Σε ύφεση η ελληνική αγορά επιβατικών οχημάτων αφού ο Αύγουστος ήταν ο πρώτος πτωτικός μήνας του τρέχοντος έτους.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο μήνα μειώθηκαν κατά 9,5% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020 και κατά 35,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019. Συγκεκριμένα τον Αύγουστο πωλήθηκαν 6.200 επιβατικά, έναντι 6.853 πέρσι και 9.594 πρόπερσι.

Στο σύνολο του οκταμήνου ταξινομήθηκαν 75.148 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 52.939 αυτοκινήτων το οκτάμηνο του 2020 καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι (+42,0%) αλλά μειωμένα σε σχέση με το 2019, που είχαμε 86.873 ταξινομήσεις το οκτάμηνο (-13,5%).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μηνιαία τάση του Αυγούστου την τελευταία 20ετία, που παρουσιάζεται στο παρακάτω διάγραμμα, με εμφανή τη συσχέτιση με την ελληνική οικονομία.

Τα φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, με 1008 μονάδες, ξεπέρασαν τον Αύγουστο του 2021 τις ταξινομήσεις τόσο του Αυγούστου 2020 (510 μονάδες) όσο και του αντίστοιχου μήνα του 2019 (809 μονάδες), σημειώνοντας σημαντική αύξηση 97,6% και 24,6% αντιστοίχως. Παρεμφερής είναι η εικόνα και στο σύνολο του έτους, με 7.431 μονάδες το οκτάμηνο του 2021 έναντι 4.760 του 2020 και 5.777 του 2019, με αντίστοιχη αύξηση 56,1% και 28,6%.

Θετική και η αγορά των λεωφορείων. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 33 λεωφορεία έναντι 15 τον Αύγουστο του 2020 (+120%) και 6 τον Ιούλιο του 2019 (+450%). Αυξημένη ήταν η ζήτηση και στο σύνολο του οκταμήνου με 279 μονάδες και 38,8% αύξηση έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021 (201 μονάδες). Ελαφρά πτωτική ωστόσο (-0,7%) εμφανίζεται συγκριτικά με το 2019, οπότε είχαν ταξινομηθεί 281 λεωφορεία στο σύνολο της αντίστοιχης περιόδου.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Αύγουστο κυκλοφόρησαν 3.304 νέες μοτοσικλέτες άνω των 50 cc έναντι 2.892 τον αντίστοιχο μήνα του 2020, καταγράφοντας αύξηση 14,2%. Οι καινούργιες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 31.570 το οκτάμηνο του 2021έναντι 23.785 εκείνου του 2020, αύξηση 32,7%.

Από το σύνολο των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο το 50,2% ήταν SUV, μερίδιο αυξημένο κατά 10% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ενώ για το οκτάμηνο συνολικά υπήρξε μια μικρή αύξηση του μεριδίου από 44,8% πέρυσι σε 45,9% φέτος. Όσον αφορά στις διάφορες κατηγορίες τη μεγαλύτερη αύξηση στο επτάμηνο του 2021 παρουσιάζουν τα μερίδια αγοράς της κατηγορίας B’ SUV (+2,9) με 21,4% μερίδιο αγοράς, και των μικρών αυτοκινήτων κατηγορίας Α (+1,2) με μερίδιο αγοράς 10,4%.

Πάνω από 1 στα 4 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Ιούλιο ήταν υβριδικό (HEV). Τα αυτοκίνητα αυτά κατέλαβαν το 26,1% της αγοράς του Αυγούστου αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιό τους κατά 14,7 μονάδες και το 22,1% του οκταμήνου (+9,4 μονάδες). Ένα 6,3% της αγοράς ήταν επαναφορτιζόμενα (BEV+PHEV) τον Αύγουστο, και 5,6% στο οκτάμηνο, κερδίζοντας 4,4 μονάδες. Ο μεγάλος χαμένος του Αυγούστου ήταν το πετρέλαιο (-10,9 μονάδες μεριδίου) ακολουθούμενο από τη βενζίνη (-10,3). Σχετική και η εικόνα του οκταμήνου με τα αυτοκίνητα πετρελαίου να μειώνουν το μερίδιό τους στο 18% της αγοράς (-8,7 μονάδες) και της βενζίνης στο 51,4% (-6,2 μονάδες).

 

Προηγούμενο άρθροΗ ABB προωθεί την ηλεκτροκίνηση με την World EV Day 2021
Επόμενο άρθροΤο νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge