
Το 2019 είναι το έτος διάσωσης ή καταστροφής για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη; Τίποτα δεν είναι βέβαιο σύμφωνα με τις προβλέψεις του Autovista Group. Η λίστα των προβλημάτων είναι σύντομη αλλά σοβαρή: WLTP, ντίζελ, Brexit. Οι αναλυτές έχουν καταρτίσει έναν κατάλογο προβλέψεων για τις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (EU5).
Γερμανία
- Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2019 αναμένεται να είναι παρόμοιες με τις περσινές: 3,4 εκατομμύρια.
- Η αβεβαιότητα για το ντίζελ σημαίνει ότι περισσότερα νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκίνητα – μια αλλαγή που υποστηρίζεται από την αλλαγή φορολόγησης της ιδιωτικής χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων.
- Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα συνεχίσει να μειώνεται (-1,5% το 2018 στα 7,19 εκατομμύρια).
- Τα ντίζελ RV θα συνεχίσουν να μειώνονται, αλλά τελικά θα σταθεροποιηθούν. Μεγαλύτερη μείωση θα υπάρξει στα παλαιότερα παρά στα νεώτερα αυτοκίνητα.
- Τα βενζινοκίνητα RV θα σταματήσουν να αυξάνονται και θα σταθεροποιηθούν λόγω της μειωμένης ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και της μικρότερης υπερπροσφοράς.
- Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε αριθμούς, με τα υβριδικά να καταγράφουν πολύ υψηλότερο ρυθμό από τα EV.
- Οι ταξινομήσεις κατασκευαστών και αντιπροσωπειών νέων αυτοκινήτων της κατηγορίας Β και C θα αυξηθούν και θα ασκήσουν περαιτέρω πίεση στα RV, καθώς αυξάνεται η προσφορά.
Ηνωμένο Βασίλειο
- Η Βρετανία οδεύει προς το Brexit και η μόνη βεβαιότητα είναι η αβεβαιότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχουν άκρως διαφορετικές εκτιμήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2019. Η καλύτερη περίπτωση είναι + 4%, η χειρότερη -10%.
- Έχοντας αυτό κατά νού, το πιο πιθανό σενάριο της Autovista προβλέπει συρρίκνωση της αγοράς νέων αυτοκινήτων κατά 0,6%.
- Η απόδοση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και RV θα εξαρτηθεί από την αγορά νέων αυτοκινήτων. Η τρέχουσα προοπτική για τα RV προβλέπει σταθερότητα στο σενάριο 12 μηνών / 20.000 χλμ. και μείωση κατά 1% στο σενάριο των 36 μηνών / 60.000 χλμ.
Γαλλία
- Τα πετρελαιοκίνητα RV θα συνεχίσουν να μειώνονται το 2019, ιδιαίτερα στα τμήματα C και D (τα οποία έχουν μεγάλη διείσδυση στους στόλους), παρά το γεγονός ότι η έκπτωση ΦΠΑ για το ντίζελ παραμένει υψηλότερη από της βενζίνης.
- Τα ντίζελ RV του τμήματος Β θα επηρεαστούν λιγότερο. Το λανσάρισμα νέων μοντέλων (π.χ. Peugeot 208) θα αυξήσει τον μέσο όρο των ντίζελ RV.
- Τα βενζινoκίνητα RV θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αν και πιο αργά. Οι Γάλλοι οδηγούν λιγότερο, εξαλείφοντας τα οφέλη του ντίζελ.
- Τα PHEV RV θα συνεχίσουν να αυξάνονται και τα EV RV θα αυξηθούν αργά το 2019.
- Το WLTP θα χρησιμοποιηθεί για φορολόγηση οχημάτων στη Γαλλία μόνο από το 2020. Το 2019, τα SUV θα εξακολουθήσουν να “οδηγούν” την αύξηση της αξίας της αγοράς αυτοκινήτων.
- Η μάζα των ταξινομήσεων που σχετίζονταν με το WLTP το καλοκαίρι του 2018, θα επηρεάσει τα RV 12 μηνών, για ορισμένες μάρκες, περισσότερο από το αναμενόμενο – ειδικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Ισπανία
- Η οικονομική αβεβαιότητα και η απειλή ενός νέου φορολογικού συστήματος που εισάγει διακρίσεις θα επιβραδύνει την αγορά νέων αυτοκινήτων – και ιδιαίτερα το ιδιωτικό κομμάτι (51%).
- Το κομμάτι των αυτοκινήτων χρηματοδοτικής μίσθωσης / εταιρικών θα αυξηθεί στο 30%.
- Το ντίζελ έχασε 35 ποσοστιαίες μονάδες από το μερίδιό του μεταξύ του 2010 και του 2018. Η μείωση αυτή θα συνεχιστεί το 2019.
- Η ζήτηση για υβριδικά (+ 40% το 2018) θα συνεχίσει να αυξάνεται, ενώ τα EV θα υπερβούν το 1% το 2019.
- Αν και ο φόρος των οχημάτων με βάση το WLTP αναβλήθηκε για τις 31 Δεκεμβρίου 2020, το νέο σύστημα έχει ήδη επίπτωση στις φορολογικές υποχρεώσεις νέων αυτοκινήτων.
- Οι υπολειμματικές αξίες θα παραμείνουν σταθερές, ενδεχομένως ελαφρώς καθοδικές το 2019. Η μειωμένη χρηματοδότηση οχημάτων επηρεάζει αρνητικά τα RV.
- Τα πετρελαιοκίνητα RV έχασαν μεταξύ 2 και 5 ποσοστιαίες μονάδες το 2018 – και η πτωτική τάση συνεχίζεται το 2019.
Ιταλία
- Οι πρόσφατα ανακοινωθείσες φορολογικές αλλαγές που θα ισχύσουν από την 1η Μαρτίου θα οδηγήσουν σε μεγάλο όγκο ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων με περισσότερα από 160 g C02 / km, κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
- Η έκρηξη αυτή θα οδηγήσει σε υπερπροσφορά αυτοκινήτων με 0 χλμ. στην αγορά μεταχειρισμένων. Ως αποτέλεσμα, τα RV θα πέσουν συνολικά.
- Τα πετρελαιοκίνητα RV θα πληγούν ιδιαίτερα, καθώς το 70% του αποθέματος των 0 km είναι ντίζελ. Η πτώση της ζήτησης για ντίζελ (νέα και χρησιμοποιημένα) ενισχύεται από την θέσπιση απαγορεύσεων για ντίζελ προ Euro 5 σε ορισμένες πόλεις.
- Τα υβριδικά θα είναι το μόνο είδος που θα ενισχύσει τα RV.