O Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας σήμερα (18 Μαΐου) στη Βουλή για τη στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, παρουσίασε συνοπτικά τη φιλοσοφία, τη δομή και τους άξονες της κυβερνητικής πρότασης για τον νέο εθνικό κλιματικό νόμο.

Ο πρώτος κλιματικός νόμος στη σύγχρονη ιστορία του ελληνικού κράτους

«Ένα νομοθέτημα – σύμβολο, τόσο για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των Ελλήνων πολιτών, όσο και για τη μετάβαση της χώρας μας σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης».

«Στόχος μας», είπε ο κ. Σκρέκας, «είναι να εκπονήσουμε ένα σύγχρονο, ένα αξιόπιστο θεσμικό πλαίσιο που να επισφραγίζει με τον πλέον επίσημο τρόπο την προτεραιότητα που δίνουμε ως κυβέρνηση στην προστασία του μοναδικού μας φυσικού περιβάλλοντος».

Σχεδιάζουμε, είπε ο υπουργός, έναν κλιματικό νόμο με συγκεκριμένες προβλέψεις και τομεακούς ενδιάμεσους και μεσοπρόθεσμους στόχους. Και προσβλέπουμε να έχουμε ευρεία διακομματική συναίνεση, προκειμένου όλοι μαζί να δρομολογήσουμε με στέρεα βήματα την πράσινη μετάβαση της χώρας μας σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία και σε μια αειφόρο και κοινωνικά δίκαιη και ισχυρή ανάπτυξη.

Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ευθύνεται για το 32% περίπου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, τόνισε ο υπουργός. Ακολουθούν οι μεταφορές με περίπου 20%. Ακολουθεί μετά η βιομηχανία με 16% και στη συνέχεια τα κτίρια, ο αγροτικός τομέας αρκετά πιο χαμηλά στο 5%.

13.000 αιτήσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά»

Αναφερόμενος ειδικότερα στις μεταφορές, υπενθύμισε πως ευθύνονται για το 20% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τονίζοντας ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα να αλλάξει η κουλτούρα και να καταλάβουμε ότι η ηλεκτροκίνηση παίζει σημαντικό ρόλο.

«Όταν ξεκινήσαμε», είπε ο κ. Σκρέκας, «είχαν πουληθεί μόλις 1.100 ηλεκτρικά οχήματα τα προηγούμενα 4 χρόνια. Και τους πρώτους 5 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου για την ηλεκτροκίνηση από τη δική μας Κυβέρνηση ταξινομήθηκαν πάνω από 2.500 ηλεκτρικά οχήματα. Σήμερα ένα στα δέκα οχήματα που ταξινομούνται, ένα στα δέκα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομούνται, είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα».

Υπάρχουν 13.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά». Η κοινωνία είναι έτοιμη, επισήμανε ο υπουργός. «Ήταν έτοιμη εδώ και καιρό, αλλά τώρα όμως δίνουμε αυτό το πλέγμα κινήτρων για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε να υλοποιήσουν το όραμα και το όνειρό τους. Και φυσικά να βοηθήσουν την προσπάθεια της χώρας να προστατεύσουμε το περιβάλλον».

Ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε ακόμα στην προωθούμενη διασύνδεση μεταξύ του Ισραήλ, της Κύπρου και της Ελλάδος για μεταφορά φυσικού αερίου. Και αυτός ο αγωγός, ο λεγόμενος αγωγός East Med θα είναι hydrogen-ready, δηλαδή θα μπορεί μέχρι 20% να μεταφέρει υδρογόνο.

Ημερίδα για τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο-Πλαίσιο στις 10 Ιουνίου

Εν τω μεταξύ, το Ινστιτούτο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου και το Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας (CompeteGR) ανακοίνωσαν τη διεξαγωγή διεθνούς ημερίδας με τίτλο «Ελλάδα: Ένας Νόμος-Πλαίσιο για το Κλίμα – Ετοιμάζοντας την Οικονομία και την Κοινωνία για την Αλλαγή» στις 10 Ιουνίου 2021 στην Αθήνα.

Σε συνέχεια της σημερινής συζήτησης στο Κοινοβούλιο σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων για το θέμα, οι διοργανωτές μέσω της ημερίδας θέλουν να ληφθούν υπόψιν όλες οι απόψεις των οικονομικών και κοινωνικών φορέων και οι καλύτερες πρακτικές από όλον τον κόσμο.

Προηγούμενο άρθροFord Power-Up, ασύρματη ανβάθμιση
Επόμενο άρθροΗ εβδομάδα διαφορετικότητας στο BMW Group Hellas