Η Volvo Cars ανακοίνωσε αποτελέσματα β’ τριμήνου 2023, με αύξηση 39% στα λειτουργικά κέρδη, εξαιρουμένων των κοινοπραξιών και των συνεργατών, σε 6,4 δισ. SEK και αντίστοιχο περιθώριο EBIT 6,3%.
Τo EBIT της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών και των συνεργατών, έφτασε στα 5 δισ. SEK, μειωμένο έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2022 επηρεάστηκε θετικά από τις εφάπαξ, μη επαναλαμβανόμενες λογιστικές επιπτώσεις της εισαγωγής της Polestar στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης.
«Το β’ τρίμηνο του 2023 δείχνει ότι η χρονιά διαμορφώνεται σύμφωνα με το πρόγραμμα», δήλωσε ο Jim Rowan, πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. «Τους τελευταίους τρεις μήνες συνεχίσαμε την υλοποίηση του φιλόδοξου μετασχηματισμού μας, με σταθερή πρόοδο. Συγχρόνως επιτύχαμε σταθερή απόδοση με αυξημένες πωλήσεις και έσοδα, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις».
Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου 2023 η Volvo Cars σημείωσε ισχυρές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Volvo αυξήθηκαν κατά 178% σε ετήσια βάση και αντιπροσώπευαν το 16% του συνολικού μεριδίου της. Τα πρόσφατα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, SUV Volvo EX90 και EX30, δεν είναι ακόμα υπό παραγωγή και δεν συνέβαλαν στην απόδοση της εταιρείας το 2023. Μόλις κυκλοφορήσουν, θα ενισχύσουν περαιτέρω τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμβάλλοντας στον φιλόδοξο στόχο της Volvo Cars για πωλήσεις μόνον αμιγώς ηλεκτρικών έως το 2030.
Παρ’ όλες τις αυξημένες παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τριμήνου, τα περιθώρια κέρδους της στα αμιγώς ηλεκτρικά επηρεάστηκαν αυτήν την περίοδο, επειδή το λίθιο που χρησιμοποιήθηκε αγοράστηκε κατά την κορύφωση των τιμών, στα τέλη του 2022.
Το δεύτερο εξάμηνο του 2023, η δυναμική θα αλλάξει, καθώς θα επωφεληθεί από τις χαμηλότερες τιμές λιθίου και θα γίνουν αισθητές οι επιπτώσεις της αυξημένης τιμολόγησης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων 2024. Ως εκ τούτου, τα περιθώρια για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να βελτιωθούν.
Τον περασμένο μήνα, η Volvo Cars παρουσίασε επίσης το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το πρώτο της μικρό SUV. Με αυτό το αυτοκίνητο, η εταιρεία απευθύνεται σε μια σημαντική νέα κατηγορία πελατών που προβλέπεται να αναπτυχθεί ταχέως τα επόμενα χρόνια. Το EX30 θα ενισχύσει επίσης την κερδοφόρα ανάπτυξη της εταιρείας στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με προβλεπόμενα μεικτά περιθώρια κέρδους 15% με 20%. Το EX30 και το μεγαλύτερο EX90 συνιστούν βήματα στο μέλλον: ηλεκτρικά αυτοκίνητα premium, με ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές επόμενης γενιάς, προηγμένη τεχνολογία μπαταριών και υπολογιστών, καθώς και χαρακτηριστικά παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας ανώτερου επιπέδου.
Η Volvo Cars συνέχισε τον εμπορικό της μετασχηματισμό το τελευταίο τρίμηνο. Τον Ιούνιο, το Ηνωμένο Βασίλειο υπήρξε η πρώτη αγορά της που μετετράπη από παραδοσιακή χονδρικής σε πρότυπο άμεσης κατανάλωσης για ευελιξία του πελάτη. Η εμπειρία εμπορικού μετασχηματισμό του Ηνωμένου Βασιλείου θα είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει περισσότερες αγορές άμεσης κατανάλωσης τα επόμενα χρόνια, από κοινού με τους συνεργάτες της λιανικής. Αυτό θα βελτιώσει τη συνολική εμπειρία των πελατών και θα καταστήσει το εμπορικό της δίκτυο αποτελεσματικότερο, διαφανέστερο και οικονομικά αποδοτικό.
Τον Μάιο, η Volvo Cars επικεντρώθηκε στην παγκόσμια βελτιστοποίηση κόστους και χρήσης πόρων που ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους. Αυτό περιελάμβανε περικοπή 1.300 διοικητικών θέσεων στη Σουηδία, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους και αύξησης της αποτελεσματικότητας των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της.
Λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις Β΄τριμήνου
Όσον αφορά στις επιχειρησιακές της επιδόσεις β’ τριμήνου 2023, η Volvo Cars κατέγραψε έσοδα 102,2 δισεκατομμυρίων SEK, αύξηση 43% έναντι της ίδιας περιόδου του 2022. Επίσης, σημείωσε σταθερή αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων κατά 25%, με 178.800 αυτοκίνητα, ισχυρές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και πολλές πωλήσεις premium.
Οι πωλήσεις υποστηρίχθηκαν από την βελτιωμένη παραγωγή των εργοστασίων της. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, παρήγαγε 50% περισσότερα αυτοκίνητα έναντι της ίδιας περυσινής περιόδου. Αυτό επικυρώνει τις ενέργειες της εταιρείας για να καταστεί ανθεκτικότερη η εφοδιαστική αλυσίδα της, όπως διεύρυνση της βάσης προμηθευτών, βελτίωση της απόδοσης και των παραδόσεων των προμηθευτών της, άμεσες σχέσεις με βασικές εταιρείες ημιαγωγών και χυτήρια και δημιουργία μεγαλύτερης διαφάνειας στη συνολική αλυσίδα αξίας.
Το EBIT β’ τριμήνου, εξαιρουμένων των κοινοπραξιών και των συνδεδεμένων εταιρειών, επιβαρύνθηκε από μη επαναλαμβανόμενο στοιχείο περίπου 0,9 δισεκατομμυρίων SEK, αλλά παρέμεινε στα 6,4 δισεκατομμύρια SEK, σημειώνοντας αύξηση 39% σε ετήσια βάση. Αυτό το κόστος αφορούσε στο πρόγραμμα μείωσης προσωπικού.
Οι προσπάθειες περιορισμού του αποτυπώματος CO2 ανά αυτοκίνητο συνεχίστηκαν. Το δεύτερο τρίμηνο, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 18,8% χαμηλότερες έναντι του 2018, βάσει της επιδίωξης για μείωση του CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Κοιτάζοντας μπροστά για το υπόλοιπο έτος
Το 2023 παραμένει κρίσιμη χρονιά για τον μετασχηματισμό της Volvo Cars. Με περισσότερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπό παραγωγή και τις εργασίες του νέου εργοστασίου μπαταριών στη Σουηδία και του προγραμματισμένου νέου εργοστασίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Σλοβακία, η εταιρεία θέτει σε εφαρμογή την επόμενη φάση ανάπτυξής της.
Εγκαινίασε νέο κέντρο τεχνολογίας στην Κρακοβία της Πολωνίας, το οποίο θα συμπληρώσει τα υπάρχοντα της Στοκχόλμης και της Λουντ στη Σουηδία και της Bangalore στην Ινδία. Αυτά τα κέντρα τεχνολογίας και τα κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης θα βοηθήσουν τη Volvo Cars στην επιδίωξή της να καταστεί πρωτοπόρος μελλοντικής κινητικότητας επόμενης γενιάς. Η εταιρεία θα συνεχίσει επίσης τον εμπορικό της μετασχηματισμό για πιο άμεσες επιχειρηματικές δραστηριότητες και συνεχώς βελτιούμενη εμπειρία πελατών.
Γενικότερα, η εταιρεία προβλέπει συνέχιση της ομαλοποίησης προσφοράς και ζήτησης στην ευρύτερη αγορά, γεγονός που επιφέρει πρόσθετη πίεση στις τιμές, οι οποίες άρχισαν επίσης να ομαλοποιούνται σε αρκετές αγορές. Ωστόσο, παρ’ όλη την αύξηση των επιτοκίων σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της, που πιέζουν τον καταναλωτή και την συνολική αγορά, η ζήτηση αυτοκινήτων Volvo εξακολουθεί να είναι υγιής.
Υπό την προϋπόθεση πως δεν θα υπάρξουν περαιτέρω απρόβλεπτες διαταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, η Volvo Cars προβλέπει σταθερή διψήφια αύξηση λιανικών πωλήσεων για ολόκληρο το έτος. Επίσης προβλέπει το μερίδιο των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι ακόμα υψηλότερο από το 11% του περασμένου έτους.
«Παραμένουμε στην πορεία μας και συνεχίζουμε την επιδίωξή μας να καταστούμε πρωτοπόροι κινητικότητας επόμενης γενιάς», δήλωσε ο Jim Rowan. «Η απόδειξη του πραγματικού μετασχηματισμού έγκειται στην εκτέλεσή του και εκεί συνεχίζουμε να εστιάζουμε το δεύτερο εξάμηνο του 2023».