Η Stellantis συμφώνησε να πληρώσει 4,2 εκατομμύρια δολάρια ως πρόστιμο για υπερβολικές εκπομπές, στην Πολιτεία της Καλιφόρνια.
Το California Air Resources Board (CARB) δήλωσε στις 23 Δεκεμβρίου ότι τα οχήματα που καλύπτονται από τον διακανονισμό για παραβιάσεις των κανονισμών ως προς την ποιότητα του αέρα περιλαμβάνουν τα οχήματα Ram ProMaster 1500, 2500 και 3500 από το 2014 έως το 2016 που εξοπλίζονταν με κινητήρες ντίζελ 3,0 λίτρων.
Οι υπηρεσίες της πολιτείας ανέφεραν ότι τα οχήματα διέθεταν μια μη εγκεκριμένη συσκευή που παρέκαμπτε τον έλεγχο των εκπομπών και είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν 55 τόνους περίσσειας οξειδίων του αζώτου να απελευθερωθούν στον αέρα. Η Stellantis το 2022 κατέβαλε 5,6 εκατ. δολάρια στην Καλιφόρνια για παρόμοιους ισχυρισμούς που αφορούσαν οχήματα με φυσικό αέριο.
Ο Όμιλος δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο. Συμφώνησε, πάντως, ως μέρος του σχετικού διακανονισμού να ανακαλέσει τα οχήματα και να τροποποιήσει το σύστημα ελέγχου εκπομπών, ώστε να συμμορφώνεται με τους κρατικούς κανονισμούς.
Ο διακανονισμός περιλαμβάνει αστική ποινή άνω των 2 εκατ. δολαρίων που θα διατεθεί στο Ταμείο Ελέγχου της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης της πολιτείας και 2,1 εκατ. δολαρίων που θα χρηματοδοτήσει ένα έργο για την παροχή κινήτρων στα φορτηγά πλοία να επιβραδύνουν την ταχύτητα τους σε ορισμένες περιοχές κατά την περίοδο αιχμής της κυκλοφορίας των φαλαινών στον Ειρηνικό και της αύξησης της τρύπας του όζοντος.
Σε μια ξεχωριστή ομοσπονδιακή έρευνα εκπομπών, η Stellantis τον Ιούνιο του 2022 ομολόγησε ενοχή για «εγκληματική συνωμοσία» και συμφώνησε να πληρώσει περίπου 300 εκατ. δολάρια για αποδεδειγμένη απάτη γύρω από τις εκπομπές ντίζελ του υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Το 2019, η Καλιφόρνια είχε συμβιβαστεί με την FCA σχετικά με τους ισχυρισμούς ότι χρησιμοποίησε λογισμικό συσκευών παραποίησης στις δοκιμές εκπομπών σε περισσότερα από 100.000 οχήματα ντίζελ σε εθνικό επίπεδο. Η Καλιφόρνια έλαβε περισσότερα από 78 εκατομμύρια δολάρια από τα συνολικά 500 εκατομμύρια δολάρια που επιδικάστηκαν στην εταιρεία.