Το Renault Group σημείωσε ιστορικά αποτελέσματα το 2023 με ισχυρή βελτίωση όλων των οικονομικών μεγεθών και υπέρβαση των προβλέψεων.

Υπέρβαση των προβλέψεων το οικονομικό έτος 2023 (που είχαν ήδη αναβαθμιστεί τον Ιούνιο του 2023):

2022 Αρχική πρόβλεψη 2023 Αναθεωρημένη πρόβλεψη 2023 Οικονομικ΄σ2023 ΜΕΤ vs 2022
Λειτουργικό περιθώριο του Ομίλου

 

5,5% ≥ 6% 7% – 8% 7,9% 22,4 ποσοστιαίες μονάδες
Ελεύθερες ταμειακές ροές 2,1 δισ. ευρώ ≥ 2,0 δισ. ευρώ ≥ 2,5 δισ. ευρώ 3 δισ. ευρώ +0,9 δισ. ευρώ

 

«Σήμερα, το Renault Group δημοσιεύει αποτελέσματα ρεκόρ. Είναι το αποτέλεσμα μιας τεράστιας ομαδικής εργασίας και αντικατοπτρίζουν την επιτυχία της στρατηγικής μας Renaulution. Τα θεμελιώδη μας στοιχεία δεν ήταν ποτέ πιο δυνατά και δεν θα σταματήσουμε εκεί. Το 2024, θα επωφεληθούμε από έναν άνευ προηγουμένου λανσάρισμα οχημάτων, επιδεικνύοντας την ανανέωση του Ομίλου Renault, ενώ θα συνεχίσουμε να βελτιστοποιούμε τη δομή του κόστους μας. Ταυτόχρονα, ηγούμαστε με απίστευτη ταχύτητα στον μετασχηματισμό σε βάθος του Ομίλου με σημαντικά βήματα που έχουμε επιτύχει για τα μεγάλα έργα μας και επιτάχυνση της στρατηγικής μας για ηλεκτρικά οχήματα και λογισμικό. Ο οργανισμός μας προσφέρει ευελιξία και ενισχύει την απόδοση. Αυτό μας δίνει δύναμη σε ένα απαιτητικό περιβάλλον! Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις ομάδες για αυτά τα επιτεύγματα. Από κοινού, δημιουργούμε έναν νέο Όμιλο Renault, πολύ πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό που δημιουργεί αξία για όλους τους ενδιαφερόμενους», δήλωσε ο Luca de Meo, CEO του Ομίλου.

  • Ισχυρή βελτίωση όλων των οικονομικών με επίπεδα ρεκόρ:
    • Έσοδα Ομίλου: 52,4 δισ. ευρώ, +13,1% και +17,9% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες έναντι του 2022
    • Λειτουργικό περιθώριο Ομίλου ρεκόρ: 4,1 δισ. ευρώ ή 7,9% των εσόδων (+2,4 πόντους έναντι του 2022), αύξηση 1,5 δισ. ευρώ έναντι του 2022
    • Λειτουργικό περιθώριο αυτοκινήτων ρεκόρ: €3,1 δισ. ή 6,3% των εσόδων (+3,0 ποσοστιαίες μονάδες έναντι 2022), αύξηση 1,6 δισ. ευρώ έναντι του 2022
    • Καθαρό εισόδημα: 2,3 δισ. ευρώ, αύξηση 3,0 δισ. ευρώ έναντι του 2022
    • Ρεκόρ ελεύθερων ταμειακών ροών: 3,0 δισ. ευρώ, αύξηση 0,9 δισ. ευρώ έναντι του 2022
    • Καθαρή χρηματοοικονομική θέση ρευστότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας στα υψηλότερα επίπεδα: 3,7 δισ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2023 (αύξηση 3,2 δισ. ευρώ έναντι 31 Δεκεμβρίου 2022)
    • Υπερδιπλασιάστηκε η απόδοση του απασχολουμένου κεφαλαίου (ROCE): 28,5% το 2023 έναντι 12,6% το 2022
  • Ισχυρό βιβλίο παραγγελιών στην Ευρώπη με πωλήσεις 2,5 μηνών
  • Το Renault Group ξανά στο προσκήνιο για τους πελάτες του χάρη στην επιτυχημένη ανανέωση της σειράς. Το 2023 και στην Ευρώπη, το Renault Group έχει δύο οχήματα στο Top 3 των αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και η μάρκα Renault έχει ανέβει από την 5η θέση στη 2η.
  • Το 2024, προϊοντική επίθεση με 10 λανσαρίσματα και επιτάχυνση της μείωσης κόστους θα είναι οι μοχλοί για λειτουργικές επιδόσεις και ισχυρή δημιουργία ρευστότητας. Το Renault Group στοχεύει να επιτύχει το 2024:
    • Λειτουργικό περιθώριο Ομίλου ≥7,5%
    • Ελεύθερες ταμειακές ροές ≥ 2,5 δισ. ευρώ
  • Σημαντικά υψηλότερο μέρισμα 1,85 ευρώ θα προταθεί στην ψηφοφορία της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης στις 16 Μαΐου 2024 έναντι 0,25 ευρώ ανά μετοχή για το οικονομικό έτος 2022 (+1,60 ευρώ ανά μετοχή)

