Στο σταυροδρόμι οδικής και εναέριας κυκλοφορίας, κοντά στον περιφερειακό των Βρυξελλών και στο βελγικό εθνικό αεροδρόμιο, 13 διεθνείς διαχειριστές στόλου συμμετείχαν στο πρώτο Smart Mobility Institute (SMI), που διοργάνωσε η Nexus Communication, με την οποία συνεργάζεται το Fleetnews, σε συνεργασία με τις Sixt και Vaigo.

Πρώτα Ενημέρωση, κατόπιν διερεύνηση

Οι στόχοι του SMI αφορούν στην ανταλλαγή εμπειριών στο σχεδιασμό και την υλοποίηση λύσεων κινητικότητας. Η συνάντηση άρχισε με τρεις σύντομες παρουσιάσεις: Ο Franz Fehlner της Allianz Technology ξεκίνησε εξηγώντας τους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν εφαρμόζοντας μια λύση κινητικότητας. Ο Yves Helven της Connector συνέχισε παρουσιάζοντας τα δομικά στοιχεία ενός προγράμματος κινητικότητας. Και ο Hikmet Cakmak της Frost & Sullivan έκλεισε το πρώτο μέρος της ημέρας με λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την προσφορά MaaS στον τομέα.

Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε ένα από τα τρία workshops σχετικά με τα ακόλουθα θέματα:

  • Ποιες είναι οι προδιαγραφές και οι τεχνικές απαιτήσεις της MaaS;
  • Ποιο είναι το συνολικό κόστος κινητικότητας;
  • Ποια είναι τα εμπόδια κατά την εφαρμογή λύσεων κινητικότητας;

Τα διδάγματα

Από τα στοιχεία που συζητήθηκαν στα δύο εργαστήρια και από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των συμμετεχόντων προέκυψαν τα ακόλουθα κρίσιμα στοιχεία:

  • Η κινητικότητα δεν είναι απλώς μια εναλλακτική λύση για το εταιρικό αυτοκίνητο. Είναι μια πολύ ευρύτερη έννοια που συμπληρώνει τη στρατηγική ανταμοιβών και παροχών.
  • Η ευελιξία είναι η ουσία. Πρέπει να υπάρχουν επιλογές για τους εργαζόμενους.
  • Οι εργοδότες αναζητούν μια λύση plug-and-play που να περιλαμβάνει την απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.
  • Υπάρχουν δύο απόψεις για το κόστος της κινητικότητας. Οι πρωτοβουλίες που βασίζονται στην αποδοτικότητα τείνουν να παραμένουν ουδέτερες ως προς το κόστος, ενώ οι διαχειριστές κινητικότητας, εστιάζοντας στους στόχους του HR ή της προσέλκυσης ταλέντων, βλέπουν την ανάγκη να αναπτυχθούν λύσεις που απευθύνονται στα νέα ταλέντα, πέραν των περιορισμών του προϋπολογισμού.
  • Οι μεμονωμένες πρωτοβουλίες (δηλαδή από μία εταιρεία) θα είναι λιγότερο επιτυχείς από τις λύσεις που δημιουργούνται από έναν σύλλογο συνεργατών.

Δημιουργία ομάδων

Το SMI θα συνεχίσει να αποτελεί πλατφόρμα ανταλλαγής εμπειριών, εκμάθησης και έμπνευσης για τους διαχειριστές στόλου. Όλοι οι συμμετέχοντες και οι εταίροι συμφώνησαν να αξιοποιήσουν τα συμπεράσματα της πρώτης συνόδου και να τα επισημοποιήσουν με έναν χάρτη πορείας για πιο έξυπνη κινητικότητα.

Προηγούμενο άρθροΈρευνα της Nissan, oι Αμερικανοί millennials λατρεύουν τα sedans
Επόμενο άρθροΗ Europcar ορίζει τον Xavier Corouge ως επικεφαλής Αστικής Κινητικότητας