Οι ταξινομήσεις των επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν συνολικά στις ευρωπαϊκές χώρες κατά 3,2% το 2018 ωστόσο τον Δεκέμβριο παρουσίασαν 4,0% μείωση.
Τον Δεκέμβριο του 2018, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 4,0% σε σύγκριση με τον τελευταίο μήνα του 2017. Η ζήτηση μειώθηκε σε όλα τα επαγγελματικά οχήματα, ενώ τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση. Η Ισπανία (+ 6,7%) και η Γαλλία (+ 1,9%) σημείωσαν αύξηση, ενώ οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν στην Ιταλία (-12,1%), το Ηνωμένο Βασίλειο (-9,5%) και τη Γερμανία (-4,4%). Στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση κατά 9,9%
Συνολικά, το 2018, η ζήτηση για εμπορικά οχήματα της ΕΕ αυξήθηκε κατά 3,2% σε σύγκριση με το 2017, σημειώνοντας το έκτο συνεχές έτος ανάπτυξης. Περίπου 2,5 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα καταγράφηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας τον υψηλότερο όγκο που σημειώθηκε από το 2007. Η ζήτηση μειώθηκε στην Ιταλία (-4,1%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (-1,9%), αλλά στην Ισπανία (+ 6,5% + 4,9%) και οι αγορές της Γερμανίας (+ 4,6%) και της Ελλάδας ( + 3,5%) πήγαν πολύ καλά το 2018.
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t
Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις LCV ήταν 2,4% χαμηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Μεταξύ των κύριων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+ 9,9%) σημείωσε την υψηλότερη αύξηση, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+ 2,9%). Στην Ελλάδα καταγράφηκε αύξηση 9,4%. Ταυτόχρονα, η ζήτηση για νέα LCV επιβραδύνθηκε στην Ιταλία (-11,5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (-8,8%) και τη Γερμανία (-3,2%).
Το 2018, οι νέες ταξινομήσεις LCV ξεπέρασαν το όριο των δύο εκατομμυρίων για πρώτη φορά από το 2007, σημειώνοντας αύξηση 3,1% σε σύγκριση με το 2017. Η Ισπανία (+ 7,8%), Γερμανία (+ 5,4%) και Γαλλία (+ 4,6%), Ελλάδα (+4,2% – με 6.905 οχήματα συνολικά) , ενώ η ζήτηση ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο (-1,3%) όσο και στην Ιταλία (-6,0%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω
Τον Δεκέμβριο του 2018 τα αποτελέσματα του τομέα των βαρέων φορτηγών ήταν σημαντικά χαμηλότερα (-12,8%) από τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 1,5%), όλες οι μεγάλες αγορές αντιμετώπισαν μειώσεις, με την Ισπανία (-24,3%), την Ιταλία -22,8%) τη Γερμανία (-12,2%) και την Ελλάδα (-27,3%) να καταγράφουν διψήφια πτώση.
Το 2018 ήταν θετικό έτος για τις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών, παρά την επιβράδυνση που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο. Συνολικά, 305.811 νέα οχήματα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ κατά τη διάρκεια του έτους ή κατά 3,1% περισσότερα από το 2017. Το περασμένο έτος η Βρετανία (-5,4%) και η Ισπανία (-4,2%) σημείωσαν υποχώρηση της ζήτησης βαρέων φορτηγών. Αλλά η Γαλλία (+9,1%), η Ιταλία (+ 5,0%) και η Γερμανία (+ 3,1%) συνεισέφεραν θετικά στην πλήρη ανάπτυξη του τομέα στην ΕΕ. Η χώρα μας παρουσίασε σημαντική πτώση στον τομέα αυτό (-21,6%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t
Τον Δεκέμβριο του 2018, η ζήτηση νέων MHCV στην ΕΕ μειώθηκε κατά 11,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο. Μεταξύ των πέντε μεγάλων αγορών, η Γαλλία ήταν η μόνη που παρουσίασε ελαφρά άνοδο (+ 1,0%). Αντίθετα, η Ιταλία (-18,1%), η Ισπανία (-17,7%), το Ηνωμένο Βασίλειο (-11,5%) και η Γερμανία (-9,9%) σημείωσαν έντονες μειώσεις. Στην Ελλάδα η ζήτηση κατακρημνίστηκε στο -52,6%.
Πέρυσι, οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2017. Τα αποτελέσματα του έτους ήταν ποικίλα μεταξύ των πέντε βασικών αγορών της ΕΕ. Η Γαλλία (+ 8,1%), η Ιταλία (+ 5,1%) και η Γερμανία (+ 2,9%) σημείωσαν θετικά αποτελέσματα το 2018, αλλά η ζήτηση MHCV μειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο (-4,0%) και στην Ισπανία (-2,0%). Το ίδιο και στην Ελλάδα με -21,1%.
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t
Τα αποτελέσματα του Δεκεμβρίου παρουσίασαν σημαντική πτώση (-13,4%) στις ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-46,2%), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (-27,5%) και την Ισπανία (-16,7%). Αντίθετα, η ζήτηση για λεωφορεία αυξήθηκε στη Γερμανία (+ 5,4%) και στην Ιταλία (+ 5,0%) κατά τον τελευταίο μήνα του 2018. Στην Ελλάδα η ζήτηση υπερδιπλασιάστηκε με +147,4%.
Συνολικά το 2018 ταξινομήθηκαν 41.992 λεωφορεία και πούλμαν σε όλη την ΕΕ, αυξημένα κατά 1,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η ανάπτυξη προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης (+ 18,6%), δίνοντας στο σύνολο των αποτελεσμάτων της ΕΕ μια σημαντική ώθηση. Από την άλλη πλευρά, όλες οι μεγάλες δυτικοευρωπαϊκές αγορές συρρικνώθηκαν το 2018 – με εξαίρεση την Ιταλία, η οποία σημείωσε έντονη ανάπτυξη (+ 36,7%) και την Ελλάδα (+38,4%).