Το 2019 είναι το έτος διάσωσης ή καταστροφής για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη; Τίποτα δεν είναι βέβαιο σύμφωνα με τις προβλέψεις του Autovista Group. Η λίστα των προβλημάτων είναι σύντομη αλλά σοβαρή: WLTP, ντίζελ, Brexit. Οι αναλυτές έχουν καταρτίσει έναν κατάλογο προβλέψεων για τις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (EU5).

Γερμανία

  • Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2019 αναμένεται να είναι παρόμοιες με τις περσινές: 3,4 εκατομμύρια.
  • Η αβεβαιότητα για το ντίζελ σημαίνει ότι περισσότερα νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκίνητα – μια αλλαγή που υποστηρίζεται από την αλλαγή φορολόγησης της ιδιωτικής χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων.
  • Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα συνεχίσει να μειώνεται (-1,5% το 2018 στα 7,19 εκατομμύρια).
  • Τα ντίζελ RV θα συνεχίσουν να μειώνονται, αλλά τελικά θα σταθεροποιηθούν. Μεγαλύτερη μείωση θα υπάρξει στα παλαιότερα παρά στα νεώτερα αυτοκίνητα.
  • Τα βενζινοκίνητα RV θα σταματήσουν να αυξάνονται και θα σταθεροποιηθούν λόγω της μειωμένης ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της μικρότερης υπερπροσφοράς.
  • Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε αριθμούς, με τα υβριδικά να καταγράφουν πολύ υψηλότερο ρυθμό από τα EV.
  • Οι ταξινομήσεις κατασκευαστών και αντιπροσωπειών νέων αυτοκινήτων της κατηγορίας Β και C θα αυξηθούν και θα ασκήσουν περαιτέρω πίεση στα RV, καθώς αυξάνεται η προσφορά.

Ηνωμένο Βασίλειο

  • Η Βρετανία οδεύει προς το Brexit και η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν άκρως διαφορετικές εκτιμήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2019. Η καλύτερη περίπτωση είναι + 4%, η χειρότερη -10%.
  • Έχοντας αυτό κατά νού, το πιο πιθανό σενάριο της Autovista προβλέπει συρρίκνωση της αγοράς νέων αυτοκινήτων κατά 0,6%.
  • Η απόδοση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και RV θα εξαρτηθεί από την αγορά νέων αυτοκινήτων. Η τρέχουσα προοπτική για τα RV προβλέπει σταθερότητα στο σενάριο 12 μηνών / 20.000 χλμ. και μείωση κατά 1% στο σενάριο των 36 μηνών / 60.000 χλμ.

Γαλλία

  • Τα πετρελαιοκίνητα RV θα συνεχίσουν να μειώνονται το 2019, ιδιαίτερα στα τμήματα C και D (τα οποία έχουν μεγάλη διείσδυση στους στόλους), παρά το γεγονός ότι η έκπτωση ΦΠΑ για το ντίζελ παραμένει υψηλότερη από της βενζίνης.
  • Τα ντίζελ RV του τμήματος Β θα επηρεαστούν λιγότερο. Το λανσάρισμα νέων μοντέλων (π.χ. Peugeot 208) θα αυξήσει τον μέσο όρο των ντίζελ RV.
  • Τα βενζινoκίνητα RV θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αν και πιο αργά. Οι Γάλλοι οδηγούν λιγότερο, εξαλείφοντας τα οφέλη του ντίζελ.
  • Τα PHEV RV θα συνεχίσουν να αυξάνονται και τα EV RV θα αυξηθούν αργά το 2019.
  • Το WLTP θα χρησιμοποιηθεί για φορολόγηση οχημάτων στη Γαλλία μόνο από το 2020. Το 2019, τα SUV θα εξακολουθήσουν να “οδηγούν” την αύξηση της αξίας της αγοράς αυτοκινήτων.
  • Η μάζα των ταξινομήσεων που σχετίζονταν με το WLTP το καλοκαίρι του 2018, θα επηρεάσει τα RV 12 μηνών, για ορισμένες μάρκες, περισσότερο από το αναμενόμενο – ειδικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Ισπανία

  • Η οικονομική αβεβαιότητα και η απειλή ενός νέου φορολογικού συστήματος που εισάγει διακρίσεις θα επιβραδύνει την αγορά νέων αυτοκινήτων – και ιδιαίτερα το ιδιωτικό κομμάτι (51%).
  • Το κομμάτι των αυτοκινήτων χρηματοδοτικής μίσθωσης / εταιρικών θα αυξηθεί στο 30%.
  • Το ντίζελ έχασε 35 ποσοστιαίες μονάδες από το μερίδιό του μεταξύ του 2010 και του 2018. Η μείωση αυτή θα συνεχιστεί το 2019.
  • Η ζήτηση για υβριδικά (+ 40% το 2018) θα συνεχίσει να αυξάνεται, ενώ τα EV θα υπερβούν το 1% το 2019.
  • Αν και ο φόρος των οχημάτων με βάση το WLTP αναβλήθηκε για τις 31 Δεκεμβρίου 2020, το νέο σύστημα έχει ήδη επίπτωση στις φορολογικές υποχρεώσεις νέων αυτοκινήτων.
  • Οι υπολειμματικές αξίες θα παραμείνουν σταθερές, ενδεχομένως ελαφρώς καθοδικές το 2019. Η μειωμένη χρηματοδότηση οχημάτων επηρεάζει αρνητικά τα RV.
  • Τα πετρελαιοκίνητα RV έχασαν μεταξύ 2 και 5 ποσοστιαίες μονάδες το 2018 – και η πτωτική τάση συνεχίζεται το 2019.

Ιταλία

  • Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες φορολογικές αλλαγές που θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου θα οδηγήσουν σε μεγάλο όγκο ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων με περισσότερα από 160 g C02 / km, κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
  • Η έκρηξη αυτή θα οδηγήσει σε υπερπροσφορά αυτοκινήτων με 0 χλμ. στην αγορά μεταχειρισμένων. Ως αποτέλεσμα, τα RV θα πέσουν συνολικά.
  • Τα πετρελαιοκίνητα RV θα πληγούν ιδιαίτερα, καθώς το 70% του αποθέματος των 0 km είναι ντίζελ. Η πτώση της ζήτησης για ντίζελ (νέα και χρησιμοποιημένα) ενισχύεται από την θέσπιση απαγορεύσεων για ντίζελ προ Euro 5 σε ορισμένες πόλεις.
  • Τα υβριδικά θα είναι το μόνο είδος που θα ενισχύσει τα RV.

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΤο Groupe PSA στην πρωτοπορία της δράσης για την κλιματική αλλαγή
Επόμενο άρθροJaguar Xf και  Xf Sportbrake με ειδικές εκδόσεις Checkered Flag