Η σημασία της συνδεσιμότητας και της αυτονομίας είναι γνωστή. Ο τρόπος όμως που αξιοποιείται το δυναμικό και η δημιουργικότητα του οικοσυστήματος παραμένει ενδιαφέρων. Οι μηχανικοί της Kia – Hyundai κατέληξαν σε μια πρωτότυπη ιδέα που στοχεύει στην επίλυση της πιθανής συμφόρησης στους σταθμούς φόρτισης.

Στάθμευση

Στην πραγματικότητα, η ιδέα επιλύει ταυτόχρονα δύο θέματα: φόρτιση του αυτοκινήτου και εύρεση χώρου στάθμευσης. Με έδρα στην Ασία, οι Νοτιοκορεάτες γνωρίζουν πολύ καλά τις επιπτώσεις της αυξανόμενης αστικοποίησης και κυκλοφορίας από τη διεύρυνση της μεσαίας τάξης. Ιδιαίτερα οι κινεζικές μεγαλουπόλεις, καθώς και οι μητροπολιτικές περιοχές της Τζακάρτα, Μπανγκόκ, Κουάλα Λουμπούρ και Χο Τσι Μινχ δεν κατασκευάστηκαν για κυκλοφορία αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα είναι τα υπάρχοντα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και στάθμευσης.

Από τη Σεούλ – αυτοκινητούπολη, στη Σεούλ – συνδεδεμένη πόλη

Σήμερα, περίπου το ήμισυ του πληθυσμού της Νότιας Κορέας (περίπου 25 εκατομμύρια άνθρωποι) ζει στην περιοχή της πρωτεύουσας Σεούλ. Αυτή η δημογραφική έκρηξη είναι πρόσφατη. Η μεταπολεμική μετανάστευση και μια ανερχόμενη οικονομία έχει προσελκύσει ανθρώπους από την ύπαιθρο στην πόλη.

Μέχρι τη δεκαετία του ’90, η στρατηγική των αρχών της πόλης της Σεούλ συνίστατο στην ταχεία προσαρμογή της υποδομής σε συνάρτηση με έναν αυξανόμενο αριθμό αυτοκινήτων: περισσότεροι αυτοκινητόδρομοι, ανισόπεδοι κόμβοι πολλαπλών λωρίδων, ευρείες και άνετες αστικές οδοί με χώρο στάθμευσης εκατέρωθεν.

Πριν από το τέλος του προηγούμενου αιώνα ωστόσο, ήταν σαφές ότι η πόλη δεν θα ήταν ποτέ σε θέση να αντιμετωπίσει τη συνεχή αύξηση της διείσδυσης των αυτοκινήτων. Μέχρι τότε, ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων στη Σεούλ είχε ήδη φτάσει 50 φορές τον όγκο των αυτοκινήτων του 1970.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η πόλη ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για να αλλάξει πλήρως τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μετακινούνται. Σκοπός ήταν να ανακουφιστεί ή πίεση της αστικής ζωής.

Από αυτοκίνητο-κεντρική, η πόλη έγινε πεζο-κεντρική. Το μετρό επεκτάθηκε σε εννέα γραμμές, νέα λεωφορεία, πολύ πιο άνετα από τα προηγούμενα, παραγγέλθηκαν σε τοπικούς κατασκευαστές και, επιπλέον, όλα τα στοιχεία της αστικής κυκλοφορίας  συνδέθηκαν.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η πόλη μπορεί να προσαρμόσει την κυκλοφορία. Αυτοκίνητα, ταξί, λεωφορεία, δρόμοι και μετρό επικοινωνούν με ένα κεντρικό δίκτυο. Όλες οι πληροφορίες τροφοδοτούνται σε μια άμεση διαχείριση πρόβλεψης της κυκλοφορίας που προωθείται κατευθείαν στους πίνακες των οδών. Η αποσυμφόρηση μπορεί να επιτευχθεί με τεχνολογία και τα αποτελέσματα στη Σεούλ είναι εντυπωσιακά.

Στο πλαίσιο αυτό, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι τοπικοί κατασκευαστές μετατρέπουν μια παρόμοια αντίληψη σε τεχνολογία αυτοκινήτων. Η αποφυγή της συμφόρησης δεν πρέπει να επιτυγχάνεται μόνο σε επίπεδο πόλης, αλλά και σε επίπεδο αυτοκινήτου. Εάν η στάθμευση και η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να προκαλέσει πρόσθετη πίεση στην αστική ζωή, οικατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να είναι δημιουργικοί και να βρουν διέξοδο.

Πώς λειτουργεί

Ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται πάρκινγκ ή φόρτιση κατευθύνεται στον επόμενο σταθμό στάθμευσης και φόρτισης. Ο οδηγός αφήνει το αυτοκίνητο στην είσοδο και, εάν η κατάσταση της μπαταρίας είναι χαμηλή, το αυτοκίνητο θα οδηγηθεί από μόνο του σε μια ασύρματη θέση φόρτισης. Μόλις φορτιστεί, το αυτοκίνητο θα πάει σε διαφορετική θέση και ένα άλλο αυτοκίνητο μπορεί να ξεκινήσει τη διαδικασία φόρτισης. Οι σχετικές τεχνολογίες είναι ήδη διαθέσιμες στα αυτοκίνητα παραγωγής. Και πάλι, είναι θέμα σύνδεσης.

Προηγούμενο άρθροΤι σημαίνει η αποχώρηση του CPO της Nissan;
Επόμενο άρθροΗ Car2Go στο Παρίσι