Ταξινομήσεις επαγγελματικών το πρώτο εξάμηνο 2023

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2023 στην ΕΕ κατέγραψαν διψήφια αύξηση: βαν +11,2%, φορτηγά +20%, λεωφορεία +15%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,2% σε 730.969 μονάδες καθώς μειώθηκαν τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Ισπανία και η Γερμανία συνέβαλαν σημαντικά στην αύξηση αυτή όπου οι πωλήσεις βαν αυξήθηκαν κατά 26,6% και 15,5%, αντίστοιχα. Οι πωλήσεις στη Γαλλία αυξήθηκαν μετρίως, κατά 3,6%, φτάνοντας συνολικά τις 189.948 μονάδες. Στην Ελλάδα καταγράφηκε 19% αύξηση με 5.529 μονάδες φέτος έναντι 4.646 πέρυσι.

Συνολικά, οι χώρες της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο ταξινόμησαν 931.024 μονάδες ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2023, καταγράφοντας 12,3% αύξηση σε σχέση με πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση 20%, φτάνοντας συνολικά τις 179.508 μονάδες. Σχεδόν όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία αύξηση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γερμανία (+24,8%), Γαλλία (+12,3%), Ιταλία (+12,6%) και Πολωνία (+10,8%). Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 407 φορτηγά (170 μεσαία και 237 βαρέα) σημειώνοντας 12,4% αύξηση.

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ ήταν επίσης ανοδικές το πρώτο εξάμηνο του 2023, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15% στις 14.781 μονάδες. Όσον αφορά στους όγκους πωλήσεων, η Γαλλία προηγήθηκε με 2.982 πωλήσεις, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 22,3%. Οι άλλες μεγάλες αγορές κατέγραψαν επίσης σημαντική ανάπτυξη: Ιταλία (+62,6%), Ισπανία (+58,7%) και Γερμανία (+27,8%). 141 νέα λεωφορεία ταξινομήθηκαν στη χώρα μας κατάγράφοντας 29,4% αύξηση το πρώτο εξάμηνο του 2023, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022.

ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

  • Βαν

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ντίζελ παρέμεινε η κορυφαία επιλογή, με μερίδιο 83,5%, χαμηλότερο από το αντίστοιχο 87,2% του 2022. Ωστόσο, τα εναλλακτικά συστήματα κίνησης αυξάνονται σταδιακά σε δημοτικότητα, με αποτέλεσμα μια μέτρια αλλαγή στο μερίδιο αγοράς. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των ηλεκτρικά φορτιζόμενων βαν αυξήθηκε στο 6,9%. Αυτό αντιπροσωπεύει διπλάσια αύξηση (+100,4%), φτάνοντας συνολικά τις 50.708 μονάδες, κυρίως λόγω της τριψήφιας ανάπτυξης στην πρώτη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά: Γαλλία (+118,9%) και Ισπανία (+138%). Αντίθετα, οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών βαν μειώθηκαν κατά 7,2% στις 16.602 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 2,3%. Άλλοι τύποι καυσίμων, όπως το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο, αυξήθηκαν κατά 26,5% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 1,3% της αγοράς.

  • Φορτηγά

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το ντίζελ κυριάρχησε στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 95,6% των ταξινομήσεων νέων φορτηγών. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση 19,2% στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών, με αρκετές χώρες να καταγράφουν διψήφια αύξηση, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (+23,7%). Οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας αυξήθηκαν κατά 351,5%, φτάνοντας τις 2.384 μονάδες. Παρά την αξιοσημείωτη αυτή ανάπτυξη, αυτός ο τύπος καυσίμου αντιπροσωπεύει μόλις 1,3% μερίδιο αγοράς, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί βελτίωση συγκριτικά με το 0,4% που καταγράφηκε πέρυσι.

  • Λεωφορεία

Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 33,9% φτάνοντας τις 2.132 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 14,4% το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με 12,4% το 2022. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, η Ισπανία αναπτύχθηκε εντυπωσιακά κατά 755,9%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+89,9%) και τη Γερμανία (+18,1%). Τρία ηλεκτρικά λεωφορεία ταξινομήθηκαν στη χώρα μας το πρώτο εξάμηνο του έτους έναντι ενός του περσινού (τα υπόλοιπα 138 είναι πετραλαιοκίνητα).

Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία διατήρησαν τη δυναμική τους (αύξηση πωλήσεων 160,5%), με το μερίδιο αγοράς να υπερδιπλασιάζεται σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 (από 6,2% σε 14%). Στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλαν η σημαντική ανάπτυξη στη δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά, τη Γαλλία (+886%) και την Ισπανία (+180,3%). Μαζί με τη Γερμανία, η Γαλλία και η Ισπανία αντιπροσωπεύουν το 82,4% όλων των ταξινομήσεων υβριδικών λεωφορείων στην ΕΕ. Παρά τη στροφή προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 63%.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: αποτελέσματα β’ τριμήνου 2023
Επόμενο άρθροMicrolino, το ανατρεπτικό nanocar στην Ελλάδα