Vattenfall

Αφού εξηλέκτρισε σχεδόν τα δύο τρίτα των εταιρικών οχημάτων της τα τελευταία τρία χρόνια, η σουηδική εταιρεία Vattenfall εισάγει υποχρεωτικά μέτρα πλήρους ηλεκτροκίνησης έως το 2030 για το σύνολο των 4.600 οχημάτων του στόλου της.

Από το 2017, όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα που παραγγέλθηκαν από τους δικαιούχους της Vattenfall έπρεπε να είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), είτε ηλεκτρικά plug-in (PHEV). Αυτό το μέτρο βοήθησε στην ηλεκτροκίνηση των δύο τρίτων σχεδόν του στόλου των δικαιούχων στελεχών.

“Στόχος μας είναι μια κοινωνία χωρίς ορυκτά καύσιμα”, λέει ο Tomas Björnsson, επικεφαλής της ηλεκτρικής κινητικότητας της Vattenfall. “Στους πελάτες μας, προσφέρουμε μια πλήρη σειρά λύσεων EV, από φόρτιση κατ΄οίκον, στην εργασία και στην επιχείρηση, έως πρόσβαση σε ένα διεθνές δημόσιο δίκτυο σημείων φόρτισης. Για να γίνει αυτό πράξη, πρέπει να εξηλεκτρίσουμε και τον δικό μας στόλο”.

Μόνο BEV

Τώρα, η σουηδική πολυεθνική θέλει να επιταχύνει τη διαδικασία. Από τις αρχές του 2021, οι εργαζόμενοι που δικαιούνται διευθυντικού αυτοκινήτου – μια υποκατηγορία εταιρικών αυτοκινήτων – θα επιτρέπεται να παραγγείλουν μόνον ένα μοντέλο BEV.

Ο ίδιος κανόνας θα ισχύει για τον στόλο επαγγελματικών αυτοκινήτων, ο οποίος επί του παρόντος διαθέτει μόνον 25% BEV ή PHEV. Από το επόμενο έτος, τα νέα επαγγελματικά αυτοκίνητα, τα οποία χρησιμοποιούνται από το προσωπικό πωλήσεων ή σέρβις, θα μπορούν να είναι μόνο BEV – με μία εξαίρεση: την περίπτωση κατά την οποία ένα BEV θα προκαλούσε “σημαντική ζημιά” στην επιχείρηση.

Για παράδειγμα, εάν σε περίπτωση επισκευών έκτακτης ανάγκης ή μεγάλων ημερήσιων διαδρομών ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα αποτελούσε καλύτερη λύση από ένα BEV (πιο αργός ανεφοδιασμός και περιορισμένη εμβέλεια).

Ηλεκτρικά βαν

Ωστόσο, το τμήμα LCV του επαγγελματικού στόλου της Vattenfall, με 2.600 οχήματα, αντιμετωπίζει τον μεγαλύτερο φόρτο εργασίας, με μόλις το 2% των βαν να έχουν εξηλεκτριστεί μέχρι στιγμής. Aυτό, βέβαια, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην περιορισμένη διαθεσιμότητα ηλεκτρικών βαν στην αγορά.

“Ωστόσο, αυτό έχει αλλάξει πρόσφατα και ελπίζουμε να επιταχύνουμε σύντομα την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων μας αυτής της κατηγορίας”, δήλωσε ο Pieter Dumas, διευθυντής προγράμματος ηλεκτροκίνησης του στόλου της Vattenfall.

Για να επιταχύνει την πλήρη ηλεκτροκίνησή της, η Vattenfall έχει εγκαταστήσει 865 σημεία φόρτισης EV στα γραφεία της, κυρίως στη Σουηδία, τη Γερμανία και την Ολλανδία. Η Vattenfall διαχειρίζεται επίσης περισσότερα από 16.000 σημεία φόρτισης σε αυτές τις τρεις χώρες και τη Νορβηγία και προσφέρει πρόσβαση σε ένα διεθνές δίκτυο δημόσιων σημείων φόρτισης.

Προηγούμενο άρθροGruau: Tήρηση της κοινωνικής αποστασιοποίησης στα LCV
Επόμενο άρθροΠόσο CO2 μπορούν πραγματικά να εξοικονομήσουν τα EV