Οι εξαιρετικά αυστηροί νέοι στόχοι εκπομπών επιδρούν και στους στόλους. Οι κανονισμοί για τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη σημαίνουν πως οι κατάλογοι επιλογής των εταιρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αλλάξουν δραστικά εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να αποφύγουν πρόστιμα ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ.

Με τα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα 27 κράτη μέλη της, από το 2021 οι μέσες εκπομπές των πωλήσεων ενός κατασκευαστή της περιοχής πρέπει να είναι στα 95 γρ. / χλμ. CO2 ή χαμηλότερες.

Αυτό σημαίνει πως τα 95 γρ. / χλμ. ισοδυναμούν σε περίπου 4,1 λίτρα / 100 χλμ. για βενζίνη και 3,5 λίτρα / 100 χλμ για ντίζελ.

Πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Για κάθε 1 γρ. / χλμ, CO2 πάνω από το όριο των 95 γρ. / χλμ. θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ, πολλαπλασιαζόμενο με τον όγκο των ταξινομήσεων αυτοκινήτων του προηγούμενου έτους.

Η Autovista υπολόγισε πως αυτοί οι αυστηροί στόχοι εκπομπών θα κοστίζουν στους 10 μεγαλύτερους ομίλους κατασκευαστών αυτοκινήτων της Ευρώπης σχεδόν 17,1 δισ. ευρώ το 2021, με τον όμιλο Volkswagen (VW) να πλήττεται περισσότερο και την Toyota λιγότερο από όλους.

Αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών από το 2025

Τα κατώτατα όρια εκπομπών CO2 θα αυστηροποιηθούν περαιτέρω το 2025, όταν η ΕΕ θα απαιτήσει μείωση κατά 15% στα επίπεδα των αυτοκινητοβιομηχανιών του 2021 και, στη συνέχεια, το 2030, οπότε η ΕΕ σκοπεύει να μειώσει το CO2 κατά 37,5% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021.

Η κλίμακα των προστίμων έχει επιταχύνει τις προσπάθειες των κατασκευαστών να παρουσιάσουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.

Οι εκπομπές CO2 αυξάνονται

Ωστόσο, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, αυξάνονται στην πραγματικότητα λόγω δύο παραγόντων. Πρώτον, οι καταναλωτές αποφεύγουν τους κινητήρες ντίζελ και προτιμούν βενζίνης υψηλότερων εκπομπών – το 2019, το 58,9% των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν βενζινοκίνητα, έναντι 56,6% το 2018, ενώ οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 30,5% . Και δεύτερον, οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων προτιμούν τα SUV, τα οποία είναι βαρύτερα και ως εκ τούτου έχουν υψηλότερες εκπομπές CO2.

Αύξηση σε ηλεκτρικά οχήματα και απαγορεύσεις για εσωτερικής καύσης

Τα ηλεκτρικά οχήματα, είτε πρόκειται για μπαταρίας, είτε για υβριδικά plug-in ή απλά υβριδικά, αντιπροσώπευαν μόλις το 3,0% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ πέρυσι, ενώ πολλοί στόλοι ανέφεραν δυσκολίες στην προμήθεια επαρκούς αριθμού αυτοκινήτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.

Εντούτοις, η Transport & Environment, η ομάδα προάσπισης των καθαρών μεταφορών, αναφέρει πως ο αριθμός των ηλεκτρικών μοντέλων που διατίθενται στην Ευρώπη θα υπερτριπλασιαστεί μέχρι τα τέλη του 2021, με 214 αυτοκίνητα από τα 60 στα τέλη του 2018, με προοπτικές πλουσιότερης επιλογής για τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων.

Με τους στόλους να αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων σε ορισμένες αγορές της ΕΕ και 21 κράτη μέλη της να επιβάλλουν φόρους αυτοκινήτου με βάση το CO2, θα αυξηθεί η πίεση εκ μέρους της ΕΕ και των αυτοκινητοβιομηχανιών προς τις επιχειρήσεις να προσθέσουν αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών στις λίστες επιλογών τους.

Εκτός από τους νέους στόχους για το CO2, αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει σχέδια για απαγόρευση πετρελαιοκίνητων οχημάτων ή ακόμα και όλων των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης τα επόμενα χρόνια.

 

 

Προηγούμενο άρθροΝέο Mercedes-Benz Vito και eVito Tourer
Επόμενο άρθροΣειρά Airco από τη Wynn’s για κλιματιστικά αυτοκινήτων