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Παρουσιάσεις προϊόντων: Το 2024 θα είναι μια ιστορική χρονιά με 10 λανσαρίσματα νέων οχημάτων

Renault: 7 νέα λανσαρίσματα:

  • 2 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με το Scenic E-TECH electric, που προσφέρει περισσότερα από 600 χλμ αυτονομίας WLTP και το Renault 5 E-TECH electric
  • 2 νέα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Rafale E-TECH
  • Νέο Renault Master (ICE και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις)
  • 2 νέα οχήματα σε αγορές εκτός Ευρώπης: Kardian και ένα όχημα της Renault Korea Motors
  • Το 2024, η μάρκα Renault θα συνεχίσει να παρουσιάζει το «International Game Plan 2027». Μετά τη Βραζιλία και την Τουρκία το 2023, φέτος θα παρουσιαστεί η ανάπτυξη του σχεδίου στο Μαρόκο και τη Νότια Κορέα

Dacia:

  • Νέο Dacia Duster σε πώληση από τον Μάρτιο του 2024
  • Το νέο 100% ηλεκτρικό Dacia Spring, με καινούργιο εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, προς πώληση το καλοκαίρι του 2024
  • Η μάρκα θα αποκαλύψει επίσης το Bigster, ένα όχημα κατηγορίας C, στα τέλη του 2024

Alpine:

  • Η Alpine θα συνεχίσει τη διεθνή ανάπτυξή της με άφιξη στην Τουρκία το πρώτο εξάμηνο του 2024
  • Το 2024 θα σηματοδοτήσει τη στροφή της Alpine στα ηλεκτρικά. Η μάρκα θα παρουσιάσει το ηλεκτρικό hot hatch, Alpine A290, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Ταχύτερες μειώσεις κόστους και χρόνου διάθεσης στην αγορά:

  • Μείωση του κόστους παραγωγής ανά όχημα κατά 30% για τα θερμικά οχήματα και 50% για τα ηλεκτρικά από τώρα έως το 2027, χάρη στο Industrial Metaverse.
  • Η μείωση του κόστους παραγωγής θα τροφοδοτήσει επίσης τον στόχο της Ampere για μείωση του μεταβλητού κόστους μεταξύ της 1ης και της 2ης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας C κατά 40% έως το 2027.

Το 2024, οι αγορές αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική αναμένεται να είναι σταθερές και η Ευρασία αναμένεται να υποχωρήσει κατά 11%.

Στο πλαίσιο αυτό, το Renault Group στοχεύει να επιτύχει το 2024 λειτουργικό περιθώριο Ομίλου ≥7,5%, ελεύθερες ταμειακές ροές ≥ 2,5 δισ. ευρώ.

Προηγούμενο άρθροΤο νέο ηλεκτρικό Volvo FM Low Entry
Επόμενο άρθροΤα αποτελέσματα της Ayvens για το 2023