#TestingAutomation από το Euro NCAP

Το Euro NCAP* προειδοποιεί ότι η διαφημιστική εκστρατεία για την αυτόματη οδήγηση προκαλεί επικίνδυνη σύγχυση στους οδηγούς. Η νέα έρευνα δείχνει ότι το 11% των οδηγών μπορεί να μπουν στον πειρασμό να κοιμηθούν κατά την χρήση ενός του Adaptive Cruise Control, για παράδειγμα.

Η μελέτη #TestingAutomation από το Euro NCAP, το Global NCAP και την Thatcham Research (UK) επιφέρει περαιτέρω αντιδράσεις ανησυχίας.

Τηλεφωνικές κλήσεις με το χέρι

  • Ένας στους τρεις (34%) οδηγούς θα μπουν στον πειρασμό να γράψουν κείμενο ενώ χρησιμοποιούν το ADAS (εικόνα).
  • Ένας στους τρεις (33%) θα εξετάσει το ενδεχόμενο πραγματοποίησης τηλεφωνικής κλήσης με το χέρι.
  • Οι μισοί (49%) δεν πιστεύουν ότι δεν είναι υπαίτιοι σε περίπτωση σύγκρουσης κατά τη χρήση του ADAS.
  • Σχεδόν τρεις στους τέσσερις (71%) οδηγούς παγκοσμίως σκέφτονται ότι μπορούν ήδη να αποκτήσουν ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αμέσως – παρόλο που δεν είναι ακόμα διαθέσιμο κανένα.

Η Thatcham Research κατηγορεί για το τελευταίο αυτό γεγονός τους κατασκευαστές που βαπτίζουν και εμπορεύονται το ADAS τους κατά τρόπο ώστε οι οδηγοί – λανθασμένα – να υποθέτουν ότι μπορούν ήδη να χαλαρώσουν τον έλεγχο κατά την οδήγηση.

10 νέα αυτοκίνητα

Ελέγχοντας αυτές τις υποθέσεις, η Euro NCAP αξιολόγησε 10 νέα αυτοκίνητα με την τεχνολογία ADAS, επισημαίνοντας τι μπορούν και (ακόμα πιο σημαντικό) τι δεν μπορούν να κάνουν ακόμα.

Τα μοντέλα των οποίων το ADAS έχει υποβληθεί σε δοκιμές είναι:

  • Audi A6
  • BMW Σειρά 5
  • DS 7 Crossback
  • Ford Focus
  • Hyundai Nexo
  • Mercedes C-Class
  • Nissan LEAF
  • Tesla Model S
  • Toyota Corolla
  • Volvo V60

Διαφορετικές προσεγγίσεις

Οι δοκιμές επιβεβαιώνουν ότι οι κατασκευαστές έχουν υιοθετήσει διαφορετικές προσεγγίσεις στο επίπεδο συνδρομής που παρέχει η τεχνολογία ADAS στον οδηγό.

“Το μήνυμά μας είναι σαφές: τα αυτοκίνητα, ακόμη και εκείνα με ADAS, χρειάζονται πάντα έναν άγρυπνο και προσεκτικό οδηγό πίσω από το τιμόνι”, λέει ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP. “Είναι επιτακτική ανάγκη να παραμείνουν διαθέσιμα στο παρασκήνιο τα σύγχρονα παθητικά και ενεργητικά συστήματα ασφαλείας ως εφεδρική ασφάλεια ζωτικής σημασίας “.

Αστέρια ασφαλείας

Επειδή οι έρευνες συνεχίζονται, οι νέες δοκιμές Euro NCAP δεν αποτελούν ακόμη μέρος της αξιολόγησης ασφαλείας με αστέρια. Ωστόσο, δείχνουν πέρα από κάθε αμφιβολία ότι η τεχνολογία ADAS δεν καθιστά (ακόμα) τα εξοπλισμένα οχήματα αυτόνομα. Στην πραγματικότητα, δείχνουν σαφώς τους περιορισμούς αυτών των συστημάτων – και τη συνεχιζόμενη ανάγκη των αυτοκινητιστών να παραμένουν σε εγρήγορση ως προς τους κινδύνους που εγκυμονεί η οδήγηση.

Το Euro NCAP όχι μόνο αξιολόγησε τις κύριες λειτουργίες του ADAS κάθε μοντέλου, αλλά επίσης καθόρισε τους διαφορετικούς βαθμούς ακρίβειας και πληρότητας των πληροφοριών που παρέχονται από κάθε κατασκευαστή στα μέσα ενημέρωσης, τη διαφήμιση και τα εγχειρίδια χρήσης.

*European New Car Assessment Programme

Προηγούμενο άρθροΝτεμπούτο για το ηλεκτρικό Kia e-Niro
Επόμενο άρθροΤο νέφος επιφέρει απαγόρευση του ντίζελ Euro 4 στο Μιλάνο