Για πρώτη φορά, οι πελάτες της Mercedes-Benz μπορούν να παρέχουν πρόσβαση στα δεδομένα του αυτοκινήτου τους σε τρίτους εξουσιοδοτημένους παρόχους και να απολαμβάνουν διάγνωσης εξ αποστάσεως.

Το αυτοκίνητο του αύριο θα γίνεται όλο και περισσότερο ένας ψηφιακός σύντροφος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει όχι μόνο να είναι καλοτάξιδο και αξιόπιστο, αλλά και να διασφαλίζει τα δεδομένα του. Η Daimler AG προσφέρει ήδη διάφορες ψηφιακές υπηρεσίες για το δικτυωμένο όχημα. Το concept του Extended Vehicle στη Daimler AG βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Υποστήριξη διάγνωσης εξ αποστάσεως, δεδομένα Mercedes-Benz και δεδομένα μέσω ανεξάρτητου server.

Υποστήριξη διάγνωσης εξ αποστάσεως: λειτουργίες απομακρυσμένης διάγνωσης για εξουσιοδοτημένα τρίτα μέρη

Από τον Δεκέμβριο του 2018, κατόπιν αιτήματος του πελάτη, η πρόσβαση σε fault codes του οχήματος είναι διαθέσιμη σε ανεξάρτητους παρόχους, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς έγκρισης τύπου.

Στην περίπτωση αυτή, η Daimler θα θέσει στη διάθεση όλων των ανεξάρτητων παρόχων όλους τους fault codes των εγκατεστημένων μονάδων ελέγχου για την υποστήριξη διάγνωσης εξ αποστάσεως (RDS). Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προσφέρουν μια απομακρυσμένη διάγνωση για δικτυωμένα οχήματα Mercedes-Benz.

Η συγκατάθεση του πελάτη για την πρόσβαση σε συγκεκριμένα δεδομένα ανεξάρτητου προμηθευτή είναι υποχρεωτική και παρέχεται μέσω των αντίστοιχων portals, δηλ. Mercedes me για ψηφιακές υπηρεσίες επιβατικών αυτοκινήτων ή Mercedes Pro για ψηφιακές υπηρεσίες van. Μεταφέρονται μόνον τα δεδομένα που είναι απαραίτητα για την απομακρυσμένη διάγνωση και διατίθενται κατόπιν ρητής επιθυμίας του πελάτη.

Οι πελάτες της Mercedes-Benz μπορούν να αποσύρουν την συγκατάθεσή τους για μετάδοση δεδομένων ανά πάσα στιγμή στα αντίστοιχα portals. Συνεπώς, οι πελάτες γνωρίζουν πάντα διαφάνεια ποιος είναι ο ανεξάρτητος πάροχος που έχει συγκατάθεση για πρόσβαση σε συγκεκριμένα δεδομένα του οχήματος και μπορούν να αλλάξουν γνώμη ανά πάσα στιγμή.

Τα δεδομένα της Mercedes-Benz διατίθενται σταδιακά μέσω τυποποιημένου interface. Στο πρώτο στάδιο, οι χρήστες λαμβάνουν στοιχεία από την Daimler για τις ακόλουθες χρήσεις, υπό την προϋπόθεση ότι οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν δώσει στη Daimler τη συγκατάθεσή τους:

  • Ασφάλιση βάσει διαδρομών (Pay-as-you-drive): Το πακέτο δεδομένων περιλαμβάνει την τρέχουσα ένδειξη χιλιομετρητή των δικτυωμένων αυτοκινήτων Mercedes-Benz.
  • Κατάσταση καυσίμου: Το πακέτο δεδομένων παρέχει πληροφορίες σχετικά με την στάθμη καυσίμου και την υπολειπόμενη αυτονομία του οχήματος.
  • Κατάσταση οχήματος: Το πακέτο δεδομένων περιέχει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των ανοιχτών (ή μη) θυρών, των ανοικτών παραθύρων ή της συρόμενης ηλιοροφής.
  • Κατάσταση κλειδώματος οχήματος: Το πακέτο δεδομένων παρέχει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση κλειδώματος του οχήματος (κλειδωμένο / ξεκλείδωτο) και την τρέχουσα κατεύθυνσή του μέσω λειτουργίας πυξίδας.
  • Ηλεκτρικό όχημα: Αυτό το πακέτο δεδομένων προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα και περιλαμβάνει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του οχήματος.

Ανεξάρτητος διακομιστής ως επί πλέον πηγή δεδομένων

Επιπλέον, οι παραπάνω πέντε περιπτώσεις χρήσης είναι επίσης διαθέσιμες μέσω των λεγόμενων “neutral servers” από τον Δεκέμβριο του 2018. Με αυτή την επί πλέον πηγή δεδομένων, η Daimler είναι ο πρώτος κατασκευαστής που εφαρμόζει πλήρως το concept του Extended Vehicle and Neutral Server κατόπιν της συμφωνίας μεταξύ της VDA (Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας) και της ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου). Στόχος της συμφωνίας αυτής είναι να επιτραπεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ανεξάρτητων παρόχων και των κατασκευαστών οχημάτων.

Προηγούμενο άρθροΗ Volvo Cars ξεπέρασε το ορόσημο των 600.000 πωλήσεων
Επόμενο άρθροΗ LG συνεργάζεται με τη Microsoft στον τομέα της αυτοκίνησης