Φυσιολογική φθορά, ένδειξη διανυθέντων χιλιομέτρων, διασυνοριακά logistics: γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση Remarketing Αυτοκινήτων (European Car Remarketing Association – CARA) είναι τόσο πρόθυμη να αναπτύξει ευρωπαϊκά πρότυπα για τον κλάδο της; “Επειδή είμαστε οι ειδικοί”, λέει ο Πρόεδρος της CARA, Wolfgang Reinhold. “Και αν δεν καταλήξουμε εμείς σε κανόνες, κάποιος άλλος θα το κάνει”.

Η CARA ιδρύθηκε το 2015 για να προσδώσει φωνή στον κλάδο Remarketing, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η οργάνωση επέλεξε επίσης μια σειρά “παραδοτέων” – θεμάτων που αναζητούν μια λύση που θα ωφελήσει τους διεθνείς remarketeers.

Σωστή διακυβέρνηση

Στο επίκεντρο της ένωσης, βρίσκεται η επιθυμία να δοθούν λύσεις πανευρωπαϊκής κλίμακας για τον κλάδο Remarketing, που δεν υποκινούνται απλώς από ίδιον συμφέρον, αλλά δημιουργούνται από την επιθυμία σωστής διακυβέρνηση. Ο κ. Reinhold τονίζει: “Δείτε τι συνέβη με το WLTP: η θέσπισή του προετοιμάστηκε από γραφειοκράτες, με ελάχιστη συμμετοχή του κλάδου. Και ακολούθησε το χάος”.

Πέρυσι, η CARA ολοκλήρωσε το πόνημά της περί φυσιολογικής φθοράς – ένα πολύ σημαντικό “παραδοτέο” θέμα. Το ζήτημα είναι πως τα οχήματα που εξέρχονται από τους στόλους, υποβάλλονται σε επιθεώρηση και αξιολογούνται σύμφωνα με πρότυπα που μπορούν να διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία και τη χώρα. Ένα εναρμονισμένο πρότυπο θα καθιστούσε την διασυνοριακή εμπορία μεταχειρισμένων οχημάτων πολύ πιο διαφανή, πολύ πιο εύκολη και κατά συνέπεια πολύ πιο κερδοφόρα.

Μελλοντική ομοφωνία

Με αυτό το πνεύμα, η CARA πέρυσι εγκαινίασε ένα τέτοιο πρότυπο, όχι ως κάτι οριστικό  αλλά ως σημείο αναφοράς και, ενδεχομένως, ως βάση για μια μελλοντική ομοφωνία.

Περιγράφοντας τι είναι αποδεκτό και τι όχι όταν πρόκειται για κτυπήματα, γρατζουνιές και πολλά άλλα, το εγχειρίδιο (που αναπτύχθηκε τόσο για αυτοκίνητα, όσο και για LCVs και για νεότερα και παλαιότερα οχήματα) διατίθεται στο σύνολό του στον ανανεωμένο ιστότοπο της CARA.

Για το 2019, η CARA επικεντρώνεται σε μια άλλη σειρά “παραδοτέων”: εξαπάτηση χιλιομετρικής ένδειξης πρωτίστως και διακρατικές μεταφορικές λύσεις (φωτογραφία).

Εμπιστοσύνη καταναλωτών

Παραδείγματα στο Βέλγιο δείχνουν ότι υπάρχουν διαθέσιμες λύσεις για να διασφαλιστεί η σωστή χιλιομετρική ένδειξη των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων – αυξάνοντας έτσι την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και, τελικά, την προστιθέμενη αξία του κλάδου remarketing. Η CARA αγωνίζεται για μια λύση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και μπορεί να υπολογίζει στην υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των διαφόρων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.

“Η CARA έχει οργανώσει μια ομάδα εργασίας που θα συμβάλει στη δημιουργία μιας πανευρωπαϊκής βάσης δεδομένων, που θα παρέχει πληροφορίες για αξιόπιστες χιλιομετρικές ενδείξεις σε αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων”, επισημαίνει ο κ. Reinhold. Επειδή οι αρχές της ΕΕ – τόσο το Κοινοβούλιο, όσο και η Επιτροπή – αναμένεται να προχωρήσουν σε αυτό το θέμα, η ειδική ομάδα της CARA επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας σύστασης προς τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ – με στόχο την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος, προς όφελος, όχι μόνον των μελών της CARA, αλλά και των εκατομμυρίων αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ηλεκτρονική πιστοποίηση

Τουλάχιστον εξίσου σημαντική, αλλά πιο δύσκολο να επιτευχθεί, είναι η ανάγκη μιας εναρμονισμένης λύσης σε ολόκληρη την ΕΕ για τη μεταφορά μεταχειρισμένων οχημάτων. “Προς το παρόν, αυτό ενέχει κάποιο κίνδυνο, για παράδειγμα όσον αφορά στον ΦΠΑ”, λέει ο κ. Reinhold. Δεν πρόκειται απλώς για εξαπάτηση στον τομέα του ΦΠΑ, αλλά και για ανεπαρκή χρόνο παράδοσης και συναφή έξοδα logistics, καθώς και γενική έλλειψη διαφάνειας.

Μια ομάδα εργασίας της CARA για τις μεταφορές, εξετάζει λύσεις για τον εξορθολογισμό και την εξασφάλιση της υλικοτεχνικής πτυχής της διασυνοριακής αλυσίδας εφοδιασμού μεταχειρισμένων οχημάτων. Μία λύση θα μπορούσε να είναι η ηλεκτρονική πιστοποίηση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων (eCMR). Ορισμένες χώρες της ΕΕ την έχουν επικυρώσει, η Γερμανία δεν περιλαμβάνεται σε αυτές. Αυτό είναι το εργαλείο που χρειαζόμαστε, σύμφωνα με τον κ. Reinhold.

Αποκλειστική παρουσίαση

Εν τω μεταξύ, τα μέλη της CARA μπορούν να προσβλέπουν σε μια αποκλειστική παρουσίαση από τον Matthias Popp, Global VP Testing Services της Business Line Transportation, της SGS. Στις 13 Ιουνίου, στο Ντίσελντορφ, θα απευθυνθεί σε μια συγκέντρωση αποκλειστικά για τα μέλη της CARA, για το μέλλον των εξελίξεων στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης και των κινητήρων, καθώς και για τον αντίκτυπό τους στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα και ειδικότερα στον κλάδο του remarketing.

Η παρουσίαση είναι ένα μόνο παράδειγμα των πλεονεκτημάτων που έχουν οι επαγγελματίες του remarketing που είναι μέλη της CARA. “Ως ομάδα του κλάδου remarketing, καθήκον μας είναι να παρέχουμε εξειδικευμένη άποψη, ειδικά για τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η ψηφιοποίηση και άλλες νέες τάσεις της αγοράς”, λέει ο κ. Reinhold. Αλλά η CARA είναι επίσης ένα ιδανικό φόρουμ για την ανταλλαγή εμπειριών και συμβουλών με συναδέλφους και τη δικτύωση με εμπειρογνώμονες, υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και μελλοντικές προοπτικές. Εν ολίγοις, η CARA είναι ο τόπος όπου θα διεξαχθεί η μάχη για το μέλλον του ευρωπαϊκού remarketing.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα “παραδοτέα” της CARA, τις εκδηλώσεις και τον τρόπο συμμετοχής ως μέλη, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της.

Προηγούμενο άρθροΗ Fortum αυξάνει τα ποσοστά ανακύκλωσης EV έως 80%
Επόμενο άρθροH ALD συμφώνησε με την Chargepoint