Τα μελλοντικά Volvo από μία και μόνη τεχνολογική στοίβα

Όλα τα μελλοντικά Volvo θα προέρχονται από μία και μόνη τεχνολογική στοίβα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στην Capital Markets Day της Volvo Cars.

Στην Capital Markets Day της Volvo Cars, που πραγματοποιήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, παρουσιάστηκε η νέα πρωτοποριακή προσέγγιση της μάρκας στην τεχνολογία. Είναι η προσέγγιση που θα χαρακτηρίζει την εταιρεία στο μέλλον, διοχετεύοντας όλες τις προσπάθειες τεχνολογικής εξέλιξης στην ίδια κατεύθυνση: την κατασκευή αυτοκινήτων που γίνονται καλύτερα όσο περνά ο χρόνος.

Ξεκινώντας με το EX90, τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρακς θα βασίζονται στον ίδιο θεμελιώδη πυρήνα συστημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων, λογισμικού και hardware, που ονομάζεται τεχνολογική στοίβα Volvo Cars Superset. Πρόκειται για μία και μοναδική βάση λογισμικού και τεχνολογίας, η οποία εμπεριέχει όλες τις μονάδες και τις λειτουργικότητες που θα χρησιμοποιούνται στη μελλοντική γκάμα. Και μπορεί να διαμορφωθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όπως τα δομικά στοιχεία σε ένα κτίριο. Καθένα από τα νέα αυτοκίνητα Volvo θα αποτελεί μία επιλογή -ή ένα υποσύνολο- δομικών στοιχείων από την τεχνολογική στοίβα Superset, η οποία θα βελτιώνεται και θα αναπτύσσεται συνεχώς.

«Η συγκεκριμένη προσέγγιση εξασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητα θα γίνονται πραγματικά καλύτερα με την πάροδο του χρόνου, καθώς όλη η δουλειά στην εξέλιξη θα εστιάζει στη βελτίωση και την αναβάθμιση της μίας και μόνης τεχνολογικής στοίβας» όπως τονίστηκε. Αυτό σημαίνει ότι η δουλειά στο EX90 θα ωφελήσει απευθείας το ES90, και ότι η δουλειά που γίνεται για το ES90 θα συνεχιστεί – τόσο στην εξέλιξη του EX60 που ακολουθεί, όσο και στη βελτίωση του EX90 που βρίσκεται ήδη στα χέρια των πελατών, και ούτω καθεξής.

«Η τεχνολογική στοίβα Volvo Cars Superset αλλάζει πραγματικά τους όρους του παιχνιδιού: μας επιτρέπει να διοχετεύσουμε όλες τις προσπάθειες μηχανολογικής εξέλιξης αποκλειστικά σε μία κατεύθυνση που τροφοδοτεί όλα μας τα προϊόντα, αντί να δουλεύουμε πάνω σε project επιμέρους μοντέλων», δήλωσε ο Anders Bell, Επικεφαλής Μηχανολογικής Εξέλιξης και Τεχνολογίας στη Volvo Cars. «Οι μηχανικοί μας θα εργάζονται πάνω σε ένα superset, βελτιώνοντας, αναπτύσσοντας και επεκτείνοντας συνεχώς τις δυνατότητες και τις λειτουργίες του. Αυτό θα αποφέρει δραστική βελτίωση της ποιότητας και των χρόνων μέχρι το λανσάρισμα, καθώς και αυτοκίνητα που συνεχώς θα βελτιώνονται για τους πελάτες μας».

Εξέλιξη κλειστού κυκλώματος

Η στρατηγική της τεχνολογικής στοίβας Superset, που επιτρέπει να παρέχονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μάρκας σε διαφορετικές εκδοχές προϊόντων, είναι θεμελιώδης στην πρωταρχική αντίληψη της εταιρείας για την κατασκευή αυτοκινήτων.

Τώρα πραγματοποιείται εξέλιξη κλειστού κυκλώματος, με βάση δεδομένα, συνδεσιμότητα, λογισμικό και σύστημα κεντρικού υπολογιστή. Αυτή η μετάβαση στον κεντρικό υπολογιστή είναι τόσο σημαντική όσο και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Επηρεάζει οτιδήποτε συνδέεται στο ηλεκτρικό σύστημα των αυτοκινήτων και τα δυνητικά οφέλη είναι απεριόριστα.

