Στο ερευνητικό έργο IBIS οι Stellantis και Saft παρουσιάσαν μια πιο έξυπνη και αποτελεσματική μπαταρία για αυτοκίνητα και αποθήκευση ενέργειας.

Μετά από τέσσερα χρόνια σχεδίασης, διαμόρφωσης και προσομοίωσης, 25μελής ομάδα μηχανικών και ερευνητών από το CNRS (Γαλλικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας), την Stellantis και την Saft παρουσίασαν ένα καινοτόμο πρότυπο μπαταρίας αποθήκευσης ενέργειας, με ενσωματωμένο εναλλάκτη και φορτιστή. Η ενσωμάτωση εναλλάκτη και φορτιστή δημιουργεί αποδοτικότερη μπαταρία, που αυξάνει την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος, είναι πιο αξιόπιστη και λιγότερο δαπανηρή. Απελευθερώνει επίσης χώρο στο όχημα.

Το συλλογικό ερευνητικό έργο είναι γνωστό ως Intelligent Battery Integrated System (IBIS). Η συσκευή επίδειξης, η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2022, αποτελεί αντικείμενο πολυάριθμων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και διαφέρει σημαντικά από τα συστήματα μετατροπής ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα. Το έργο κατέστησε δυνατή την επικύρωση, τον έλεγχο και την λειτουργία πολλών νέων τεχνικών διεργασιών για αυτοκινητοβιομηχανίες ή αποθήκευση ενέργειας.

Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, το έργο IBIS θα επιφέρει πραγματική αλλαγή στον σχεδιασμό ηλεκτρικών κινητήρων.

Με το IBIS, οι ηλεκτρονικές πλακέτες του εναλλάκτη ισχύος και του φορτιστή τοποθετούνται όσο το δυνατόν πιο κοντά στις κυψέλες ιόντων λιθίου. Ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου επιτρέπει την παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος απευθείας από την μπαταρία.

Οι εταίροι του έργου IBIS επικεντρώνονται τώρα στην κατασκευή ενός πλήρως λειτουργικού πρότυπου οχήματος, που θα δοκιμαστεί στα εργαστήρια και τις πίστες δοκιμών της Stellantis και στον δρόμο. Η ομάδα του IBIS θα διαθέσει αυτήν την τεχνολογία στα οχήματα της Stellantis εντός αυτής της δεκαετίας.

«Η μετάβασή μας στην ηλεκτροκίνηση διακρίνεται για την καινοτομία και την ερευνητική αριστεία, με χρήση της πλέον πρόσφατης τεχνολογίας για την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών των πελατών μας EV, όπως αυτονομία, ευρυχωρία και προσιτή τιμή, με παράλληλη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και βελτίωση της απόδοσης», δήλωσε ο Ned Curic, Επικεφαλής Μηχανικής & Τεχνολογίας της Stellantis. «Αυτό το επαναστατικό σύστημα μπαταρίας μπορεί να ενισχύσει αποφασιστικά την δέσμευση της Stellantis για παροχή χρήσιμης, εύκολης και προηγμένης τεχνολογίας σε όλους».

Αναπτύσσοντας μια αποτελεσματική και οικονομικά ανταγωνιστική τεχνολογία, το έργο IBIS επιτρέπει μείωση του βάρους του οχήματος, του κόστος του συστήματος κίνησης EV και της κατασκευής οχημάτων και προσφέρει μεγάλη ποικιλία νέων συστημάτων.

Στον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας και της ενσωμάτωσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η Saft θα προσφέρει ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις (με το κλειδί στο χέρι) με βελτιωμένη διαθεσιμότητα μπαταριών, βελτιστοποιημένη χρήση εγκατεστημένης ενέργειας και μικρότερο αποτύπωμα. Η εγγενής αρχιτεκτονική της μπαταρίας IBIS θα απλοποιήσει την συντήρηση και την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και θα μειώσει το αποτύπωμά τους άνθρακα.

Ο συνδυασμός λύσεων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και σταθερής αποθήκευσης ενισχύει την ανταγωνιστικότητα.

«Η Saft πρωτοπορεί στην βιομηχανική καινοτομία μπαταριών για περισσότερα από 100 χρόνια. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές μας διεξάγουν μακρόπνοα ερευνητικά προγράμματα όπως το IBIS. Είμαστε ευτυχείς γι’ αυτήν την συνεργασία με άλλους αναγνωρισμένους εταίρους του τομέα, στο καινοτόμο έργο που θα φέρει επανάσταση στην ηλεκτρική κινητικότητα και την σταθερή αποθήκευση ενέργειας», δήλωσε ο Cedric Duclos, CEO της Saft.

Το έργο IBIS χρηματοδοτείται από το Μελλοντικό Επενδυτικό Σχέδιο, που διαχειρίζεται η ADEME (Οργανισμός Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Ενέργειας) και συντονίζεται από την Stellantis. Συγκεντρώνει τους βιομηχανικούς εταίρους Saft (TotalEnergies Group), E2CAD και Sherpa Engineering, καθώς και τα ερευνητικά εργαστήρια CNRS(1) (GeePs, SATIE, LEPMI) και Institut Lafayette.


(1) «Εργαστήριο Ηλεκτρολογικής και Ηλεκτρονικής Μηχανικής Παρισίων» (Geeps, CNRS/Centrale Supélec/SU/Université Paris-Saclay). «Εργαστήριο Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών και Ενεργειακών Τεχνολογιών» (Satie, CNRS/CNAM/CY/ENS Paris-Saclay/Université Paris-Saclay). «Εργαστήριο Ηλεκτροχημείας και Φυσικοχημείας Υλικών και Διεπαφών» (Lepmi, CNRS/UGA/Université Savoie Mont-Blanc).

Προηγούμενο άρθροΠρεμιέρες μοντέλων ΜΙΝΙ στο Goodwood
Επόμενο άρθροΤαξινομήσεις στην Ευρώπη τον Ιούνιο 2023