Το data sharing (διαμοιρασμός δεδομένων) βρέθηκε στην κορυφή της ατζέντας της CARA (Ευρωπαϊκή Ένωση Remarketing Αυτοκινήτων) κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης των μελών της.
Όπως συνηθίζεται εδώ και μερικά χρόνια, η CARA πραγματοποίησε τη γενική της συνέλευση την παραμονή του Fleet Europe Remarketing Forum το οποίο φέτος πραγματοποιείται στο Estoril της Πορτογαλίας.
Ο πρόεδρος, Wolfgang Reinhold, υποδέχθηκε πάνω από 40 μέλη από όλη την Ευρώπη. Οι νέοι παρουσίασαν τις δραστηριότητές τους στους μυημένους. Οι δραστηριότητες αυτές επικεντρώνονται κυρίως στη συλλογή και την ανταλλαγή δεδομένων για την πρόληψη της απάτης και την αύξηση της διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού remarketing. Μiα αλυσίδα διαφορετικού είδους διαμορφώνεται στον χώρο του remarketing και των διασυνοριακών μεταφορών: Το blockchain. Επιτρέπει το ασφαλές και τυποποιημένο data sharing, καθώς και μια αξιόπιστη ψηφιοποιημένη CMR (Συμφωνία Οδικών Μεταφορών).
Αυτά που ενδιαφέρουν την CARA και στα οποία εντείνει τις προσπάθειές της είναι η εξασφάλιση σωστών δρομολογίων και η υπεράσπιση της χρήσης του e-CMR. “Τα σωστά δρομολόγια ανάγονται στο “ποιος θα είναι ο ιδιοκτήτης των δεδομένων αυτοκινήτων και ποιος θα έχει πρόσβαση”, όπως εξήγησε ο Wolfgang Reinhold. “Η CARA θα ασχοληθεί με αυτά, λαμβάνοντας υπόψη τρία πιθανά σενάρια: το σενάριο των Αυτοκινητοβιομηχανιών ή κλειστών δεδομένων, το σενάριο του Παρόχου – στο οποίο ιδιοκτήτρια και έχουσα πρόσβαση είναι η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή παροχής δεδομένων ή ένα σενάριο Ανοικτής Αγοράς στο οποίο όλοι έχουν πρόσβαση”. Η CARA εκτιμά πως το σενάριο του Παρόχου είναι πιθανότερο να επικρατήσει.
Όσον αφορά στο e-CMR, θα καταστήσει τη διαμεθοριακή διοίκηση πολύ πιο αποτελεσματική, συμφέρουσα ως προς το κόστος και διαφανή. Η επικύρωση πραγματοποιήθηκε ήδη σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, με τη Γερμανία να εξακολουθεί να προβληματίζεται από νομικής πλευράς και, ως εκ τούτου, να συνεχίζεται το έργο της CARA.