Η Stellantis σημείωσε αποτελέσματα ρεκόρ το 2023
Citroën ë-C3

Η Stellantis σημείωσε αποτελέσματα ρεκόρ το 2023 και προβλέπει διψήφια περιθώρια κέρδους για το 2024, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος εργασίας στη Βόρεια Αμερική.

  • Καθαρά έσοδα 189,5 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 6% έναντι του 2022, με αύξηση ενοποιημένων αποστολών κατά 7%
  • Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11%, στα 18,6 δισ. ευρώ. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1%, στα 24,3 δισ. ευρώ, με περιθώριο AOI 12,8%
  • Βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές 12,9 δισ. ευρώ, αύξηση κατά 19% έναντι του 2022
  • Ισχυρός ισολογισμός, με διαθέσιμη ρευστότητα 61,1 δισ. ευρώ
  • Οι πωλήσεις LEV (οχήματα χαμηλών εκομπών) αυξήθηκαν κατά 27% το 2023, με τα PHEV πρώτα στις ΗΠΑ και δεύτερα τα LEV. Αύξηση 21% στις παγκόσμιες πωλήσεις BEV το 2023
  • Αποδόθηκαν 6,6 δισ. ευρώ στους μετόχους το 2023 σε μερίσματα και επαναγορές μετοχών, αύξηση 53% έναντι 4,3 δισ. ευρώ το 2022
  • Προτεινόμενο μέρισμα 1,55 ευρώ ανά κοινή μετοχή, αύξηση περίπου 16% έναντι του προηγούμενου έτους, κατόπιν έγκρισης των μετόχων
  • Ανακοίνωση προγράμματος 2024 εξαγοράς μετοχών ανοιχτής αγοράς ύψους 3,0 δισ. ευρώ

«Πέρασαν τρία χρόνια από την ίδρυση της Stellantis και ευχαριστώ θερμά τις ομάδες μας για το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και την εξαιρετική συνεισφορά τους στην ανάπτυξή μας, ακόμα και υπό τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Τα σημερινά οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ αποδεικνύουν ότι είμαστε ο νέος παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο μας και θα παραμείνουμε σταθεροί καθώς προβλέπουμε ένα ταραγμένο 2024. Χάρη στην ευέλικτη τεχνολογία και τα προϊόντα μας, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε προκύψει και να συνεχίσουμε την υλοποίηση των στόχων μας Dare Forward 2030» δήλωσε ο CEO, Carlos Tavares.”

ΦΡΟΝΤΙΔΑ: Η Stellantis παραμένει σε καλό δρόμο για επίτευξη του στόχου της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2038. Η συνεχής εστίαση στον πελάτη οδήγησε σε μείωση του ποσοστού ελαττωμάτων των οχημάτων τρεις μήνες μετά την παράδοση στον πελάτη κατά περισσότερο από 40%, σε σύγκριση με το 2021. Η εταιρεία άνοιξε τον πρώτο της Κόμβο Κυκλικής Οικονομίας στην Ιταλία, δημιουργώντας κέντρο αριστείας με στόχο την εκβιομηχάνιση της ανάκτησης και της βιώσιμης επαναχρησιμοποίησης υλικών και η επιχείρηση σημείωσε αύξηση πωλήσεων 18% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία ξεκίνησε σχέδιο αγοράς μετοχών εργαζομένων – Shares to Win – στην Ιταλία και τη Γαλλία και θα το επεκτείνει σε άλλες χώρες το 2024. Επίσης, υπογράφηκαν περισσότερες από 600 συλλογικές συμβάσεις που καλύπτουν περίπου το 90% των εργαζομένων σε όλο τον κόσμο. Τα Stellantis Student Awards γιόρτασαν περισσότερα από 600 μέλη οικογενειών εργαζομένων για την αφοσίωσή τους στη συνεχή μάθηση και εκπαίδευση και το Ίδρυμα Stellantis συνεργάστηκε με το CERN για να εγκαινιάσει το Science Gateway στη Γενεύη, το νέο του κέντρο προβολής για την επιστημονική εκπαίδευση.

TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Για να υποστηριχθεί η συνολική ανάπτυξη της αγοράς και η ώθηση της ηλεκτροκίνησης στη Βόρεια Αμερική, 18 επιπλέον BEV θα λανσαριστούν το 2024, φτάνοντας συνολικά τα 48 μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους. Το καινούργιο Citroën ë-C3 ξεκινά από τα 23.300 ευρώ και είναι το πιο ανταγωνιστικό EV κατηγορίας Β που παράγεται στην Ευρώπη και το Jeep Avenger, το οποίο βραβεύτηκε ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023, συνεχίζει να κερδίζει κορυφαίες διακρίσεις. Η Stellantis λανσάρισε την πρώτη από τις τέσσερις καινούργιες πλατφόρμες BEV, STLA Medium, στο Peugeot E-3008 με την καλύτερη αυτονομία στην κατηγορία του έως και 700 χιλιόμετρα. Η δεύτερη πλατφόρμα, STLA Large, λανσάρεται το 2024 με αυτονομία 800 χιλιομέτρων και έχει προσαρμοστεί ώστε να ξεπερνά τις προσδοκίες των πελατών. Η STLA Large είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα BEV που θα χρησιμεύσει ως θεμέλιο για τα επερχόμενα παγκόσμια οχήματα στα τμήματα D και E και θα είναι σε θέση να δεχτεί πολλαπλά συστήματα πρόωσης, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών και εσωτερικής καύσης. Η Stellantis εξασφάλισε την προμήθεια πρώτων υλών μέχρι το 2027 και υπέγραψε συμφωνία με την CATL για την προμήθεια κυψελών και μονάδων μπαταρίας LFP, επεκτείνοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο μπαταριών της. Η Stellantis και η Ample συνεργάζονται στην τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών για την παράδοση πλήρως φορτισμένων μπαταριών EV σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Η Stellantis με την Symbio και τους άλλους μετόχους εγκαινίασε το SymphonHy, το πρώτο γιγα-εργοστάσιο στη Γαλλία και τη μεγαλύτερη ολοκληρωμένη εγκατάσταση στην Ευρώπη που παράγει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Η Stellantis εφαρμόζει πολύπλευρη στρατηγική ημιαγωγών για τη διασφάλιση της ασφάλειας του εφοδιασμού και την προώθηση της καινοτομίας. Η SiliconAuto, η κοινοπραξία 50/50 με τη Foxconn, θα προσαρμόσει τσιπ που στοχεύουν σε νέα γενιά πλατφορμών οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκινώντας από το 2026. Το 2023, η Stellantis Ventures επένδυσε σε έξι νέες startups ενώ η εταιρεία υπέγραψε 49 εμπορικές συμβάσεις με νέες startups.

ΑΞΙΑ: Η ευελιξία, η εκτέλεση, η ανθεκτικότητα και η προσαρμοστικότητα  παραμένουν βασικοί άξονες νοοτροπίας της Stellantis και με πολλές ανακοινώσεις τεχνολογίας και νέων μοντέλων, η εταιρεία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί επικερδώς στη ζήτηση των πελατών, τις διακυμάνσεις της αγοράς και τις πολιτικές αλλαγές. Η Stellantis κατέγραψε συνεχή ανάπτυξη πέραν της διευρυμένης Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής στις υπόλοιπες περιοχές (Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, Κίνας, Ινδίας και Ασίας-Ειρηνικού) με αύξηση 13% στα καθαρά έσοδα. Στην Κίνα, η Stellantis επένδυσε 1,4 δισ. ευρώ στη Leapmotor – αυτοκινητοβιομηχανία NEV- και τώρα κατέχει περίπου το 21% των ιδίων κεφαλαίων, παρέχοντας στη Stellantis ηγετικό ρόλο στην υποστήριξη της πολλά υποσχόμενης ανάπτυξής της στην Κίνα καθώς και των ευκαιριών παγκόσμιας επέκτασης μέσω της νέας κοινοπραξίας Leapmotor International που διοικεί. Η Stellantis μπορεί πλέον να επωφεληθεί από την ανταγωνιστικότητα της Leapmotor τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό. Τα επαγγελματικά οχήματα Stellantis Pro One κατέκτησαν ηγετικό μερίδιο αγοράς στην ΕΕ30 και τη Νότια Αμερική και είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στις πωλήσεις BEV της ΕΕ30 με μερίδιο αγοράς BEV 38,8%. Η επιχείρηση στοχεύει να επιτύχει παγκόσμια ηγετική θέση έως το 2027 με την πλήρως ενημερωμένη και διευρυμένη γκάμα της που περιλαμβάνει εκδόσεις εσωτερικής καύσης, ηλεκτρικών μπαταρίας, κυψελών καυσίμου υδρογόνου και εκτεταμένης αυτονομίας. Ο βραχίονας Data-as-a-Service, Mobilisights, δημιούργησε καινοτόμες λύσεις και εξασφάλισε στρατηγικές συμφωνίες μέσω των προσαρμοσμένων πακέτων δεδομένων και της προσφοράς ροής δεδομένων.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Με βάση τη δυναμική του 2023, η διοίκηση επισημαίνει ότι ορισμένοι παράγοντες μπορούν να λειτουργήσουν ως υποστηρικτικό υπόβαθρο εσόδων για το 2024, συμπεριλαμβανομένων των μειωμένων περιορισμών προσφοράς και υλικοτεχνικής υποστήριξης, της σταθεροποίησης και της πιθανής μείωσης επιτοκίων και των οφελών από την προβλεπόμενη επέκταση προσφοράς προϊόντων της εταιρείας. Η εταιρεία επαναλαμβάνει την ελάχιστη δέσμευση διψήφιων προσαρμοσμένων λειτουργικών εσόδων περιθωρίου το 2024, καθώς και θετικών ελεύθερων ταμειακών ροών, παρά τις μακροοικονομικές αβεβαιότητες.

Κατόπιν έγκρισης των μετόχων, η Stellantis προτείνει την καταβολή μερίσματος 1,55 ευρώ ανά κοινή μετοχή, αύξηση περίπου 16% έναντι του προηγούμενου έτους. Η Stellantis θα εκτελέσει επίσης πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 3 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει 0,5 δισ. ευρώ μετοχών που επαναγοράστηκαν για την εξυπηρέτηση αποζημίωσης βάσει μετοχών και την αγορά μετοχών εργαζομένων, το 2024.

Προηγούμενο άρθροΗ Γαλλία διακόπτει το επιδοτούμενο πρόγραμμα leasing EV
Επόμενο άρθροΤο νέο ηλεκτρικό Volvo FM Low Entry