Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων όλων των κατηγοριών κατέγραψαν συνολική πτώση το οκτάμηνο κατά -28,2%. Τον Ιούλιο η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά με μια ελαφρά πτώση, τον Αύγουστο, όμως, η πτώση επανήλθε σε διψήφιο ποσοστό στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αναλυτικά, τον Ιούλιο του 2020, η ζήτηση επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσε ελάχιστη πτώση (-0,9%) σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες, με τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή να σημειώνουν αύξηση: Ιταλία (+16,2%), Ισπανία (+2,9%) και Γαλλία (+1,6%). Η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση 7,5%.

Ωστόσο, η πτώση αυξήθηκε ξανά τον Αύγουστο, όταν η ζήτηση μειώθηκε κατά 18,0% με 126.710 μονάδες. Όλες οι κατηγορίες οχημάτων σημείωσαν πτώση στις νέες ταξινομήσεις και, με εξαίρεση την Ιταλία (+2,6%), οι μεγάλες αγορές σημείωσαν συρρίκνωση της ζήτησης τον περασμένο μήνα: Ισπανία (-23,0%), Γερμανία (-22,7%) και Γαλλία (- 3.1%). Πτώση καταγράφηκε και στην Ελλάδα (-35,6%).

Το οκτάμηνο του 2020, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 28,2% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Διψήφια ποσοστιαία μείωση σημειώθηκε σε καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων κυριότερων: Ισπανία (-36,5%), Ιταλία (-26,1%), Γαλλία (-25,7%) και Γερμανία (-25,1 %). Στην Ελλάδα η ζήτηση μειώθηκε κατά 18,1%.

 

Νέα Ελαφρά Επαγγελματικά Οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τα στοιχεία του Αυγούστου δείχνουν ότι η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 18,6% τον περασμένο μήνα, με συνολικά 107.881 μονάδες.

Η Γαλλία, η μεγαλύτερη αγορά στην κατηγορία αυτή, σημείωσε πτώση 2,1% τον Αύγουστο μετά την αύξηση της ζήτησης τον Ιούλιο (+2,0%). Η Ισπανία (-24,4%) και η Γερμανία (-22,2%) κατέγραψαν διψήφια πτώση τον Αύγουστο, ενώ η Ιταλία ήταν η μόνη σημαντική αγορά που σημείωσε αύξηση για δύο συνεχόμενους μήνες (+15,1% τον Ιούλιο και +4,1% τον Αύγουστο).

Πτώση είχαμε τον Αύγουστο και στη χώρα μας (-39,0%). Μέχρι στιγμής φέτος, οι ταξινομήσεις νέων LCV στην ΕΕ το 2020 μειώθηκαν κατά 26,7%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-37,1%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-26,4%), τη Γαλλία (-24,8%) και τη Γερμανία (-22,4%). Η πτώση του οκταμήνου για την Ελλάδα ήταν 21,1%.

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων το οκτάμηνο (LCV)

Νέα Βαρέα Επαγγελματικά Οχήματα (HCV) άνω των 16t

Ενώ ο Ιούλιος (+2,8%) αντιπροσώπευε τον πρώτο μήνα ανάπτυξης φέτος, οι ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν τον Αύγουστο (-11,7%). Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-29,0%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-6,7%). Αντίθετα, τόσο η Ιταλία (+19,4%) όσο και η Ισπανία (+2,2%) σημείωσαν αύξηση τον προηγούμενο μήνα. Τεράστια αύξηση είχαμε και στην Ελλάδα (266,7%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, 121.655 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, δηλαδή 37,9% λιγότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η μεγα λύτερη πτώση στη ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα 16 τόνων και άνω σημειώθηκε στη Γερμανία (-36,7%) και ακολούθησαν η Γαλλία (-35,3%), η Ισπανία (-30,8%) και η Ιταλία (-23,8%). Αντίθετα η χώρα μας κατέγραψε αύξηση 44,6%.

Νέα Μεσαία και Βαρέα Επαγγελματικά Οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Αύγουστο του 2020, το τμήμα μεσαίων φορτηγών παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα (-11,9%) μετά τη θετική του απόδοση τον Ιούλιο (+3,1%). Η Γερμανία -η κορυφαία αγορά αυτών των οχημάτων- κατέγραψε την πιο έντονη πτώση (-26,0%) από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, ενώ αντίθετα η Ιταλία σημείωσε έντονη αύξηση (+20,6%). Αύξηση και στην Ελλάδα με 23,1%.

Το οκτάμηνο στην ΕΕ ταξινομήθηκαν συνολικά 152.844 νέα μεσαία φορτηγά ή 35,8% λιγότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Οι μεγάλες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντική πτώση: Γερμανία (-33,9%), Γαλλία (-33,7%) , Ισπανία (-29,7%) και Ιταλία (-23,5%). Η χώρα μας κατέγραψε συνολική αύξηση 40,1%.

Νέα Μεσαία και Βαρέα Λεωφορεία και Πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση στην ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 26,7%, μια σημαντική αντίθεση με τα θετικά αποτελέσματα που παρατηρήθηκαν τον Ιούλιο (+18,1%). Οι ταξινομήσεις του Αυγούστου μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ στην Ιταλία (-63,4%). Πτώση κατέγραψε η Ισπανία (-34,0%), η Γαλλία (-23,9%) και η Γερμανία (-5,3%). Η χώρα μας κατέγραψε συνολική αύξηση 40,1%.

Συνολικά το οκτάμηνο οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 29,0%, υπολογίζοντας συνολικά 17.890 νέα οχήματα. Η Ισπανία (-46,6%) και η Ιταλία (-29,1%) συνεχίζουν να σημειώνουν ισχυρή πτώση, η οποία στη Γαλλία (-17,1%) και στη Γερμανία (-12,0%) είναι λιγότερο έντονη. Συνολικά στα MHBC η Ελλάδα παρουσίασε πτώση 28,5%.

Συνολικές ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων το οκτάμηνο

Προηγούμενο άρθροTo νέο Suzuki SWIFT Hybrid facelift
Επόμενο άρθροΗ Ford λανσάρει το Puma ST