Τον Νοέμβριο του 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσε πολύ μικρή αύξηση, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 0,1%, στις 167.315 μονάδες.

Συνολικές ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων το 11μηνο

Η ζήτηση για βαν και λεωφορεία επιβραδύνθηκε τον περασμένο μήνα, ενώ το τμήμα φορτηγών συνέβαλε θετικά στο αποτέλεσμα της περιοχής. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές σημείωσαν μικτή απόδοση τον Νοέμβριο, με τις ταξινομήσεις να συρρικνώνονται στην Ισπανία (-7,0%) και τη Γαλλία (-3,1%), ενώ οι αγορές της Ιταλίας (+ 11,7%) και της Γερμανίας (+ 4,3%) ήταν ανοδικές.

Με 1,5 εκατομμύριο μονάδες το 11μηνο, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,3%. Όλες οι αγορές της ΕΕ27 – συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων – σημείωσαν διψήφια πτώσης μέχρι στιγμής το 2020, αν και λιγότερο απότομη από τους προηγούμενους μήνες: Ισπανία (-28,4%), Γαλλία (-18,4%), Γερμανία (-16,3%) και Ιταλία (-15,6%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) άνω των 3.5t

Τον Νοέμβριο, η ζήτηση για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ παρέμεινε σταθερή (-0,5%) σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019. Τα αποτελέσματα στις τέσσερις κορυφαίες αγορές της ΕΕ ήταν μικτά: οι ταξινομήσεις στην Ιταλία και τη Γερμανία ήταν θετικές, αυξήθηκαν κατά 10,3% και 6,2% αντίστοιχα, ενώ η ζήτηση LCV μειώθηκε στην Ισπανία (-8,1%) και στη Γαλλία (-3,8%).

Το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, οι νέες ταξινομήσεις βαν μειώθηκαν κατά 18,7% σε ολόκληρη την ΕΕ και ανήλθαν σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-28,8%) μέχρι στιγμής φέτος, ενώ η πτώση ήταν λιγότερο έντονη στη Γαλλία (-17,6%), την Ιταλία (-15,4%) και τη Γερμανία (-13,4%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον περασμένο μήνα, η αγορά της ΕΕ για βαρέα φορτηγά βελτιώθηκε, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 6,0%, φτάνοντας στις 20,620 μονάδες. Οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+ 28,6%) συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το αποτέλεσμα. Ωστόσο, μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης, μόνο η Ιταλία (+ 28,5%) κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη.

Μέχρι στιγμής το 2020, ταξινομήθηκαν 181.590 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ, μείωση 29,6% σε σύγκριση με το 2019. Παρά τις θετικές επιδόσεις του περασμένου μήνα, καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας (-28,6%), της Γαλλίας (-27,9%), της Ισπανίας (-23,9%) και της Ιταλίας (-14,2%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3.5t

Τον Νοέμβριο του 2020, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά σημείωσε μέτρια αύξηση (+ 3,7%), επωφελούμενη από τη θετική απόδοση του τμήματος βαρέων φορτηγών (που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών). Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+ 21,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+ 1,3%) που κατέγραψε πιο μέτρια αύξηση. Αντίθετα, οι ταξινομήσεις MHCV μειώθηκαν κατά 3,0% στη Γερμανία και 1,0% στην Ισπανία.

Το 11μηνο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν απότομα σε ολόκληρη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών: Γαλλία (-26,2%), Γερμανία (-26,1%), Ισπανία (-23,3%) και Ιταλία (-15,1%). Αυτό συνέβαλε σε μια αθροιστική πτώση της αγοράς κατά 27,7% συνολικά, με 226.427 φορτηγά να έχουν ταξινομηθεί μέχρι τώρα το 2020.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3.5t                 

Τον Νοέμβριο του 2020, οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 5,1% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Αν και όλες οι μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης – Ιταλία (+ 27,0%), Γαλλία (+ 13,4%), Γερμανία (+ 11,6%) και Ισπανία (+ 5,8%) – παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα, οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (-22,6%) έπεσαν κάτω συνολική απόδοση της περιοχής.

Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2020, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκε κατά 23,5%, υπολογίζοντας συνολικά 25.532 νέες ταξινομήσεις. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (-41,3%) και η Ιταλία (-27,3%) συνέχισαν να αγωνίζονται το 11μηνο, ενώ η πτώση ήταν πιο περιορισμένη στη Γαλλία (-9,5%) και τη Γερμανία (-2,4%).

Τα στοιχεία για την Ελλάδα, μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.

Προηγούμενο άρθροΚ. Πετρούτσος: Tο leasing είναι μια ιδιαίτερα συνετή επιλογή
Επόμενο άρθροΟι προβλέψεις της Dataforce για το 2021

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here