Ο Jose Munoz, που μέχρι πρόσφατα θεωρείτο ότι προοριζόταν για τη θέση του CEO της Nissan, παραιτήθηκε στις 11 Ιανουαρίου, αφού η εταιρεία τον έθεσε σε άδεια από τη θέση του ως Chief Performance Officer, για να επικεντρωθεί σε “ειδικά καθήκοντα” που σχετίζονται με τη συνεχιζόμενη έρευνα κατά του Carlos Ghosn.

Ο 53χρονος Jose Munoz, σε ένα μήνυμα προς τους συναδέλφους του, δήλωσε ότι αποφάσισε να αποχωρήσει από την εταιρεία μετά από “κάποια περίοδο σοβαρής σκέψης”.

“Δυστυχώς, η Nissan συμμετέχει επί του παρόντος σε θέματα που αποσπούν και θα συνεχίσουν να αποσπούν την προσοχή της. Όπως επανειλημμένα και πρόσφατα κατέστησα σαφές στην εταιρεία, ανυπομονώ να συνεχίσω να βοηθάω τη Nissan στις έρευνές της”, έγραψε ο Munoz σε μια ανακοίνωσή του στο LinkedIn, προσθέτοντας ότι αποφάσισε να αποχωρήσει.

Η απροσδόκητη αποχώρηση του Jose Munoz, ενός από τους ανώτερους Δυτικούς που εργάζονται στη Nissan, εγείρει νέες ανησυχίες για πιθανό ξεκαθάρισμα αλλοδαπών που συνδέονται με τον εκθρονισμένο πρόεδρο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Ghosn, όπως προειδοποιεί σχετικό ρεπορτάζ του CNBC, που βασίζεται σε εκτιμήσεις ανθρώπων που γνωρίζουν τον κλάδο.

Η Nissan είχε αναθέσει στον Jose Munoz να συνεργασθεί σε μια διευρυμένη εσωτερική έρευνα που αναζητά οικονομικές και άλλες ηθικές παρατυπίες.

Επίσης, με άδεια από τη θέση του βρίσκεται και ο Senior Vice President Arun Bajaj, ο οποίος διευθύνει το Ανθρώπινο Δυναμικό στη Nissan, καθώς και την Ανάπτυξη Ταλέντων στη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Ο Arun Bajaj συνεργάζεται με τους Ιάπωνες εισαγγελείς στην έρευνα για τον Carlos Ghosn, αναφέρεται σε ρεπορτάζ του Automotive News.

Πολλά στελέχη του κλάδου, ακόμα και μερικά μέσα στην εταιρεία, σύμφωνα με το CNBC, αναρωτιούνται εάν η σύλληψη του Carlos Ghosn και η μακρά κράτησή του είναι περισσότερο πολιτικό παρά ποινικό θέμα.

Άνθρωποι εξοικειωμένοι με το θέμα δήλωσαν στο κανάλι ότι η εσωτερική έρευνα της Nissan είναι κυρίως μια προσπάθεια να καταργηθεί η εξουσία της Renault, της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που σχεδίασε τη διάσωση της Nissan το 1999 και κατέχει μερίδιο 43,4% της ιαπωνικής εταιρείας.

Πρώην στέλεχος της Nissan δήλωσε ότι βλέπει την αναχώρηση του Ισπανού Jose Munoz ως την αρχή ενός κεκαλυμμένου κυνηγιού μαγισσών για να εκδιωχθούν οι σύμμαχοι του Ghosn.

Ο 64χρονος Carlos Ghosn συνελήφθη στις 19 Νοεμβρίου λίγο μετά την προσγείωση του εταιρικού του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Haneda του Τόκιο. Κατηγορείται, μεταξύ άλλων, για την ελλιπή δήλωση του εισοδήματός του στη Nissan κατά περίπου 9,1 δισ. γιέν σε διάστημα οκτώ ετών. Αρνήθηκε όλες τις κατηγορίες, αναφέροντας σε Ιάπωνα δικαστή στις 7 Ιανουαρίου ότι πιστεύει πως ενήργησε “εντίμως, νόμιμα, με τη σύμφωνη γνώμη και έγκριση των ανώτατων στελεχών της εταιρείας”.

Από τον Νοέμβριο του 2016, ο Jose Munoz υπηρετούσε ως Chief Performance Officer της Nissan, μια θέση που φαινόταν κατάλληλη για έναν άνθρωπο που έφερε την αυτοκινητοβιομηχανία στην πρώτη θέση κατά τη διάρκεια της θητείας του ως επικεφαλής της Nissan Mexicana. Έγινε κορυφαίος συνεργάτης του Carlos Ghosn και στη συνέχεια διορίστηκε επικεφαλής των επιχειρήσεων της Βόρειας Αμερικής.

Ο Jose Munoz θεωρείται ότι βοήθησε τον πρώην πρόεδρο να επιτύχει τους στόχους του εταιρικού σχεδίου Power 88 που τέθηκε σε εφαρμογή το 2011: παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 8% και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 8%. Ακόμα, ο ίδιος οδήγησε προσωρινά τις αμερικανικές δραστηριότητες της εταιρείας σε μερίδιο αγοράς 10%. Αυτό υποχώρησε στο 9,2% το 2017, μετά την ανάληψη της νέας του θέσης, αλλά πέτυχε παρόλα αυτά την εκκίνηση της στρατηγικής που σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων 1,6 εκατομμυρίων οχημάτων στις ΗΠΑ.

Πολλοί άνθρωποι με άμεση γνώση του θέματος ανέφεραν ότι ο Carlos Munoz δεν ήταν ο μόνος βετεράνος της Nissan που ανησυχούσε για το χειρισμό της υπόθεσης Ghosn.

Στις 9 Ιανουαρίου, ο Toshiyuki Shiga, πρώην Chief Operating Officer της Nissan, ο οποίος υπηρετεί και στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ανακοίνωσε ότι θα αποσυρθεί στο τέλος της τρέχουσας θητείας του. Ο κ. Shiga εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση στην οποία ανέφερε: “Πιστεύω πως είναι καιρός να κάνουμε χώρο για την επόμενη γενιά”. Όμως αρκετοί άνθρωποι πλησίον της Nissan δήλωσαν ότι εξέφρασε ιδιωτικά τις ανησυχίες του για τη σύλληψη του Ghosn και τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία χειρίστηκε την υπόθεση.

Ας σημειωθεί ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Hiroto Saikawa, έχει εκφράσει την επιθυμία να μετατοπισθεί η ισορροπία δυνάμεων στη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει σήμερα το δικαίωμα να διορίζει μονομερώς μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και  ανώτερα στελέχη της Nissan.

“Μόλις μια εταιρεία αποκτήσει νέα διοίκηση, πάντα, τα πράγματα αρχίζουν να ταράσσονται”, δήλωσε στο CNBC ο Joe Phillippi, αναλυτής αυτοκινητοβιομηχανίας και επικεφαλής της AutoTrends Consulting. Η κρίση γύρω από τη δίωξη του Carlos Ghosn θα μπορούσε να δώσει στα στελέχη της Nissan, ξεκινώντας από τον Hiroto Saikawa, “μια ευκαιρία για ξεκαθάρισμα του οίκου τους”.

 

 

Προηγούμενο άρθροΤο μέλλον της κινητικότητας στο Ντιτρόιτ
Επόμενο άρθροΗ ασύρματη φόρτιση συναντά το αυτόματο πάρκινγκ