Η Toshiba συμφώνησε με την εταιρεία Kawasaki Tsurumi Rinko Bus και την Drive Electro Technology την υλοποίηση ενός πιλοτικού έργου σχετικά με την επίδειξη ενός ηλεκτρικού λεωφορείου του οποίου η λειτουργία θα στηρίζεται σε υπερταχεία φόρτιση, διάρκειας μόλις 10 λεπτών, μέσω ενός παντογράφου.

Το έργο αυτό θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2025 στην πόλη Καβασάκι, νότια του Τόκιο. Το λεωφορείο, με την κατάλληλη τροποποίηση και με την εγκατάσταση υποδομής για φόρτιση στον σταθμό, θα κινείται σε τακτική γραμμή σε δημόσιους δρόμους.

Σταθμός φόρτισης

Αυτό το εγχείρημα είναι το πρώτο του είδους του στην Ιαπωνία και στοχεύει να αποδείξει την εμπορική βιωσιμότητα των ηλεκτρικών λεωφορείων που φορτίζονται με παντογράφο. Η Rinko Bus θα διαχειρίζεται τη λειτουργία, ενώ η Drive Electro Technology θα παρέχει το σύστημα φόρτισης και θα αναλάβει την μετατροπή του πετρελαιοκίνητου λεωφορείου σε αμιγώς ηλεκτρικό, χρησιμοποιώντας την επαναφορτιζόμενη μπαταρία SCiB™ της Toshiba. Το έργο θα εξετάσει επίσης τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των μπαταριών SCiB™, με στόχο την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας κατά τις ώρες αιχμής.

Παρόλο που η Κίνα και η Ευρώπη στηρίζουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία ως περιβαλλοντική επένδυση, οι παγκόσμιες πωλήσεις το 2023 έφτασαν μόλις τις 50.000 μονάδες, που αντιπροσωπεύουν το 3% των συνολικών πωλήσεων λεωφορείων. Η μακροχρόνια φόρτιση, η περιορισμένη διαθεσιμότητα φορτιστών και οι ανάγκες για μεγάλους χώρους φόρτισης αποτελούν σημαντικά εμπόδια για την υιοθέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων, ιδίως σε αστικές περιοχές της Ασίας.

Προηγούμενο άρθροΟΗΕ: Νέος κανονισμός για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Επόμενο άρθροΧαμηλές πωλήσεις και αναθεώρηση στρατηγικής για την Polestar