμηση μετά από τέσσερις μήνες επιταχυνόμενης ανάπτυξης, με τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών να υποχωρούν κατά 23,2% στις 823.949 μονάδες.

Υποχωρούν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕυρώπηΗ πτωτική τάση συνεχίστηκε και τον Αύγουστο, αφού οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 19,1% -σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι- και έφτασαν τις 622.993 μονάδες.

Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων σημείωσαν διψήφια πτώση: Ισπανία (-28,9%), Ιταλία (-27,3%), Γερμανία (-23,0%) και Γαλλία (-15,0%). Στην Ελλάδα, ο Αύγουστος ήταν ο πρώτος πτωτικός μήνας του έτους (-9,6%).

Τα στοιχεία Ιουλίου και Αυγούστου της ACEA είναι τα χειρότερα που καταγράφονται για τους αυτούς δύο μήνες από το τέλος της οικονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη το 2013. Ο λόγος είναι γνωστός, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Διότι η παραγωγή αυτοκινήτων μειώνεται από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών.

Μια κατάσταση, που όπως έχουν προειδοποιήσει οι επικεφαλής του ομίλου Volkswagen, της Daimler και του BMW Group, θα διαρκέσει και το επόμενο έτος.

Το οκτάμηνο

Ωστόσο, παρά τις αδύναμες επιδόσεις των αγορών της ΕΕ κατά τους θερινούς μήνες, χάρη στην προηγούμενη περίοδο, το οκτάμηνο ο όγκος πωλήσεων σημείωσε σωρευτική αύξηση 11,2%, μετρώντας συνολικά 6,8 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Έτσι, κάθε μία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές σημείωσε ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (+30,9%), Γαλλία (+12,8%), Ισπανία (+12,1%) και Γερμανία (+2,5%). Το μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης καταγράφηκε στη χώρα μας το οκτάμηνο (+41,9%).

Οι μάρκες στην Ευρώπη

Από πλευράς μαρκών θετικά κινήθηκαν τον Αύγουστο μόνο έξι μάρκες. Η Alpine που υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις της ξεκινώντας ωστόσο από πολύ χαμηλή βάση (+135,4%), η Lexus, η Bentley, η Mazda, η Hyundai και η Toyota. Όσον αφορά τις μεταβολές στην κατάταξη , η Hyundai ανέβηκε στην πέμπτη θέση, η Skoda στην έβδομη και η Kia στην ένατη.

Στην πρώτη δεκάδα ηγείται η Volkswagen με 11,8% μερίδιο αγοράς. Ακολουθούν η Toyota (2η) με 6,9%, η BMW (3η) με 6,0%, η Audi (4η) με 5,6%, η Hyundai (5η) με 5,3%, η Renault (6η) με 5,1%, η Skoda (7η) με 5,1%, η Mercedes (8η) με 5,0%, η Kia (9η) με 4,8% κα η Peugeot (10η) με 4,5%.

Η θέση των ομίλων στο οκτάμηνο διαμορφώνεται ως εξής: 1ο το Volkswagen Group με μερίδιο αγοράς 26,4%, 2η η Stellantis με 20,6%, 3ο το Renault Group με 8,7%, 4ο το Hyundai Group με 8,1%, 5ο το BMW Group με 7,2%, 6ο το Toyota Group με 6,5%, 7ος ο όμιλος της Daimler με 5,6%, 8η η Ford με 4,6%, 9η η Volvo με 2,4%, 10η η Nissan με 2,0%, 11ο το Jaguar Land Rover Group με 1,4%, 12η η Mazda με 1,3%, 13η η Mitsubishi με 0,6% και 14η η Honda με 0,6%.

Οι μάρκες στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα πρώτη μάρκα το οκτάμηνο παραμένει η Toyota με μερίδιο αγοράς 13,3% και 33,1% αύξηση σε σχέση με το 2020. Ακουλουθούν στην πρώτη δεκάδα η Peugeot 2η με 10,7% (αύξηση 56,6%), η Hyundai ανέβηκε στην 3η θέση με 8,5% (+68%), η Volkswagen 4η με 7,4% (+20,6%), η Opel 5η με 6,0% (+45,7%), η Citroen (μαζί με την DS) ανέβηκε στην 6η θέση με 5,2% (+44,2%), η Suzuki ανέβηκε στην 7η θέση με 4,9% (+58,2%), η Kia πέρασε από την 14η στην 8η θέση με 4,8% (+113,2%), η Mercedes 9η με 4,3% (+54,8%) και η BMW ανέβηκε από την 11η στη 10η θέση με 4,2% (+50,6%).

Τη μεγαλύτερη αύξηση βεβαίως κατέγραψε η Tesla που από τα 4 αυτοκίνητα τα οποία πούλησε το οκτάμηνο του 2020 στην Ελλάδα έφτασε τα 317 το οκτάμηνο του 2021. Ιδιαίτερα σημαντική και η αύξηση της Smart με 225% αλλά πολύ χαμηλές πωλήσεις (39 φέτος έναντι 12 το περσινό οκτάμηνο) και της Mazda με 146% (310 μονάδες το οκτάμηνο του 2021 έναντι 126 μονάδων του οκταμήνου 2020). Η Jeep διπλασίασε σχεδόν τις πωλήσεις της με 1.057 φέτος έναντι 540 πέρσι (+ 95,7%). Σημαντική αύξηση κατέγραψε η Land Rover με 321 μονάδες φέτος έναντι 190 πέρσι (+68,9%), η Dacia με 1.589 μονάδες φέτος έναντι 953 πέρσι (+66,7%) και η Fiat με 2.569 αυτοκίνητα έναντι 1.604 (+60,2%).

Θετικά κινήθηκαν και όλες οι άλλες μάρκες με εξαίρεση τις Porsche, Subaru, Honda, Mitsubishi, Alfa Romeo, Bentley, Chevrolet και DFM.

Προηγούμενο άρθροΤο νέο Toyota RAV4 Adventure πάει παντού
Επόμενο άρθροΥψηλές παραμένουν οι τιμές μεταχειρισμένων στην Ευρώπη