Η Volvo παρουσίασε το πρώτο της αποκλειστικά ηλεκτρικό φορτηγό, το Volvo FM Low Entry, σχεδιασμένο για καθαρότερες και ασφαλέστερες αστικές μεταφορές.
Η Volvo λανσάρει το πρώτο της μοντέλο φορτηγού που αναπτύχθηκε μόνο με ηλεκτροκίνηση. Με ικανότητα μεταφοράς βαρέων φορτίων και εξαιρετική ορατότητα για τον οδηγό, το Volvo FM Low Entry είναι ένα ηλεκτρικό φορτηγό βελτιστοποιημένο για ασφαλή και αποδοτική οδήγηση σε αστικές περιοχές.
Καθώς όλο και περισσότερες πόλεις έχουν στόχο τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος μειώνοντας τα επίπεδα εκπομπών, η ζήτηση για φορτηγά μηδενικών εκπομπών καυσαερίων που να μπορούν να καλύψουν αυτές τις νέες απαιτήσεις των πελατών αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Η τελευταία προσθήκη της Volvo Trucks στην γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της – το Volvo FM Low Entry – είναι ένα φορτηγό βαρέως τύπου ειδικά σχεδιασμένο για να αναλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία μεταφορικών εργασιών σε αστικές περιοχές. Είναι επίσης το πρώτο μοντέλο φορτηγού που αναπτύχθηκε ποτέ από τη Volvo, το οποίο είναι διαθέσιμο μόνο με ηλεκτροκίνηση.
«Αυτό το φορτηγό μηδενικών εκπομπών είναι μια εξαιρετική προσθήκη στην ηλεκτρική μας γκάμα, ιδανικό για αστικές μεταφορές και σχεδιασμένο με γνώμονα τον οδηγό. Είναι ισχυρό αλλά και με πολιτισμένη συμπεριφορά και εύκολο στους ελιγμούς. Το νέο Volvo FM Low Entry είναι απόλυτα σύμφωνο με τις φιλοδοξίες μας να επεκτείνουμε την γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών μας, επιτρέποντας σε ακόμη περισσότερους πελάτες να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα», εξηγεί ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.
Αξιολόγηση 5 αστέρων στο Direct Vision
Η χαμηλή θέση οδήγησης προσφέρει στον οδηγό εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο του περιβάλλοντος χώρου. Χάρη στην καλή του ορατότητα, το Volvo FM Low Entry τιμήθηκε με βαθμολογία πέντε αστέρων στο πρότυπο Direct Vision που βαθμολογεί τα βαρέα οχήματα που κυκλοφορούν στο Λονδίνο και τίθεται σε ισχύ το τέταρτο τρίμηνο του 2024*.Το Volvo FM Low Entry είναι πολύ ευέλικτο και μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες απαιτήσεις διαφόρων μεταφορικών εργασιών, όπως διαχείριση απορριμμάτων, διανομές και κατασκευές.
Το φορτηγό βασίζεται στο γνωστό μοντέλο FM της Volvo. Η ευρύχωρη καμπίνα έχει χαμηλώσει και μετακινηθεί προς τα εμπρός, και το χαμηλό σκαλοπάτι εισόδου και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν την είσοδο στο φορτηγό και την έξοδο από αυτό. Αυτά τα χαρακτηριστικά σχεδιασμού συντελούν σε ένα εργονομικό, άνετο και αποτελεσματικό περιβάλλον εργασίας για τους οδηγούς σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές.
Το νέο Volvo FM Low Entry θα πωλείται αρχικά στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, της Αυστραλίας και της Νότιας Κορέας. Οι πωλήσεις ξεκινούν το πρώτο τρίμηνο του 2024 και η παραγωγή ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Οκτώ μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών
Με αυτό το νέο πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό πόλης, η Volvo διαθέτει πλέον συνολικά οκτώ μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών στην γκάμα της. Το 2019 η Volvo Trucks έγινε ο πρώτος κατασκευαστής παγκοσμίως που ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου και η εταιρεία στοχεύει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων νέων φορτηγών Volvo να είναι ηλεκτρικά το 2030.
Βασικές δυνατότητες Volvo FM Low Entry:
- Η ορατότητα (με standard προδιαγραφές) πληροί το Πρότυπο Transport για το London Direct Vision με 5 αστέρια.
- Το φορτηγό είναι εξοπλισμένο με σύστημα Volvo Dynamic Steering για εύκολο χειρισμό τιμονιού και μειωμένους κραδασμούς.
- Διατίθενται τρεις δυνατότητες καθισμάτων: Οδηγός + 0, 1 ή 3 επιβάτες. Με τις 3 θέσεις επιβατών τοποθετημένες στο πίσω μέρος της καμπίνας, δεν βρίσκονται μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτό ελαχιστοποιεί τα τυφλά σημεία και συμβάλλει στην εξαιρετική ορατότητα.
- Ανάμεσα στα πολλά εργονομικά χαρακτηριστικά βρίσκονται το χαμηλό σκαλοπάτι εισόδου, το επίπεδο δάπεδο και οι καλά τοποθετημένες λαβές για εύκολη και ασφαλή έξοδο από την καμπίνα.
- Το φορτηγό διατίθεται με το νέο προηγμένο Camera Monitor System της Volvo.
- Διατίθεται σε δύο ύψη (όρθια): Καμπίνα Sleeper (με κρεβάτι) (1575 mm) και Extended/High sleeper (1945 mm).
- Διαθέσιμες διαμορφώσεις αξόνων: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
- ΜΒΟ: 19-32 τόνοι
- Κινητήρας: 330 kWh
- Μπαταρία: 360 kWh (4 μπαταρίες)
- Αυτονομία: έως 200 km (η αυτονομία εξαρτάται από πολλές παραμέτρους όπως το βάρος του φορτίου, τον τρόπο οδήγησης, τον κύκλο οδήγησης, τη μορφολογία του εδάφους, τη θερμοκρασία κ.λπ.)
Φόρτιση: 250 kW (DC), 43 kW (AC) - Μεταξόνιο: 3900-6000 mm