Πέρυσι, το Volkswagen Group κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις, τα έσοδα και τις παραδόσεις. Ωστόσο, οι προκλήσεις για το 2020, εξαιτίας του κορωνοϊού, είναι τεράστιες.

Dr. Herbert Diess

Tο 2019 υπήρξε επιτυχημένο για τον όμιλο με βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα σε όλες σχεδόν τις μάρκες του. Ο Dr. Herbert Diess, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen Aktiengesellschaft, δήλωσε: “Το 2019 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο έτος για τον Volkswagen Group. Έχουμε θέσει τα κύρια θεμέλια για όλες τις σχετικές αλλαγές. Το 2020 είναι ένα πολύ δύσκολο έτος. Η πανδημία του κορωνοϊού παρουσιάζει άγνωστες επιχειρησιακές και οικονομικές προκλήσεις. Ταυτόχρονα, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τις συνεχιζόμενες οικονομικές επιπτώσεις. Θα πετύχουμε να ξεπεράσουμε την κρίση της κορωνοϊού ενώνοντας τις δυνάμεις μας και με στενή συνεργασία και υψηλό ηθικό στον όμιλό μας”.

Ωστόσο, ο Dr. Herbert Diess τόνισε ότι “Δεδομένης της σημερινής αυξημένης αβεβαιότητας, η παραγωγή πρόκειται να ανασταλεί στο εγγύς μέλλον στα εργοστάσια που λειτουργούν από τα brands του ομίλου“.

Λόγω της σημερινής σημαντικής επιδείνωσης της κατάστασης των πωλήσεων και της αναδυόμενης αβεβαιότητας στην προμήθεια ανταλλακτικών, ο Dr. Diess ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής στις εγκαταστάσεις του ομίλου στην Ευρώπη. Η παραγωγή στα ισπανικά εργοστάσια, το Setubal στην Πορτογαλία, τη Μπρατισλάβα στη Σλοβακία και τα εργοστάσια Lamborghini και Ducati στην Ιταλία θα διακοπεί αυτή την εβδομάδα, ενώ τα περισσότερα από τα άλλα γερμανικά και ευρωπαϊκά εργοστάσια του Ομίλου προετοιμάζουν αυτήν την περίοδο τη διακοπή της παραγωγής, πιθανώς για δύο εβδομάδες. Στην Κίνα, από την άλλη πλευρά, η παραγωγή έχει ξαναρχίσει, με εξαίρεση τα εργοστάσια Changsha και Urumqi.

  • Τα έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,8 δισ. ευρώ φτάνοντας στα 252,6 δισ. ευρώ.
  • Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 19,3 (17,1) δισ. ευρώ.
  • Τα αρνητικά ειδικά στοιχεία που σχετίζονται με το ντίζελ μειώθηκαν στα 2,3 (3,2) δισ. ευρώ.
  • Στο τμήμα αυτοκινήτων, οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν σημαντικά στα 10,8 (-0,3) δισ. ευρώ, με την καθαρή ρευστότητα να φτάνει τα 21,3 (19,4) δισ. ευρώ.
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο προτείνουν αύξηση του μερίσματος σε 6,50 (4,80) ευρώ ανά μετοχή και σε 6,56 (4,86) ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή.
  • Η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων πριν από τα ειδικά στοιχεία με 7,6% (7,3%) ξεπέρασε ελαφρώς τις προβλέψεις για το 2019. Το λειτουργικό κέρδος βελτιώθηκε επίσης στα 17,0 (13,9) δισ. ευρώ.
  • Οι παραδόσεις στους πελάτες αυξήθηκαν ελαφρά σε 10,97 εκατομμύρια οχήματα (+1,3%). Η ανάπτυξη σημειώθηκε κυρίως στην Ευρώπη και στη Νότια Αμερική, ενώ οι παραδόσεις σε πελάτες στη Βόρεια Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού μειώθηκαν ελαφρά λόγω των γενικών τάσεων της αγοράς.
  • Το μερίδιο αγοράς του Ομίλου αυξήθηκε σε όλες σχεδόν τις περιοχές.
  • Τα κέρδη προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 17,3% στα 18,4 δισ. ευρώ και η απόδοση των πωλήσεων προ φόρων αυξήθηκε σε 7,3% (6,6%).
  • Το 2019, τα έσοδα από πωλήσεις της μάρκας Volkswagen Passenger Cars ήταν 4,5% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, φτάνοντας στα 88,4 δισ. ευρώ.
  • Η Audi κατέγραψε χαμηλότερα έσοδα ύψους 55,7 δισ. ευρώ (2018: 59,2), αλλά υψηλότερη απόδοση πωλήσεων κατά 8,1% (7,9%).
  • Τα έσοδα το 2019 αυξήθηκαν κατά 14,5% στη Škoda, κατά 12,7% στη Seat, κατά 35,1% στην Bentley, κατά 10,1% στην Porsche και κατά 15,8% στην Volkswagen Financial Services.
  • Η Scania και η MAN αύξησαν επίσης τα έσοδα και τα λειτουργικά κέρδη τους, ενώ η Volkswagen Commercial Vehicles έφτασε σχεδόν στο επίπεδο του προηγούμενου έτους με έσοδα 11,5 δισ. ευρώ (11,9 δισ. ευρώ).

Οι προοπτικές 

Όσον αφορά τις προοπτικές για το 2020, ο Frank Witter, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου που είναι αρμόδιος για τα Οικονομικά και την Πληροφορική, δήλωσε: “Η διάδοση του κορωνοϊού επηρεάζει επί του παρόντος την παγκόσμια οικονομία. Δεν υπάρχει αμφιβολία για το πόσο σοβαρά ή για πόσο καιρό αυτό θα επηρεάσει επίσης το Volkswagen Group. Επί του παρόντος, είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει μια αξιόπιστη πρόβλεψη. Έχοντας θέσει σε λειτουργία ειδική ομάδα εργασίας, θα χρησιμοποιοήσουμε όλα τα μέτρα για να υποστηρίξουμε τους εργαζομένους μας και τις οικογένειές τους και να σταθεροποιήσουμε τις επιχειρήσεις μας”.

Προηγούμενο άρθροΤο Groupe Renault κλείνει και αυτό τα εργοστάσιά του
Επόμενο άρθροΟι εταιρείες του Ομίλου Agnelli στην αντιμετώπιση του COVID-19