Το Hybrid και το Plug-in Hybrid του Kia Niro έχουν έναν νέο σύντροφο. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η Kia παρουσίασε το Kia e-Niro, μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση που συμπληρώνει την φιλική προς το περιβάλλον σειρά crossover Niro. Συνδυάζει την αποδοτική ηλεκτρική ενέργεια με τον χώρο και την πρακτικότητα ενός crossover. Το e-Niro θα αρχίσει να πωλείται στο τέλος του 2018.

Το νέο Kia e-Niro συνδυάζει έναν ηλεκτρικό κινητήρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων με την πρακτικότητα ενός crossover και έξυπνο και ελκυστικό σχεδιασμό. Έχει μεγάλη αυτονομία οδήγησης, μέχρι 485 χιλιομέτρα, καθιστώντας το ένα από τα πιο λειτουργικά ηλεκτρικά οχήματα στον κόσμο.

Το e-Niro καταλαμβάνει μια μοναδική θέση στην παγκόσμια αγορά ως πλήρως ηλεκτρικό crossover, παράλληλα με τις υπάρχουσες Hybrid και Plug-in Hybrid παραλλαγές του Niro, των οποίων πάνω από 200.000 έχουν ήδη πωληθεί από τότε που παρουσιάσθηκε, το 2016 (συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 65.000 στην Ευρώπη).

Το e-Niro είναι το δεύτερο σε παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικό όχημα της Kia μετά το Soul EV. Το νέο μοντέλο έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού φέτος και θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη του έτους.

485 χιλιόμετρα αυτονομίας από έναν κινητήρα νέας γενιάς

Σε αντιστοιχία με τον σπορ crossover σχεδιασμό του, το e-Niro προσφέρει στους αγοραστές μεγάλη αυτονομία, οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων και απολαυστικές επιδόσεις με έναν ηλεκτροκίνητο κινητήρα επόμενης γενεάς.

Μια συστοιχία μπαταριών λιθίου-πολυμερούς υψηλής χωρητικότητας 64kWh προσφέρει αυτονομία οδήγησης έως και 485 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όταν συνδεθεί σε έναν ταχυφορτιστή 100kW, χρειάζονται 54 λεπτά για να επαναφορτιστεί η μπαταρία του στο 80%. Υπάρχει, ακόμα, η δυνατότητα προαιρετικά για μια συστοιχία μπαταριών λιθίου-πολυμερούς 39,2kWh, με αυτονομία έως και 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός κινητήρα 150kW (204ps), που παράγει ροπή 395Nm από στάση, με επιτάχυνση 0-100kph σε μόλις 7,8 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη χαμηλά, κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, με κέντρο βάρους παρόμοιο με ένα sedan ή ένα hatchback, εξασφαλίζοντας μέγιστη ευστάθεια και οδηγική απόλαυση.

Προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού για καλύτερη άνεση και ασφάλεια

Το e-Niro, σε αντιστοιχία με τον προχωρημένο κινητήρα του, προσφέρει στον οδηγό μια σειρά από «Advanced Driver Assistance Systems» της Kia, υποστηρίζοντάς τον σε κάθε περιβάλλον και συνθήκη, για μείωση του κινδύνου σύγκρουσης.

Τα διαθέσιμα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης με Βοήθεια Αποφυγής Σύγκρουσης, Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Ταχύτητας με Έξυπνο Σύστημα Stop & Go και Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας. Το Lane Following Assist είναι μια τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης «Επιπέδου Δύο», η οποία παρακολουθεί τα οχήματα μπροστά από το αυτοκίνητο και ανιχνεύει τη σήμανση του δρόμου για να κρατήσει το e-Niro στην λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τις κινήσεις του τιμονιού ανάλογα με τη συμπεριφορά των προπορευόμενων οχημάτων, χρησιμοποιώντας εξωτερικούς αισθητήρες για την διατήρηση ασφαλούς απόστασης. Το Lane Following Assist λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 0 και 130kph.

Προηγούμενο άρθροΗ Volkswagen σε συνομιλίες με τη Waymo
Επόμενο άρθρο#TestingAutomation από το Euro NCAP