Το Euro NCAP κυκλοφόρησε τις τελευταίες βαθμολογίες ασφαλείας για τρία νέα αυτοκίνητα και μία νέα έκδοση: ENYAQ iV, ID.4, Sandero Stepway και Logan.

Το Škoda ENYAQ iV και το Volkswagen ID.4 διακρίνονται με την κορυφαία βαθμολογία πέντε αστέρων. Το Dacia Sandero Stepway έχει βαθμολογία δύο αστέρων και αυτό ισχύει και για την έκδοση σαλούν του οχήματος, το Logan. Το plug-in υβριδικό παράγωγο του Cupra Formentor που βαθμολογήθηκε τον περασμένο μήνα, προστίθεται επίσης στη λίστα των εκδόσεων που καλύπτονται από την βαθμολογία πέντε αστέρων του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

Το ENYAQ iV είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Škoda και χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα MEB – την αρθρωτή πλατφόρμα του VW Group για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας – που χρησιμοποιείται για το νέο Volkswagen ID.4 και το ID.3 που δοκιμάστηκαν από το Euro NCAP πέρυσι. Τόσο το ENYAQ iV όσο και το ID.4 αποδίδουν εντυπωσιακά και διαφοροποιούνται σε λίγα μόνο σημεία στους διάφορους τομείς αξιολόγησης. Με στιβαρή κατασκευή για την προστασία των επιβατών, την μπαταρία υψηλής τάσης και τους αερόσακους (μετωπικοί, κουρτίνες και κεντρικοί) ως στάνταρ, και τα δύο αυτοκίνητα επιτυγχάνουν βαθμολογία άνω του 90% στην προστασία ενηλίκων επιβατών.

Σε σύγκριση με το μικρότερο ID.3, το ID.4 και το ENYAQ iV είναι πιο ελκυστικά για οικογένειες που θέλουν περισσότερο χώρο και οι δυνητικοί ιδιοκτήτες μπορούν να είναι ήσυχοι με το υψηλό επίπεδο προστασίας των παιδιών, καθώς και των ευάλωτων χρηστών του δρόμου και την υποβοήθηση ασφαλείας. Η VW διαθέτει επίσης το Local Hazard Warning ως βασικό εξοπλισμό στο ID.4, αλλά το σύστημα αυτό δεν είναι ακόμη διαθέσιμο στο ENYAQ iV.

Αντίθετα, τα Dacia Sandero Stepway και Logan παραμένουν πιστά στο επίπεδο μάρκας «χαμηλού προϋπολογισμού» στις προδιαγραφές ασφαλείας. Το βασικό σύστημα μόνο για ραντάρ αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης αντιδρά μόνο σε άλλα οχήματα – σύντομα θα είναι νομική απαίτηση – αλλά δεν έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την σύγκρουση με πεζούς ή ποδηλάτες και δεν υπάρχει υποστήριξη διατήρησης λωρίδας. Ωστόσο, η προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης είναι ικανοποιητική, με απόδοση που θα βαθμολογούσε το αυτοκίνητο με τέσσερα αστέρια αν δεν υπήρχαν άλλες αδυναμίες.

«Η ασφάλεια έχει προχωρήσει», δήλωσε ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, «και τα μεγαλύτερα βήματα προς τα εμπρός γίνονται τώρα με τη χρήση υψηλής τεχνολογίας για την αποφυγή ατυχημάτων. Είναι σαφές ότι η Dacia βρήκε την αγορά τηςς και παραμένει σε αυτή, αλλά η βαθμολογία δύο αστέρων δείχνει μικρές φιλοδοξίες, ακόμη και για ένα προϊόν χαμηλού κόστους. Η απόφασή τους να μη προσφέρουν κάμερα είναι ξεκάθαρα εκτός αγοράς και απογοητευτική καθώς η Dacia γνωρίζει ότι τα αυτοκίνητά της θα πρέπει σύντομα να συμμορφωθούν με τον νέο Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας. Η Skoda και η VW, από την άλλη πλευρά, δείχνουν τι μπορεί να επιτευχθεί και το Euro NCAP τους επικροτεί για την προσφορά υψηλότερου επιπέδου ασφάλειας στους πελάτες τους. ”

Έγιναν πρόσθετες δοκιμές στο Cupra Formentor e-HYBRID που δείχνουν ότι αποδίδει στο ίδιο επίπεδο πέντε αστέρων με τις άλλες εκδόσεις κινήρων, που δοκιμάστηκαν νωρίτερα φέτος.

 

Προηγούμενο άρθροΗ Hyundai Motor συνεργάζεται με την Uber
Επόμενο άρθροH Lynk & Co επέλεξε την ALD Automotive στην Ευρώπη