Δημιουργώντας μία διαδικασία εξέλιξης κλειστού κυκλώματος, θα μπορεί να βελτιώνεται κάθε πτυχή των αυτοκινήτων Volvo αδιάκοπα και χωρίς περιορισμό, χάρη στην πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο και τις προηγμένες υπολογιστικές δυνατότητες των αυτοκινήτων, καθώς και μέσω των μηχανικών στα κέντρα εξέλιξης.

Η επόμενης γενιάς πλατφόρμα SPA3

Σημαντικό δομικό στοιχείο για κάθε ένα από τα αυτοκίνητα Volvo είναι η ηλεκτρική τεχνολογική βάση: ένας συνδυασμός των πιο πρόσφατων συστημάτων κίνησης, καθώς και ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, πάνω στον οποίο δομείται το αυτοκίνητο.

Η εταιρεία αναπτύσσει μία νέα ηλεκτρική τεχνολογική βάση, που ονομάζεται SPA3, η οποία θα υποστηρίζεται από την τεχνολογική στοίβα Volvo Cars Superset. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα βασιστεί στην SPA3 θα είναι το επόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV EX60.

Η SPA3 βασίζεται σε πολλά από τα δομικά στοιχεία της SPA2 και εισάγει αρκετές σημαντικές αναβαθμίσεις. Για παράδειγμα, θα διαθέτει ενισχυμένη ικανότητα κεντρικού υπολογιστή, η οποία θα επιτρέψει τη διασφάλιση υψηλότερης απόδοσης και τη βελτίωση των λειτουργιών μέσω της τεχνολογικής στοίβας. Ωστόσο, η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι η αρχιτεκτονική της SPA3 σχεδιάστηκε για να έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες επέκτασης σε σχέση με την προκάτοχό της. Αυτό σημαίνει ότι, θα μπορούσαν να εξελίσσονται και να κατασκευάζονται συνεχώς αυτοκίνητα κάθε μεγέθους -μεγαλύτερα από το EX90 και μικρότερα από το EX30- χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνολογική βάση. Η σπονδυλωτή διάρθρωση και οι δυνατότητες αναβάθμισης της SPA3 θα αποφέρουν χαμηλότερα κόστη επένδυσης -και με μικρότερες αποκλίσεις- σε σχέση με τις πωλήσεις, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει μελλοντικά σε μεγαλύτερη ρευστότητα.

Χαμηλότερo κόστoς παραγωγής

Έχοντας μία επεκτάσιμη αρχιτεκτονική SPA3, δημιουργούνται αυξημένες συνέργειες και βελτιώνεται η απόδοση της τεχνολογίας όσον αφορά τα συστήματα κεντρικού υπολογιστή, τις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες, το megacasting (χύτευση μεγάλων τμημάτων του αμαξώματος από αλουμίνιο) και τη σπονδυλωτή κατασκευή – παράγοντες που στο σύνολό τους συνεισφέρουν σε σημαντική μείωση του κόστους παραγωγής αυτοκινήτων.

Το εργοστάσιο στην Τορσλάντα και η προετοιμασία του για την παραγωγή αυτοκινήτων με βάση την SPA3 αναδεικνύουν αυτή την προσέγγιση για την κατασκευή αυτοκινήτων στο μέλλον, με όλες τις δυνατότητες που χρειάζονται για να παραχθεί ένα αυτοκίνητο συγκεντρωμένες στο ίδιο μέρος, όπως επισημάθηκε. Αυτή η προσέγγιση γίνεται ιδιαίτερα αποτελεσματική όταν μπορούν να χρησιμοποιούνται τα ίδια σημαντικά εξαρτήματα σε όλα τα αυτοκίνητα που βασίζονται στην SPA3, κάτι το οποίο σημαίνει ότι μειώνεται η πολυπλοκότητα και αυξάνεται η ευελιξία.

Προηγούμενο άρθροΟ Design Director της CUPRA περιγράφει τη δημιουργία του Terramar
Επόμενο άρθροΤο Ariya NISMO φθάνει σύντομα στην Ευρώπη