Οι προβλέψεις της Dataforce για το 2021

Το 2020 υπήρξε μια πολύ δύσκολη χρονιά για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Λόγω της πανδημίας και των διαφόρων απαγορευτικών, η αγορά συρρικνώθηκε κατά 26%. Το 2021, τα πράγματα δεν μπορεί παρά να βελτιωθούν. Αλλά πόσο;

Τι προβλέπει η Dataforce για το 2021

Ο Benjamin Kibies, της Dataforce, δεν βλέπει να ξεκαθαρίζει η κατάσταση αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά. Στην πραγματικότητα, «το πρώτο εξάμηνο του 2021 θα εξακολουθήσει να είναι μάλλον δύσκολο», όπως αναφέρει, για δύο λόγους:

  • Τα μέτρα περιορισμού του COVID πιθανότατα θα επεκταθούν και την άνοιξη, επιβαρύνοντας το οικονομικό κλίμα.
  • Ορισμένες χώρες διακόπτουν την -λόγω κρίσης- υποστήριξη της αγοράς αυτοκινήτου, άλλες αυστηροποιούν τους φορολογικούς κανόνες για το CO2 – έτσι δεν είναι η καλύτερη στιγμή για αγορά αυτοκίνητου.

Συσσωρευμένη ζήτηση

Αλλά τελικά θα υπάρξει ανάκαμψη, για δύο λόγους:

  • Οι αντιπρόσωποι και οι εκμισθωτές γνωρίζουν πλέον πώς να αποφύγουν τα εμπόδια της κρίσης. Ακόμα και κατά το κλείσιμο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων μπορούν πλέον να διατηρηθούν. Ακόμα και αν όλοι οι άλλοι συντελεστές εξακολουθούν να υφίστανται, δεν φαίνεται πιθανή η πλήρης απώλεια πωλήσεων ολόκληρου μήνα.
  • Η συνολική οικονομία ανυπομονεί να επιστρέψει σε υψηλότερους ρυθμούς. Αυτή η επιθυμία οφείλεται στην συσσωρευμένη ζήτηση. «Σε γενικές γραμμές, αναμένουμε αύξηση περίπου 17% για τις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες, καθώς και το Βέλγιο και την Ολλανδία», λέει η Dataforce. Αυτό θα ωθήσει την αγορά στο 85% των ταξινομήσεων του 2019.

Τομέας Εταιρικών Στόλων

Ο τομέας που θα επωφεληθεί πρώτος από την ανάκαμψη είναι αυτός των εταιρικών στόλων, προβλέπει η Dataforce – όπως συνέβη μετά την κρίση της Ευρωζώνης. Τρεις είναι οι λόγοι:

  • Οι παρατάσεις συμβάσεων leasing του 2020 θα οδηγήσουν σε αντικατάσταση άνω του μέσου όρου το 2021.
  • Η εξοικονόμηση κόστους είναι πιθανόν να επιτευχθεί με λειτουργική εξοικονόμηση και μικρότερα μοντέλα οχημάτων, αντί μείωσης των στόλων.
  • Οι στόλοι υιοθετούν την ηλεκτροκίνηση, κάτι που συμβαδίζει με τα κυβερνητικά κίνητρα για αγορά BEV και PHEV ως εταιρικών αυτοκινήτων.

Η ιδιωτική αγορά δεν τα πάει και τόσο καλά. Οι καταναλωτές περιορίζουν τα έξοδα και θα αργήσουν να αγοράσουν νέα οχήματα, προτιμώντας μεταχειρισμένα. Η λήξη διαφόρων προγραμμάτων απόσυρσης και άλλων μέτρων που αφορούν στην ιδιωτική αγορά, θα περιορίσει περαιτέρω την ανάκαμψη.

Ενοικίαση αυτοκινήτων

Μεταξύ όλων των τομέων, η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση υπέφερε περισσότερο φέτος. Αλλά, όπως είπε κάποτε ένας σοφός: ουδέν κακόν αμιγές καλού. Η εκκίνηση από χαμηλή βάση σημαίνει πως ο τομέας ενοικίασης αυτοκινήτων θα σημειώσει υψηλό ποσοστό αύξησης το 2021, αναπληρώνοντας τις απώλειές του με ταχύτερο ρυθμό από τον ιδιωτικό ή τον τομέα εταιρικών στόλων. Παρόλο που δεν θα παρατηρηθεί πλήρης ανάκαμψη στο επίπεδο προ κρίσης κατά το επόμενο έτος, είναι σαφές ότι οι εταιρείες ενοικίασης θα χρειαστούν σημαντικό αριθμό νέων αυτοκινήτων για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση.

Αντιπρόσωποι και κατασκευαστές

Όσον αφορά στον τελευταίο τομέα – Ταξινομήσεις αντιπροσωπειών και κατασκευαστών – η Dataforce αναμένει το 2021 ακόμα πιο ισχυρά αποτελέσματα: «Οι μειώσεις αποθεμάτων και οι περιορισμοί αναπλήρωσης έχουν επιφέρει περιορισμένες ταξινομήσεις σε αυτόν τον τομέα το 2020. Το επόμενο έτος, η πρόκληση θα είναι η χρησιμοποίηση της παραγωγής παρά η παραγωγή επαρκούς αριθμού αυτοκινήτων».

Επιπλέον, οι αντιπροσωπείες δεν θα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο αποθεμάτων εξαιτίας ενός νέου απαγορευτικού και οι κατασκευαστές πρέπει να διαχειριστούν ανάλογα τις ταξινομήσεις τους προς ικανοποίηση των αυστηρότερων στόχων εκπομπών CO2. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό να διατεθεί υψηλότερο ποσοστό καινούργιων αυτοκινήτων στην αγορά προς τακτική ταξινόμηση, αντί να ταξινομούνται απευθείας από τον οδηγό.

Προηγούμενο άρθροΤαξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων το 11μηνο
Επόμενο άρθροΑυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 το Renault CAPTUR