Η Volvo Cars ισχυροποιεί τη δέσμευσή της για την κλιματική δράση, στοχεύοντας να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030 και σχεδιάζει τη χρήση αλουμινίου και χάλυβα μηδενικών εκπομπών.
Καθώς οι ηγέτες του κόσμου συμμετέχουν στην κλιματική σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών, COP28, στο Ντουμπάι, καθίσταται πιο σημαντικό από ποτέ για τις επιχειρήσεις να εντείνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές τους στο πεδίο της κλιματικής δράσης. Η Volvo Cars ανακοίνωσε την ισχυροποίηση του κλιματικού της σχεδίου – που ήδη είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία – με σκοπό να ελαττώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Πρόκειται για προσθήκη στη φιλοδοξία της να καταστεί κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 και να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% από το 2018 έως το 2025. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, οι συνολικές της εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το ορόσημο του 2018.
“Η επίτευξη ενός τόσο φιλόδοξου στόχου, για περιορισμό των εκπομπών κατά 75% έως το 2030, απαιτεί να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την υλοποίηση του υφιστάμενου στόχου μας, που προβλέπει να διαθέτουμε προς πώληση μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030, μηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές στην εξάτμιση για το σύνολο της γκάμας μας” αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η Volvo Cars ανακοίνωσε πως εναι πλέον μέλος της πρωτοβουλίας First Movers Coalition (FMC) που δημιουργήθηκε από το World Economic Forum, και θέτει την αγοραστική της δύναμη στην υπηρεσία αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών που θα ενισχύσουν τη μετάβαση στο αλουμίνιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών.
Επιπλέον, αναλαμβάνει δράση στον κλάδο του χάλυβα, μέσω της συνεργασίας της με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB. Είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνέπραξε με τη SSAB, με στόχο να διερευνήσει τη δυνατότητα παραγωγής χάλυβα υψηλής ποιότητας σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η Volvo Cars έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε πρωτογενή και ανακυκλωμένα χαλύβδινα ελάσματα σχεδόν μηδενικών εκπομπών από τη SSAB, τα οποία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει σε ένα από τα προγράμματα αυτοκινήτων της έως το 2026.
«Η COP28 αποτελεί μια ιστορική στιγμή λογοδοσίας για την κλιματική δράση», δήλωσε ο Javier Varela, Επικεφαλής Διευθυντής Λειτουργιών και Αναπληρωτής CEO της Volvo Cars. «Είναι επείγον να συνεργαστεί ο κόσμος και να δράσει, για να αποφευχθούν τα χειρότερα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής. Δεσμευόμαστε για τη δράση που μας αναλογεί και καλούμε επιχειρήσεις και πολιτικούς ηγέτες σε όλο τον κόσμο να αναλάβουν το δικό τους μερίδιο».
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η Volvo Cars αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το μικρό SUV που σχεδιάστηκε για να έχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο μοντέλο Volvo ως σήμερα. Το EX30 είναι ένα από τα αρκετά, νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo που έχει ήδη παρουσιάσει η μάρκα και σχεδιάζει να συνεχίσει να παρουσιάζει τα επόμενα χρόνια, στην πορεία τής μετεξέλιξής της σε εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Ήδη σημειώνει σημαντική πρόοδο – κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών της πωλήσεων.
Συγχρόνως, η Volvo Cars απομακρύνεται γρήγορα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα παράγει το τελευταίο της αυτοκίνητο με κινητήρα diesel στις αρχές του 2024, ενώ έχει ήδη σταματήσει τις επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, “στρέφοντας”, όπως επισημαίνει, “το βλέμμα της προς το μέλλον”.
Την ίδια στιγμή, η εκπλήρωση του πιο πρόσφατου στόχου της απαιτεί τον περιορισμό των εκπομπών CO2 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και τις δραστηριότητές μας (συμπεριλαμβανομένων των logistics), με στόχο να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Το 2022, το 69% όλων των λειτουργιών της χρησιμοποιούσε κλιματικά ουδέτερη ενέργεια. Και από τότε, έχει πρόσφατα φτάσει στη χρήση 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο.
Αυτό το καλοκαίρι, έγινε επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανακοίνωσε τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στα βιοκαύσιμα, για το 86% των διηπειρωτικών θαλάσσιων μεταφορών της. Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 στις θαλάσσιες μεταφορές της κατά 84%.
«Στο παρελθόν, αξιοποιήσαμε τις συνόδους κορυφής, COP, για να πιέσουμε στην κατεύθυνση της συλλογικής δράσης για το κλίμα. Το ίδιο κάνουμε και στην COP28», δήλωσε ο Jonas Otterheim, Επικεφαλής Κλιματικής Δράσης στη Volvo Cars. «Εκείνο που εμείς και άλλες εταιρείες με παρόμοια νοοτροπία προσπαθούμε να καταφέρουμε είναι να αναπτύξουμε και να κλιμακώσουμε τεχνολογίες μετασχηματισμού για την απο-ανθρακοποίηση ορισμένων απαρχαιωμένων βιομηχανικών διαδικασιών. Με την ένταξή μας στην FMC και με την επίδειξη πραγματικής προόδου στη συνεργασία μας με τη SSAB, ελπίζουμε να καταδείξουμε ότι αυτή η ζωτική αλλαγή είναι όχι μόνο δυνατή αλλά και ήδη δρομολογημένη».
Απομένουν ακόμη πολλά
Η COP28 πραγματοποιείται με φόντο την έκθεση Global Climate Stocktake του ΟΗΕ για το κλίμα, που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο. Το νηφάλιο συμπέρασμά της είναι ότι παρά την πρόοδο σε κάποια πεδία, ο κόσμος απέχει ακόμη πολύ από το να περιορίσει την άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.
Η έκθεση περιέχει επίσης συστάσεις για συγκεκριμένους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα μεταφορών. Δηλώνει ότι όσον αφορά τη βιομηχανία αυτοκινήτων, «η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έχει τις καλύτερες προοπτικές για τον μετριασμό των εκπομπών στον κλάδο». Το συγκεκριμένο συμπέρασμα ευθυγραμμίζεται με τις δράσεις της Volvo Cars για τον εξηλεκτρισμό του στόλου της και την κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.