Η Stellantis εγκαινίασε στις 8 Σεπτεμβρίου το πρώτο της Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών, στο συγκρότημα Mirafiori στο Τορίνο της Ιταλίας.

Η επένδυση 40 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη αυτού του υπερσύγχρονου κέντρου ενισχύει τις δυνατότητες της εταιρείας να σχεδιάζει, να αναπτύσσει και να δοκιμάζει συστοιχίες μπαταριών, μονάδες, κυψέλες υψηλής τάσης και λογισμικό που θα τροφοδοτούν τα επερχόμενα οχήματα των μαρκών της Stellantis. Το κέντρο είναι το μεγαλύτερο στην Ιταλία και από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Περισσότεροι από 100 εργαζόμενοι στο Mirafiori Battery Technology Center, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι εκπαιδευμένοι από την Stellantis, θα εκτελούν και θα επιβλέπουν δοκιμές κλιματικής αντοχής, διάρκειας λειτουργίας, ανάπτυξη και βαθμονόμηση λογισμικού συστήματος διαχείρισης μπαταριών (BMS) και αποσυναρμολόγηση συστοιχιών μπαταριών για ανάλυση και συγκριτική αξιολόγηση.

Η Stellantis κατασκευάζει επίσης Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών στον Καναδά, στο Windsor του Οντάριο, στο πλαίσιο παγκόσμιου δικτύου ανάπτυξης και κατασκευής μπαταριών, που θα περιλαμβάνει έξι gigafactories.

“Βρισκόμαστε εν μέσω μιας ευκαιρίας που δίνεται μια φορά στη ζωή μας, να επαναπροσδιορίσουμε την κινητικότητα παρέχοντας έξυπνες και βιώσιμες λύσεις για τους πελάτες μας», δήλωσε ο Ned Curic, Διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis. «Το νέο μας Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών στο Mirafiori συγκεντρώνει τα εργαλεία και τους ταλαντούχους ανθρώπους που χρειαζόμαστε για να σχεδιάσουμε, να δοκιμάσουμε, να επαληθεύσουμε και να παράγουμε κορυφαία προϊόντα που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας και θα επιταχύνουν την παροχή κορυφαίων ηλεκτρικών οχημάτων σε πελάτες σε όλο τον κόσμο”.

Το Mirafiori Battery Technology Center καλύπτει 8.000 τετραγωνικά μέτρα, κατανεμημένα σε τρία επίπεδα. Η καρδιά του κέντρου είναι 32 θάλαμοι κλιματικών δοκιμών – 24 θάλαμοι για δοκιμές συστοιχιών μπαταριών και οκτώ θάλαμοι για δοκιμές κυψελών.

Το κλίμα στους 24 θαλάμους του δωματίου μπορεί να ελεγχθεί για υγρασία και θερμοκρασία, με εύρος από -40 έως 60 βαθμούς Κελσίου (-40 έως 140 βαθμούς Φαρενάιτ) και μέγιστη αλλαγή 20 βαθμών ανά λεπτό. Το κέντρο μπορεί να δοκιμάσει έως και 47 πακέτα μπαταριών παράλληλα.

Σχεδιασμένο για μελλοντική ανάπτυξη, το σύστημα ισχύος του τεχνολογικού κέντρου μπορεί να διαχειριστεί έως και 1,2 kilovolt (kV) και 2,2 megawatt (MW) ανά δοκιμή κυψέλης.

Οι οκτώ θάλαμοι κυψελών είναι ικανοί να ελέγχουν 96 κυψέλες παράλληλα. Αυτό το μέρος του τεχνολογικού κέντρου θα αφιερωθεί κυρίως στον έλεγχο της καινοτόμου χημείας των μπαταριών και του χαρακτηρισμού της συμπεριφοράς των κυψελών για μελλοντική ανάπτυξη.

Ως μέρος του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030, η Stellantis ανακοίνωσε σχέδια για την επίτευξη ενός συνδυασμού πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων BEV 100% στην Ευρώπη και μείγματος πωλήσεων 50% επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών BEV στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2030. Για την επίτευξη αυτών των στόχων πωλήσεων, η εταιρεία δηλώνει πως θα εξασφαλίσει περίπου 400 GWh ισχύ μπαταριών, η οποία θα υποστηρίζεται από έξι εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

Προηγούμενο άρθροΠαγκόσμια πρεμιέρα της Lotus Emeya
Επόμενο άρθροVolkswagen – Pon: κοινοπραξία leasing ποδηλάτων