Η Stellantis ανακοίνωσε συνολική επένδυση 155 εκατ. δολαρίων σε τρία εργοστάσια του Kokomo της Indiana, για παραγωγή νέων μονάδων ηλεκτροκινητήρων (EDM) των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής και επίτευξη του στόχου πωλήσεων 50% ηλεκτρικών μπαταρίας στις ΗΠΑ έως το 2030.
Με περισσότερα από 25 νέα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) να έχουν προγραμματιστεί για τις ΗΠΑ έως το 2030, οι ηλεκτροκινητήρες του Kokomo θα εξοπλίσουν οχήματα των πλατφορμών STLA Large και STLA Frame. Παρέχοντας ολοκληρωμένη λύση για ηλεκτρικά οχήματα, οι EDM αποτελούνται από τρία κύρια παρελκόμενα – τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά συστήματα και το κιβώτιο ταχυτήτων – που συνδυάζονται σε ενιαία μονάδα με βελτιωμένη απόδοση και αυτονομία, σε ανταγωνιστικό κόστος. Η βελτιστοποιημένη απόδοση του νέου EDM θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτονομίας έως και 800 χλμ.
«Συνεχίζουμε την επιτυχή μετάβασή μας σε ένα μέλλον απανθρακοποιημένων δραστηριοτήτων στην Ευρώπη και θέτουμε τις ίδιες προοπτικές για την αγορά της Βόρειας Αμερικής», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα του EDM με τις νέες μας πλατφόρμες BEV και τις καινοτόμες τεχνολογίες μπαταριών, θα προσφέρουμε στους πελάτες ποικιλία ηλεκτρικών οχημάτων με απαράμιλλες επιδόσεις και αυτονομία σε οικονομικότερες τιμές. Και με τις κατασκευαστικές μας ικανότητες και τεχνογνωσία, θα το πράξουμε με μεγαλύτερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα».
Οι επενδύσεις θα γίνουν στα εργοστάσια Indiana Transmission, Kokomo Transmission και Kokomo Casting. Το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων θα χυτευθεί στο Kokomo Casting και θα υποστεί μηχανική επεξεργασία στο Kokomo Transmission. Η κατεργασία των γραναζιών και η τελική συναρμολόγηση θα γίνουν στο Indiana Transmission. Η παραγωγή προβλέπεται να ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2024, μετά τον εκσυγχρονισμό.
Με την επένδυση θα διατηρηθούν περισσότερες από 265 θέσεις εργασίας και στα τρία εργοστάσια.
«Με περισσότερους από 7.000 υπαλλήλους στην Indiana, αυτές οι επενδύσεις θα αξιοποιήσουν τις βασικές κατασκευαστικές ικανότητες του τοπικού εργατικού δυναμικού στους τομείς της χύτευσης, της μηχανικής κατεργασίας και της συναρμολόγησης, οι οποίες θα χρειαστούν ακόμα και με την μετάβαση της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Mark Stewart, COO της Stellantis Βόρειας Αμερικής. «Η πόλη του Kokomo και η πολιτεία της Indiana αποτελούν σπουδαίους εταίρους εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή η κοινότητα θα συνεχίσει να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στις προσπάθειές μας παροχής ασφαλών, καθαρών και οικονομικών λύσεων μετακίνησης στους πελάτες μας για πολύ καιρό».
Από το 2020, η Stellantis έχει επενδύσει σχεδόν 3,3 δισ. δολάρια στην Indiana για υποστήριξη της μετάβασής της στην ηλεκτροκίνηση. Περιλαμβάνονται οι πρόσφατες ανακοινώσεις ύψους 643 εκατομμυρίων δολαρίων, για παραγωγή νέου συμβατικού κινητήρα και PHEV, κιβωτίου οκτώ ταχυτήτων επόμενης γενιάς και κοινοπραξίας gigafactory με την Samsung SDI.
Συνολικά, αυτές οι επενδύσεις υποστηρίζουν την φιλοδοξία απανθρακοποίησης της Stellantis έως το 2038, όπως ορίζει το στρατηγικό της σχέδιο Dare Forward 2030.
Η Stellantis στην Indiana
Η Stellantis λειτουργεί σήμερα πέντε εργοστάσια συστημάτων κίνησης στην Indiana – τρία εργοστάσια κιβωτίων ταχυτήτων, ένα εργοστάσιο χύτευσης και ένα εργοστάσιο κινητήρων. Το χαρτοφυλάκιο των κιβωτίων ταχυτήτων περιλαμβάνει κιβώτια έξι, οκτώ και εννέα ταχυτήτων, καθώς και το κιβώτιο ταχυτήτων SiEVT του plug-in υβριδικού ηλεκτρικού μίνιβαν Chrysler Pacifica, που κατασκευάζεται στο Windsor Assembly Plant, στο Οντάριο του Καναδά. Το εργοστάσιο χύτευσης παράγει εξαρτήματα αλουμινίου για παρελκόμενα αυτοκινήτων, κιβώτια ταχυτήτων και διαφορικών, καθώς και κορμούς κινητήρων. Το εργοστάσιο κινητήρων κατασκευάζει τον GMET4 – τον τετρακύλινδρο εν σειρά υπερσυμπιεζόμενο Global Medium Engine των 2,0 λίτρων της εταιρείας.