Πόσο CO2 μπορούν πραγματικά να εξοικονομήσουν τα EV (ηλεκτρικά αυτοκίνητα) σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης;
Για να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, η Transport & Environment (T&E) ανέπτυξε ένα εργαλείο που συγκεντρώνει όλα τα πλέον πρόσφατα δεδομένα σχετικά με τις εκπομπές CO2 που σχετίζονται με τη χρήση ενός ηλεκτρικού, ντίζελ ή βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
Λήφθηκαν υπόψη όλα τα πιθανά κριτήρια, όπως η εκπεμπόμενη ποσότητα CO2 κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή την κατανάλωση καυσίμου, καθώς και τις εκπομπές άνθρακα κατά την εξόρυξη πόρων για μπαταρίες ή την κατασκευή ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας.
Διαπιστώθηκε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη εκπέμπουν, κατά μέσο όρο, σχεδόν τρεις φορές λιγότερο CO2 από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα βενζίνης / ντίζελ.
Στη χειρότερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας που παράγεται στην Κίνα και κυκλοφορεί στην Πολωνία εξακολουθεί να εκπέμπει 22% λιγότερο CO2 από ένα ντίζελ και 28% λιγότερο από ένα βενζίνης. Και στην καλύτερη περίπτωση, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας που παράγεται στη Σουηδία και κυκλοφορεί στη Σουηδία μπορεί να εκπέμπει 80% λιγότερο CO2 από ένα ντίζελ και 81% λιγότερο από ένα βενζίνης.
Διαπιστώθηκε επίσης πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά τέσσερις φορές έως το 2030, χάρη σε ένα δίκτυο της ΕΕ που βασίζεται όλο και περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο Lucien Mathieu, Αναλυτής Μεταφορών και Ηλεκτρικής Κινητικότητας της Transport & Environment, δήλωσε: “Αυτό το εργαλείο βάζει τέλος στον μύθο πως η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη μπορεί να είναι χειρότερη για το κλίμα από εκείνη ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου ντίζελ ή βενζίνης. Απλώς δεν αληθεύει. – Τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ εκπέμπουν κατά μέσο όρο τρεις φορές λιγότερο CO2. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά τέσσερις φορές έως το 2030 χάρη στο δίκτυο της ΕΕ που βασίζεται όλο και περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εάν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιθυμούν πραγματικά να περικόψουν τις εκπομπές άνθρακα κατά την ανάκαμψη από την κρίση, θα πρέπει να επιταχύνουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα”.
Αυτό το εργαλείο θα αναβαθμίζεται συνεχώς με νέα διαθέσιμα δεδομένα.