Συζήτηση για την Ηλεκτροκίνηση στο Fleet Europe Forum. Από αριστερά, Steven Schoefs, Sandra Roling και Tex Gunning

Ένα από τα τρία θέματα του φετινού Fleet Europe Forum ήταν η ηλεκτροκίνηση. Οι περισσότεροι είναι πεπεισμένοι ότι αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός, αλλά το συνολικό κόστος (TCO), η πρόσβαση στην υποδομή φόρτισης και η αυτονομία δυσκολεύουν την αποδοχή της.

Το θέμα συζήτησαν εμπειρογνώμονες και στελέχη των LeasePlan, EV100, New Motion και Edenred, όλοι πρωτοπόροι στον τομέα της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων ενώ προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις για EV, που βοηθούν στην αναίρεση των δυσκολιών και της αβεβαιότητας της ηλεκτροκίνησης.

Η αγορά EV

Πρώτος μίλησε ο Marcus Hennecke, VP Customer Success στην εταιρία παροχής υπηρεσιών στόλου Avrios. Όπως ανέφερε, με βάση τα ευρήματα από 700 στόλους στην Ευρώπη, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθεί να είναι μόνο 1% του συνολικού στόλου, αλλά αυξήθηκε κατά 170% ετησίως από το 2016.

Είναι ενδιαφέρον ότι το 80% των στόλων δεν έχει καθόλου EV και μόνον το 1% έχει πολλά από αυτά. Η μεγαλύτερη ομάδα αποτελείται από νέους παρόχους κινητικότητας και τοπικές υπηρεσίες.

Οι κορυφαίες εταιρείες χρησιμοποιούν EVs αν είναι κατάλληλα για συγκεκριμένο σκοπό ή για εκμάθηση. Το 80% των στόλων δεν χρησιμοποιεί ακόμα EV, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας για το συνολικό κόστος κατοχής και χρήσης (TCO).

Διευκόλυνση της υιοθέτησης των EV και καθορισμός παραδείγματος

Στη συνέχεια μίλησαν ο Tex Gunning, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan και η Sandra Roling, Επικεφαλής της EV100, του Climate Group. Όταν ρωτήθηκε από τον Διευθυντή Σύνταξης του Fleet Europe, Steven Schoefs, γιατί η LeasePlan συμμάχησε με την EV100, ο Tex Gunning το έθεσε προσωπικά: «Πρέπει να δώσω στα παιδιά μου ένα μέλλον. Η κλιματική αλλαγή και η ρύπανση πρέπει να σταματήσουν. Ως παγκόσμια εταιρεία, πρέπει να θέσουμε το παράδειγμα”.

Αλλά πόσο καθαρά είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά οχήματα; “Κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, το CO2 μειώνεται κατά 30% σε σύγκριση με τα οχήματα ICE (εσωτερικής καύσης). Εάν χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μπορεί να φθάσουν ακόμα και στο 80%. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα στους πελάτες να αντισταθμίζουν τις εκπομπές τους CO2 με φύτευση δασών. Κάθε εταιρεία μπορεί να είναι ουδέτερη σε άνθρακα”.

Η Sandra Roling βλέπει την υιοθέτηση των EV να επιταχύνεται: “Ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων μοντέλων αυξάνεται σαφώς, με πολλά νέα αυτοκίνητα να έρχονται το επόμενο έτος. Για να αντιμετωπιστεί η υποδομή φόρτισης και άλλα θέματα, η EV100 προσφέρει βέλτιστες πρακτικές στους στόλους”.

Η χρυσή συμβουλή για στόλους που θέλουν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση: “Να βλέπετε μακριά και μεγάλα πράγματα, αλλά ξεκινήστε με μικρά βήματα, από την κορυφή της εταιρείας. Μόλις αντιμετωπιστούν τα αρχικά θέματα, η ηλεκτροκίνηση θα επιταχυνθεί πολύ γρήγορα στα επόμενα χρόνια”.

Οι ηγέτες της αυριανής νέας υπηρεσίας ενέργειας

Τέλος, ο Steven Schoefs προσκάλεσε τον André ten Bloemendal, CCO της New Motion, τον Stefano Sarti, MD της Arc Europe και τον Antoine Dumurgier, COO Fleet and Mobility Solutions της Edenred να συζητήσουν το θέμα.

“Για την διευκόλυνση της φόρτισης εν κινήσει, είναι σημαντικό να επιτευχθεί συμφωνία περιαγωγής σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επίσης, απαιτείται διαφάνεια της χρέωσης. Αυτό προσφέρουμε στην New Motion “, δήλωσε ο André ten Bloemendal. “Ακόμα, τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να συνδεθούν προκειμένου να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό. Αποτελούν το κλειδί για τη μετάβαση από την πυρηνική και την θερμική στην αειφόρο παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας”.

Ο Stefano Sarti, ανέφερε ότι: “Οι περισσότεροι φορτίζουν στο σπίτι ή στο γραφείο, αλλά η κινητή φόρτιση πρέπει να αναπτυχθεί. Όσον αφορά στις βλάβες, τα EV δεν θα έχουν πιθανώς πλεονέκτημα, διότι τα βασικά εξαρτήματα που συνήθως χαλάνε (σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση, τροχοί, ελαστικά) είναι τα ίδια. Οι αριθμοί είναι ακόμα πολύ περιορισμένοι για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα”.

Ο Antoine Dumurgier περιέγραψε πώς εταιρείες σαν την δική του διευκολύνουν την πληρωμή των φορτίσεων. “Οι λύσεις μας σας επιτρέπουν να πληρώνετε για καύσιμα και ηλεκτρισμό με μια εφαρμογή. Δοκιμάζουμε ολοκληρωμένα συστήματα πληρωμών στα EV, ώστε να μπορείτε να πληρώσετε απευθείας μέσω του ταμπλό του αυτοκινήτου σας”.

Το ίδιο ισχύει για τη New Motion, η οποία επί του παρόντος διενεργεί δοκιμές με κατασκευαστές αυτοκινήτων και ελπίζει να λανσάρει το σύστημα πληρωμών της στην αγορά στο επόμενο έτος.

Προηγούμενο άρθροΤα μέλη του Global Fleet Managers Club συναντήθηκαν στη Βαρκελώνη
Επόμενο άρθροFleet & Business Multibrand Event