Το Green NCAP είναι μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε πρόσφατα, η οποία αποτελείται από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, λέσχες αυτοκινήτου, ομάδες καταναλωτών και πανεπιστήμια, που φιλοξενούνται και υποστηρίζονται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (European New Car Assessment Programme – Euro NCAP).

Σκοπός του είναι να προωθήσει τα αυτοκίνητα που είναι λιγότερο ρυπογόνα και πιο αποδοτικά από πλευράς καυσίμων και ενέργειας, παρέχοντας στους καταναλωτές ανεξάρτητες πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις τους σε δοκιμές που υπερβαίνουν τις νομοθετικές απαιτήσεις, αποκαλύπτοντας τις διαφορές μεταξύ των στρατηγικών ελέγχου εκπομπών των κατασκευαστών.

Με μέλη και ανεξάρτητα εργαστήρια δοκιμών σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, το Green NCAP είναι ένα φιλόδοξο έργο που θα παρακινήσει τους κατασκευαστές να αναπτύξουν αυτοκίνητα που θα έχουν πιο αποδοτική χρήση ενέργειας και θα ελαχιστοποιούν τους ρύπους και τα αέρια θερμοκηπίου που εκπέμπουν. Θα παρέχει σαφήνεια στους καταναλωτές σε ένα περιβάλλον σύγχυσης και περιορισμών κυκλοφορίας που επιβάλλονται από τις αρχές των πόλεων. Προς το παρόν, το Green NCAP εξετάζει μόνο την ενέργεια που καταναλώνεται κατά την οδήγηση, αλλά με την πάροδο του χρόνου θα εξεταστεί το σύνολο του κύκλου ζωής, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας που καταναλώνεται για την παραγωγή του οχήματος, την ενέργεια που καταναλώνει κατά τη διάρκεια της ζωής του και την ενέργεια που απαιτείται για την απόσυρση και ανακύκλωση των τμημάτων του.

Ο Pierre Castaing, Πρόεδρος του Euro NCAP, δήλωσε: “Για χρόνια, υπήρξε μια αναντιστοιχία μεταξύ του πώς αποδίδουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια ρυθμιστικών δοκιμών και πώς αποδίδουν στο δρόμο. Οι καταναλωτές συχνά δεν βλέπουν την οικονομία καυσίμων που δηλώνεται επίσημα για τα οχήματά τους και καταλήγουν να πληρώνουν τη όποια διαφορά σε καύσιμα. Τώρα, η νομοθεσία γίνεται αυστηρότερη, αλλά οι δοκιμές των καταναλωτών μπορούν να την συμπληρώσουν και να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα: μπορούν πράγματι να ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ξεπεράσουν τους ανταγωνιστές τους με καινοτομίες στον τομέα της ενεργειακής απόδοσης και της μείωσης εκπομπών. Είμαστε βέβαιοι πως θα ανταποκριθούν στην πρόκληση, προς όφελος των αγοραστών και του περιβάλλοντος”.

Το 2019 είναι το έτος έναρξης των αξιολογήσεων του Green NCAP. Η βαθμολογία αστεριών αντιπροσωπεύει την απόδοση σε δύο περιοχές: Καθαρός Αέρας και Ενεργειακή Απόδοση, καθεμιά από τις οποίες έχει το δικό της δείκτη (βαθμολογία) μέχρι το δέκα. Ο Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης δεν περιλαμβάνει ακόμα εκτιμήσεις της εμβέλειας ή της αντίστασης στην οδήγηση. Αυτά θα προστεθούν σε επόμενη φάση δοκιμών. Επί του παρόντος, οι αξιολογήσεις 2019 είναι συγκρίσιμες μεταξύ τους.

BMW_i3-479×320

Στον πρώτο γύρο δοκιμών του Green NCAP, 12 αυτοκίνητα βαθμολογήθηκαν: τα Hyundai Ioniq  και BMW i3, αμφότερα ηλεκτρικά, επιτυγχάνουν μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων. Το VW up! GTI επιβραβεύεται με 4 αστέρια. Τα BMW’s X1 2.0d και Mercedes-Benz A200 παίρνουν από 2 αστέρια. το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost βαθμολογείται με 2 αστέρια στην τελευταία του έκδοση και βαθμολογία 1 αστεριού απονέμεται στα Audi A7 50 TDI, Volvo XC40 T5 και Subaru Outback 2.5.

Hyundai_Ioniq-480×320

Τρία αυτοκίνητα – το VW Golf 1.6TDI, το FIAT Panda 1.0 και το προηγούμενο μοντέλο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost – παίρνουν μηδέν. Και τα τρία αυτοκίνητα με μηδέν βαθμούς έχουν εγκριθεί σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών Euro 6b, τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν για τα μοντέλα που εισήχθησαν πριν από το Σεπτέμβριο του 2017.

Ωστόσο, από το Σεπτέμβριο του 2019, όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα Euro 6d-temp και οι αναβαθμισμένες εκδόσεις τους θα βαθμολογηθούν στον επόμενο γύρο δοκιμών.

Προς το παρόν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν στους καταναλωτές την πιο πράσινη επιλογή αγοράς αυτοκινήτου. Πρόκειται για την καθαρότερη και πιο αποτελεσματική επιλογή που είναι διαθέσιμη σήμερα και θα αποτελούσε ένα τεράστιο βήμα προόδου εάν όλα τα αυτοκίνητα μπορούσαν να επιτύχουν το επίπεδο των πέντε αστέρων που έχουν ήδη τα ηλεκτρικά. Ωστόσο, το Green NCAP θα συμπεριλάβει σύντομα την εμβέλεια στην αξιολόγησή της και, τελικά, θα εξετάσει ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος, κάτι που ίσως μειώσει τη διαφορά μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εκείνων που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα. Για ορισμένα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα υπάρχει κάποια αντιστάθμιση μεταξύ ελέγχου ρύπων και καλής ενεργειακής απόδοσης. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τις στρατηγικές που έχουν χρησιμοποιήσει οι κατασκευαστές για να επιτύχουν το ένα ή το άλλο. Το σύστημα βαθμολόγησης Green NCAP πιέζει και για τα δύο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here