Θετικός μήνας ο Σεπτέμβριος για τις ταξινομήσεις οχημάτων όλων των κατηγοριών στην Ελλάδα με διψήφια αύξηση – πλην των λεωφορείων που είναι πάλι τριψήφια.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα σημείωσαν 20,5% αύξηση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019, μετά από ένα εξάμηνο συνεχούς πτώσης, άλλοτε μικρότερης και άλλοτε μεγαλύτερη, πάντα όμως διψήφιας και μάλιστα για το τρίμηνο Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου άνω του 50% (-28,6% τον Αύγουστο -18,8% τον Ιούλιο, -37,2% τον Ιούνιο, -67,5% τον Μάιο, -80,2% τον Απρίλιο, -60,7% τον Μάρτιο, +4,4% τον Φεβρουάριο και +6,2% τον Ιανουάριο).

Έτσι το εννεάμηνο παρουσιάζει συνολική μείωση των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων κατά 35,3%.

Η ζήτηση για φορτηγά καταγράφει λίγο διαφορετική πορεία με αύξηση 20,9% τον Σεπτέμβριο μετά από πτώση 37,0% τον Αύγουστο, μια συγκρατημένη αύξηση τον Ιούλιο κατά 2,9%, πτώση ξανά -3,4% τον Ιούνιο, -29,5% τον Μάιο,  -32,9% τον Απρίλιο, -38,5% τον Μάρτιο και αύξηση του δύο πρώτους μήνες του έτους (+4,4% τον Φεβρουάριο και +2,1% τον Ιανουάριο).

Στο εννεάμηνο του 2020 τα φορτηγά σημείωσαν συνολική πτώση 14,4% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2019.

Τα λεωφορεία συνεχίζουν την εξαιρετική τους πορεία, σημειώνοντας αύξηση 158,3% τον Σεπτέμβριο, 150% τον Αύγουστο, μετά το εντυπωσιακό 425% που κατέγραψαν τον Ιούλιο. Είχε προηγηθεί πτώση τεσσάρων μηνών -58,7% τον Ιούνιο, -92,5% τον Μάιο, -82,5% τον Απρίλιο και -34,5% τον Μάρτιο, μετά από έναν εξαιρετικό Φεβρουάριο (+340,0%) και έναν αρνητικό Ιανουάριο (-33,3%).

Η συνολική εικόνα του εννεαμήνου παρουσιάζει πτώση στις ταξινομήσεις λεωφορείων στη χώρα μας κατά 20,8%.

Οι ταξινομήσεις των δικύκλων προσομοιάζουν σχετικά με εκείνες των επιβατικών αν και η πτώση των προηγουμένων μηνών –με εξαίρεση τον Μάιο- δεν ήταν τόσο οξεία. Έτσι τον Σεπτέμβριο καταγράφουν αύξηση 17,8%, μετά από ένα εξάμηνο πτώσης (-9,3% τον Αύγουστο, -5,6% τον Ιούλιο, – 4,1%, τον Ιούνιο, -24,6% τον Μάιο, -72,4% τον Απρίλιο, -35,5% τον Μάρτιο), που ακολούθησε την ανοδική πορεία των δύο πρώτων μηνών του έτους (38,0% και 29,1% αντίστοιχα τον Φεβρουάριο και τον Ιανουάριο.

Η συνολική πτώση του εννεαμήνου διαμορφώνεται έτσι στο 11,2% για τα δίκυκλα.

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Σεπτέμβριο, εμφανίζεται στους σχετικούς πίνακες.

Από πλευράς μεταχειρισμένων τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ καταγράφουν μείωση τον Σεπτέμβριο σε όλες τις κατηγορίες και συγκεκριμένα: Κυκλοφόρησαν 5.383 μεταχειρισμένα επιβατικά (13,4% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2019), 70 μεταχειρισμένα λεωφορεία (-31,5%), 1.549 φορτηγά (-3,2%) και 311 δίκυκλα άνω τα 50cc (-1,3%).

 

Προηγούμενο άρθροToyota – Hino: θα αναπτύξουν από κοινού φορτηγό FCET
Επόμενο άρθροTο πρώτο πράσινο ομόλογο για τη Volvo Cars